استراتژی تولید محتوا چیست؟ ۵ روش برای پیشرفت با استراتژی تولید محتوا

?>

استراتژی تولید محتوا یک پیشرفت عظیم برای کسب‌وکارهایمان محسوب می‌گردد. سفارش تولید محتوا یک مرحله بعد از طراحی استراتژی تولید محتوا است. برای سفارش تولید محتوا و چینش استراتژی تولید محتوا در سایت هادی عظیمی محتوای کاربردی بسیاری منتشر شده است. ازاین‌رو امروزه خیلی از افراد کسانی را استخدام می‌کنند که استراتژی محتوای سایتشان را برایشان به بهترین نحو ممکن انجام دهد؛ وظایف این افراد این است که مشخص نمایند که کارهای محتوایی سایت را چگونه انجام دهیم و در مرحله‌ی دوم این‌که چه نتیجه‌ای بگیریم از کسب رتبه در گوگل و افزایش ترافیک سایت.

معمولاً کسانی که استراتژی تولید محتوا را انجام می‌دهند افرادی هستند که باید به‌خوبی به اهمیت سئو و کاربرد آن آشنا باشند و سعی نمایند که سبب گردند تا سایت در مدت‌زمان کوتاه به پیشرفت عظیمی دست پیدا نماید. در ادامه ما به شما ۵ روزش عالی برای استراتژی تولید محتوا معرفی خواهیم کرد و از وظایف اصلی استراتژی گر برایتان مطالب جالب و مفیدی ذکر می‌نماییم، اگر می‌خواهید این محتواهای کاربردی را از دست ندهید با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

استراتژی تولید محتوا چیست؟

در قدم اول لازم است که ما بدانیم که استراتژی محتوا چیست و اصلاً خیلی خلاصه‌وار درباره‌ی بخش‌های اصلی آن بدانیم. ما زمان زیادی است که در این زمینه در حال فعالیت هستیم و تجربه‌ی بسیاری از تدوین و برنامه‌های استراتژی برای کسب‌وکارهای متفاوت، به دست آوردیم که دانستن آن‌ها می‌تواند نکات مهم و اصولی را به شما یاد دهد. درواقع هدف از نوشتن و برنامه ریختن برای استراتژی تولید محتوا این است که ما مشخص کنیم که چه چیز‌هایی می‌تواند در ادامه‌ی مسیر به ما کمک کند و این کارها را چگونه انجام دهیم.

استراتژی محتوا بدین‌صورت است که مانند یک برنامه‌ریزی دقیق برای رشد، پیشرفت و همچنین عملکرد دقیق کارمان صورت می‌گیرد. با مشخص کردن یک استراتژی درست و مناسب در ابتدای کار، ما می‌توانیم که یک نگاه کلی بر روی کارهای آینده و کارهایی که قرار است انجام دهیم داشته باشیم. معمولاً استراتژی محتوایی را یک‌بار تدوین می‌نمایند و در مراحل دیگر از آن استفاده می‌کنند و نیاز به نوشتن متداوم ندارد. یک مسئله‌ی مهم این است که هنگامی‌که استراتژی‌مان انجام گرفت دیگر نباید از مسیر رسیدن به آن خارج شد زیرا که برنامه‌ها و اهداف بزرگ مانند درخت بامبو هستند.

تعریف استراتژی تولید محتوا
استراتژی تولید محتوا یعنی چه؟

علت مطرح این مثال در چینش استراتژی تولید محتوا

 حال شاید بپرسید چرا این مثال را برایتان آوردم، زیرا که درخت بامبو حدود ۵ سال نیاز به مراقبت، آب دادن دارد و در طی این مدت حتی ۱ سانتی‌متر هم رشد نخواهد کرد اما پس از ۵ سال مراقبت متداوم و نگه‌داری ناگهان رشدی چشم‌گیر خواهد داشت که قطعاً اگر بخواهیم از دور به این مسئله نگاه کنیم به نظرتان به دلیل آن ۵ سال مراقبت و رسیدگی بود که سبب رشد درخت بامبو شد یا چیز دیگر؟ به نظر من که همان ۵ سال مراقبت و رسیدگی توانست سبب رشد و پیشرفت درخت بامبو شود. درواقع استراتژی تولید محتوا نیز بدین گونه می‌باشد نیاز به زمان و صبر دارد و درزمانی که ما داریم در مسیر استراتژی گام برمی‌داریم باید بسیار صبور باشیم و به کسب‌وکارمان زمان دهیم تا به‌لاخره زمان شکوفایی آن برسد.

در ادامه می‌خواهیم به چندین موردی که در استراتژی تولید محتوا به کار می‌رود اشاره نماییم تا با آن‌ها آشنا شوید:

  • توضیحات محصولات و خدمات کسب‌وکار
  • شناخت مشتریان و مخاطب
  • متوجه شدن نیاز‌های مشتری و پرسونا
  • تحلیل کردن رقیب‌های دیگر کاری
  • تحقیق کردن درباره‌ی کلید‌واژه‌های مناسب
  • نقشه سفر مشتری
  • راهنمای نوشتن محتوای مناسب ازنظر معیار‌های متفاوت
  • داشتن تقویم محتوایی و برنامه‌ریزی
  • کانال‌های توزیع محتوا
  • شاخص‌های عملکرد سایت
  • هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت تا بلندمدت
  • ایده پردازی و برسی مسائل روز دنیا
  • توصیف برند و ارزش‌ها

معمولاً تمام این آیتم‌ها را شما می‌توانید در صفحه‌های گسترده‌ای مانند فایل اکسل و ورد و پاورپوینت برای خود تدوین نمایید و از متن‌ها، جدول و فهرست‌هایی برای آمارگیری کار استفاده نمایید. البته اگر شما فردی هستید که مشغله‌ی کاری بسیاری دارد و نمی‌تواند که به این کار برسد، بهتر است که یک کارشناس سئو محتوا و استراتژی گر حرفه‌ای برای عملکرد بهتر کسب‌وکارتان استخدام نمایید.

آیا همه‌ی کسب‌وکارها نیاز به استراتژی تولید محتوا دارند؟

روزانه با سؤالات مشابه این‌چنینی بسیار برخورد داریم و معمولاً از ما پرسیده می‌شود که ما فلان شرکت را در موضوع این مبحثی داریم آیا لازم است که حتماً از استراتژی محتوا استفاده نماییم؟ در جواب تمام این سؤالات باید گفت که ببینید درواقع استراتژی محتوا مثل یک فانوس در یک مکان تاریک و سرد برای ما عمل می‌کند. زمانی که ما از فانوس استفاده می‌کنیم می‌تواند که جلوی روی پایمان را روشن کند و دید ما باز شود؛ بدین گونه ما می‌توانیم با آگاهی کامل از قبل جلو برویم اما اگر فانوس نداشته باشیم همجا تاریک است و ما هیچ‌ ایده‌‌ای نداریم که در پیش رویمان به چه چیز‌هایی برمی‌خوریم و چه مشکلاتی ما را دامن‌گیر می‌کند.

بهتر است که پیش خودتان استراتژی تولید محتوا را مانند یک فانوس بدانید و به این موضوع توجه نکنید که کسب‌وکارتان نو پا است یا قدیمی، تنها فکر و هدف خود را بر روی این بگذارید که حتماً با استراتژی مناسب می‌توانید خیلی سریع‌تر به هدف خود برسید. وقتی‌که بدون استراتژی به جلو حرکت می‌کنیم نمی‌دانیم که کارهایی که انجام می‌دهیم واقعاً در راستای هدفمان هست یا نه؟ آیا باعث پیشرفت ما خواهد شد یا نه؟ این‌گونه قطعاً دچار سردرگمی خواهیم شد؛ بنابراین به این مسئله بسیار توجه نمایید که شما بدون استفاده از عملکرد استراتژي، به اصلاح دارید باری را به جهت نامشخص به حرکت درمی‌آورید و هرگز نمی‌توانید یک‌جهت مشخص داشته باشید.

تاثیر استراتژی محتوا در کسب و کار ها
تاثیر استراتژی محتوا در کسب و کار ها

مزیت‌های استفاده از استراتژی محتوا

قطعاً اگر بخواهیم تمامی مزیت‌های استفاده استراتژی محتوا را برایتان ذکر نماییم، این بخش از مقاله بسیار طولانی خواهد شد و قطعاً برایتان خسته‌کننده خواهد؛ بنابراین ما برخی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این آیتم را برایتان بیان کردیم که می‌تواند به شما کمک بسیاری نماید.

شما با استفاده از این نکات و استراتژی می‌توانید که نتیجه‌ی تضمین‌شده و عملکرد بهتری رو از بازاریابی با محتوا به دست بیاورید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کردیم:

  • کاهش در هزینه‌ها و آموزش کارکنان
  • بهبود پیدا کردن سئو و بهینه‌سازی شدن وب‌سایت
  • یکپارچگی محتوا
  • نظم و برنامه‌ریزی آپلود تولید محتوای نوین به‌صورت روزانه
  • کاهش زمان صرف شده برای انجام امور محتوایی
  • تولید محتوای هدفمند و مخاطب پسند
  • افزایش ترافیک سایت
  • برتری و کسب رتبه‌ی اول گوگل
  • برسی و آنالیز

به‌طور کل مزیت‌های محتوا بسیار زیاد است اما اگر شما از همان اول از آن‌ها استفاده نکنید، تنها فقط در آینده برای خود پشیمانی و هدر دادن وقت و هزینه را در پی خواهید داشت. پس از همین امروز اقدام کنید که ازاین‌رو استفاده نمایید تا به زودی نتیجه‌ی آن را مشاهده کنید.

مزیت استفاده از استراتژی محتوا
مزیت استفاده از استراتژی محتوا

۵ مرحله‌ی آسان تدوین استراتژی محتوا

این را بدانید که فرقی نمی‌کند که چه نوع سایتی دارید و چه مطالبی را در آن قرار می‌دهید، تنها چیزی که مهم است این موضوع می‌باشد که شما نیز هدف مشترکی را با سایر شرکت‌ها و مجموعه‌ی های دیگر دارید که آن هم موفقیت و رشد کاری است. به همین دلیل لازم است که از مراحلی تضمینی و قطعی پیروی کنید تا در مدت‌زمان کوتاه نتایج شگفت انیگز را مشاهده نمایید.

گام اول: اهداف خود را برای شروع استراتژی محتوا مشخص نمایید.

همانطور که تاکنون متوجه شده‌اید در هر کاری مهم‌ترین قدم این است که یک تعریف کلی از کارها و برنامه‌های آینده‌ی خود داشته باشیم؛ به عبارت دیگر یعنی بدانیم که در شروع کار خودمان چه می‌خواهیم؟ چه اهدافی داریم؟ برای چه چیزی به استراتژی محتوایی نیازمندیم؟ هدف ما از بازاریابی محتوا چه چیزی می‌باشد؟ بعد از این‌که توانیم این اهداف و برنامه‌ها را برای خودمان مشخص نماییم، آنگاه است که می‌توانیم بدانیم که داریم چه کاری را انجام می‌دهیم و از تفرقه افتادن در کارمان نیز در آینده جلوگیری خواهد‌شد. زمانی که هدف ما مشخص و معین باشد، ما میان انبوهی از داده‌های خام و تفکرات گیج نخواهیم شد. هدف، دقیقا شما را می‌تواند به سوی موفقیت‌ها و کانال‌هایی که لازم است برسی نمایید می‌برد و همانطور که برایتان پیش‌تر گفتیم مانند یک فانوس در میان تاریکی‌ها عمل می‌نماید.

 برای این‌که این مطلب را خوب درک نمایید ما چندین مثال از هدف‌هایی که می‌توانید برای کسب و کار خودتان یا مشتریانتان مد‌نظر داشته باشید را مثال می‌زنم.

  1. هدف دستیابی به افزایش ترافیک بیشتر سایت
  2. افزایش نرخ تبدیل
  3. افزایش فروش و درآمد بیشتر
  4. هدف دستیابی به پشتیبانی سریع‌تر با مشتریان

قطعاً تنها این چند مورد نیست اما سعی کردم چند مثال بسیار رایج را برایتان نام ببرم که کاملا موضوع را درک نمایید. شاید شما همزمان دارای چندین هدف و تارگت باشید که این چیز بدی نیست اما پیشنهاد ما این است که سعی کنید از اهداف کوچیک شروع کنید. شاید برایتان سوال باشد که چرا؟ باید بگوییم که وقتی شما یک هدف بزرگ را برای خود طرح می‌نمایید درواقع رسیدن به آن نیز ابتدا هم بسیار زمان‌بر است و هم ممکن است که شما در رسیدن به آن هدف بزرگ، خسته شوید و از ادامه دادن مسیر دستیابی به هدف خود امتناع کنید؛ بنابراین سعی کنید با اهداف کوچیک‌تر شروع نمایید.

نکته‌ای دیگر در رابطه با رسیدن به هدف‌تان که بسیار دارای اهمیت است این موضوع می‌باشد که یک هدف مشخص و معین داشته باشید. قطعاً شنیده‌اید که برای رسیدن به خواسته‌هایتان حتی اگر بسیار غیرممکن و دست‌نیافتنی نیز باشد، بسیار واضح و روشن هدف تعیین نمایید؛ زیرا که این‌گونه علاوه بر اینکه بر روی ذهن نیم‌هوشیار خودتان تاثیر می‌گذارید و باعث می‌شوید که کائنات و جهان نیز به شما برای رسیدن به هدفتان کمک نماید، بلکه سبب می‌شوید که یک هدف مشخص و معین را پیش رو داشته باشید و همه چیز برایتان شفاف و واضح باشد. برای مثال شما هدفی این چنینی تعیین می‌کنید که <<افزایش رضایت مشتریان در ۳ ماه آینده به بالاتری سطح ممکن خود برسد>> این گونه برای خود یک تعریف کامل کرده‌اید و هدفی واضح را دارید.

قدم دوم: آنالیز کامل وضعیت کسب و کار فعلی خود

پس از انجام مرحله‌ی اول، یعنی تعیین اهداف واضح برای کسب و کار خود، لازم است که به مرحله‌ی بعدی برسید که آن برسی و آنالیز کسب‌وکارمان است. حال شاید برایتان دشوار باشد که چگونه می‌توان شرکت خود را از جنبه‌های متفاوت برسی کرد. ما در این قسمت یکی از چند مورد مهم را در خصوص برسی و آنالیز وضعیت کسب و کار، ذکر می‌نماییم.

بررسی وضعیت کلی شرکت

برای بررسی این قسمت لازم است شماسوالاتی که در ادامه برایتان مطرح شده را به‌خوبی پاسخ دهید تا بتوانید متوجه شوید وضعیت شرکت‌تان به چه صورت است.

  • درآمد بیشتر مجموعه از کجا تامین می‌گردد؟
  • مقدار درآمد مجموعه چقدر است؟
  • خرج و مخارج‌های شرمت به چه صورت است؟
  • سود و ضرر خود در ماهای اخیر به چه شکل بوده؟
  • بیشترین درآمد این شرکت مربوط به کدام محصول یا خدمات می باشد؟
  • چرا آن محصول یا خدمات برای شرکت درآمدزا می‌باشد و چه چیزی سبب می‌گردد مشتریان به سوی آن جذب گردند؟

این پرسش‌هایی که مطرح شد از مهم‌ترین سوال‌هاست تا بتوانید به جواب برسید و یک بخش مهمم را از استراتژی‌تان را پیش ببرید.

پروسه‌ی تولید محتوای فعلی شرکت در چه وضعیتی قرار دارد؟

قطعاً تولید محتوا برای کسب‌وکارتان بسیار مهم است. شما باید بدانید که مقاله‌های و وبلاگ شرکت در چه وضعیتی قرار دارند؛ یعنی برسی نمایید که چه مقدار بازدید می‌خورند و چه افرادی بیشتر جذب این محتوا می‌گردند؟ یا برای مثال کدام محتوای شما جایگاه پر بازدید‌ترین مقاله را از آن خود کرده است؟

درباره‌ی این موضوع نیز بهتر است که سؤالات زیرا پاسخ دهید تا بتوانید یک برسی کلی بر روی محتواهای شرکت خود داشته باشید.

  • چه کسی درباره موضوعات و مقاله‌های شما نظارت دارد؟
  • چه فردی محتواهای شرکت شما را تأمین می‌نماید؟
  • مردم چه کامنت و نظراتی برای محتواهای شما می‌دهند؟
  • تیم کنونی چه نوع دسته‌بندی از محتواها را تولید می‌نماید؟
  • فاکتو‌رهای اصولی و برندینگ برای شرکت‌ شما چه مسائلی هستند؟

این مرحله بسیار مهم است و به شما کمک بسیاری می‌نماید تا بتوانید متوجه شوید که کلمات کلیدی سایت‌تان چه کمکی به شما می‌کنند؟ امار سایت خود را آنالیز نمایید و از جنبه‌های متفاوت به آن نگاه کنید.

قدم سوم: کلمات کلیدی کسب و کار را چگونه پیدا نماییم؟

اگر بخواهید به‌ راحت‌ترین روش برایتان بگوییم باید گفت که تقریبا همه‌چیز دقت کنید، همه چیز به کلمات کلیدی بر می‌گردد و مرتبط می‌شود. آن‌هم به این دلیل است که کلمات کلیدی سبب می‌گردند که یک مقاله و عنوان رشد و پیشرفت نماید. درواقع یکی از مراحل مهم استراتژی تولید محتوا این است که شما توانایی انتخاب تولید محتوا را داشته باشید.

پیدا کردن کلمات کلیدی به چند دلیل اهمیت اساسی و مهم دارد که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم:

  • تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بفهمید کاربران در دامنه شما به دنبال چه هستند، چه سوالاتی دارند و به چه چیزهایی نیاز دارند.
  • کلمات کلیدی یکی از مهم ترین دروازه ها برای جذب کاربران به سایت شما و هدایت ترافیک به سایت شما از طریق گوگل هستند.
  • ·         گوگل نیز یک تجارت است و شما با کلمات کلیدی می‌توانید یک شرایط راحت‌ را برای گوگل فراهم نمایید تا بتواند که شرکت شمارا در حوزه‌های متفاوت شناسایی کند.

. حال که متوجه شده‌اید که کلمات کلیدی چه نقشی برای سایت و شرکت دارند می‌توانید از این به بعد بر روی این مسئله دقت بیشتری داشته باشید. البته شما نباید که تماما به‌طور کامل تمام حواس و تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی و نوشتن به‌طور سئو بگذارید، زیرا که شما باید محتوایی تولید کنید که نیاز مخاطب باشد و در کنار آن، از کلمات کلیدی و بهینه‌سازی در آن به کار رفته باشد. درواقع کلمات کلیدی و سئو باید یک عامل مههم برای استراتژی تولید محتوای شما باشند. اگر می‌خواهید که بدانید چگونه محتواهای یونیک و مناسب را داشته باشید بهتر است که از جرقه‌هایی که از کلمات کلیدی می‌گیرید استفاده نمایید. البته به یاد داشته باشید که همانطور که پیش‌تر گفتیم تنها استفاده از کلمات کلیدی به تنهایی کافی نیست و نیاز است که شما کلمات کلیدی محتوای خود را با کسب‌وکارتان ترکیب نمایید تا بتوانید بهترین مطلب ممکن را بنویسید.

 

قدم چهارم: چگونه رقیب‌های حوزۀ کسب و کار خود را بشناسیم؟

شاید بسیاری از افراد به این مرحله توجه‌ی خیلی زیادی نداشته باشند، اما باید ذکر کرد که یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین قدم‌ها برای یک استراتژی مناسب این است که شما بتوانید سایت رقیب و کسب و کار آن‌ها را برسی نمایید و تحلیل کنید. برای مثال اگر کسب و کار رقبای شما بسیار بهتر از شما می‌باشد و پیشرفت آن‌ها بسیار چشم‌گیر است باید به دنبال این باشید که چه چیزی در کسب و کار آن‌ها وجود دارد که کسب و کار شما از آن بی بهره است. برای این‌که بتوانید رقبای کاری خود را در سریع‌ترین روش ممکن، تحلیل نمایید یک روش بسیار آسان را در ادامه برایتان معرفی خواهیم کرد.

از گوگل برای چینش استراتژی تولید محتوا کمک بگیرید

حالا شاید بخواهید بدانید چطور؟ باید گفت که کلمات کلیدی مورد نظر خودتان را در گوگل سرچ نمایید و لینک‌هایی که در صدر جدول قرار می‌گیرند را مورد برسی قرار دهید. لینک‌هایی که در جایگاه رتبه‌ی اول گوگل قرار دارند درواقع یکی از مهم‌ترین رقبای شما محسوب می‌شوند و شما باید به برسی و تحلیل این شرکت‌ها بپردازید. ممکن است که کمی زمان‌بر باشد اما یکی از وظایف کارشناس سئو و استراتژی تولید محتوا این می‌باشد که این رقبا را برایتان برسی نماید.

حالا شاید بخواهید بدانید که چطور باید رقبای دیگر را برسی کرد؟ این کار بسیار راحت است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. تنها کافی است که شما شرکت مورد نظر را زیر ذره‌بین قرار دهید و از تمام جوانب شرکت رقیب را برسی نمایید. برای مثال آیا لیست وبلاگ‌های آن‌ها کامل است؟ دسته‌بندی محتواهایشان چگونه است؟ آیا پشتیبان آنلاین دارند و مسائل دیگر

درواقع ما در برسی رقبا می‌خواهیم به این مطالب دست پیدا کنیم که:

  • نقاط ضعف و قوت آن‌ها در کجا است؟
  • چه برتری نسبت به شرکت ما دارند؟
  • کدام محتواهایشان بازخورد بهتری بر روی آن شده است؟
  • تمرکز اصلی محتواهایشان بر روی چه چیزی است؟
  • در چه کلمات کلیدی رتبه دارند و در کدام ندارند؟

خلاصه ما می‌خواهیم با برسی و تحلیل رقبا به این موضوع دست پیدا کنیم که رمز و راز موفقیت آن‌ها چیست و درواقع استراتژی آنها چگونه است که سبب شده آن‌ها تا این حد به پیشرفت برسند.

البته این تمام ماجرا نیست و لازم است که پس از برسی رقبای داخلی به سراغ کسب‌وکارهای مشابه و رقبای خارجی بروید و از آن‌ها نیز اطلاعات مفید کسب نمایید و آن ها را برسی کنید؛ زیرا ممکن است که بتوانید نکات جالبی را در کسب‌وکارهای دیگر بیابید که می‌تواند به شما کمک بسیاری در طراحی استراتژی محتوا نماید و سبب شود شما از تمامی رقبا حتی جلوتر بیوفتید.

قدم پنجم: پرسونای مشتری خود را سریعا بیابید

شاید ندانید که منظور از پرسوناهای مشتری چیس که باید بگوییم به یک سری از کاراکتر‌های خیالی و الگوهای رفتاری که اهداف و نیاز‌های ما را در بر می‌گیرند، پرسونای مشتری می‌گوییم. پرسوناها به ما کمک می‌کنند تا بدانیم که درواقع مشتری‌های ما چه چیزی می‌خواهند و به دنبال چه چیزی هستند. یا واکنش مشتریانمان به مسائل مختلف و محصولات ما چگونه است.

بابرسی پرسونای مشتری ما می‌توانیم آگاهی کاملی نسبت به عقاید و فکر مشتریانمان داشته باشیم و به‌طور کامل درباره‌ی مشتریان خودمان شناخت داشته باشیم. بدین‌گونه دیگر می‌دانیم که باید چه کارهایی را انجام بدهیم که مشتری‌هایمان به سوی کسب و کار ما جذب شوند.

در حالت کلی می‌توانید که با استفاده ازنظرسنجی‌ها و پرسش‌خواهی‌ها به پرسونای مشتری دست بیابیم؛ اما اگر که کسب و کار نوینی را راه‌اندازی کرده‌اید و امکان نظرسنجی گرفتن را ندارید باید به‌صورت مستقیم خودتان جواب مشتری‌هایتان را حدس بزنید و یا حتی گاهی برای آن‌ها پرسش‌نامه‌هایی بفرستیم و از آن‌ها بخواهیم که نظرشان را برای ما بنویسند.

سؤالات متداول

استراتژی تولید محتوا، آیا ممکنه در مواقعی سبب بشه که اشتباه کنیم؟

بله اگر استراتژی اشتباهی کرده‌ باشید، قطعاً به مسیر بی راهه کشونده می‌شید.

چطور کلمات کلیدی مناسب رو برای کسب و کارم پیدا کنم؟

خیلی راحت با کمی وقت گذاشتن و سرچ گوگل می‌تونید به کلمات کلیدی مناسب دست پیدا کنید

به نظرتون یک کارشناس استراتژی محتوا بهتر است یا اینکه خودم روش نظارت داشته باشم به عنوان مدیر وبسایتم؟

قطعاً کسی که در این زمینه سابقه و اطلاعات بیشتری داشته باشه می‌تونه به شما کمک بیشتری کند اما اگر شما خودتان وقت و زمان کافی را دارید می‌توانید انجام دهید.

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاه‌ها

محتوای زرد چیست؟ چگونه تیتر زرد بنویسیم؟

[…] استراتژی تولید محتوا چیست؟ را بخوانید تا پیش زمینه درستی از تولید محتوا داشته باشید. یکی از روش های تولید محتوا که میتوان گفت سابقه ای بسیار طولانی دارد و در طول تاریخ پیشنه ای مبسوط را به خود اختصاص داده است بحث محتوای زرد است که در گذشته مورد استفاده بسیاری از روزنامه نویسان بوده و امروزه به شکلی جدید در فضاهای اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد بنابراین برای باز شدن مفهوم محتوای زرد اشاره ای به تاریخ تولد آن خواهیم داشت: […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی سایت و 1 ماه سئو فقط 6 میلیون

طراحی سایت حرفه ای با 3 ماه هاست و پشتیبانی رایگان + 1 ماه سئو فقط 6 میلیون تومان این پیشنهاد تا پایان آذر معتبر خواهد بود. لازم به ذکر است که این پیشنهاد برای حمایت از کسب و کار ها ارائه شده است.