اشتباهات رایج در تولید محتوا مشکل ساز برای سئو سایت

?>

اشتباهات رایج در تولید محتوا چیست؟ چگونه میتوانید درگیر اشتباهات رایج در تولید محتوا نشوید؟ در این مقاله نتایج تجربه بسیاری از اساتید نوشته شده است. از جمله فعالیت هایی که در نیای امروز بسیار مورد علاقه افراد می باشد و آن ها به سبب آن می توانند درآمد های بسیار خوبی را نیز برای خودشان بدست آورند مسئله تولید محتوا می باشد که برای بسیاری از افراد این اسم آشنا است.

تولید محتوا در پلتفرم های مختلفی صورت می پذیرد و افراد بسیار گوناگونی در زمینه های  مختلف بعه این نوع از فعالیت ها اشتغال دارند. خوب است تا به این نکته نیز دقت داشته باشید که در این زمینه هم بسیاری از افراد اشتباهات بسیار زیادی را مرتکب می شوند که می توانند با انجام ندادن آن اشتباهات این هم مخاطبان بسیار بیشتری را پیدا کنند و هم اینکه می توانند از این طریق درآمد زایی بیشتری را برای خودشان رقم بزنند.

توجه به این امر می تواند برای شما بسیار کمک کننده و مفید فایده باشد. در این مطلب به دنبال این موضوع هستیم که این موضوع را با شما در میان بگذاریم تا شما بتوانید از این طریق درآمد های بسیار قابل قبول تری را برای خودتان ایجاد کنید و چه چیزی می تواند از این مسئله برای افرادی که به کار تولید محتوا اشتغال دارند بهتر باشد. پس قبل از هر کاری بهتر است در ابتدا این مطلب را به شکل بسیار دقیق مطالعه کنید و از این طریق به سراغ درآمد و مخاطب بسیار بیشتری برای خودتان بروید.

چگونه میتوانید اصولی تولید محتوا انجام بدید؟ ما این کار را برای شما در صفحه سفارش خدمات تولید محتوا متنی سایت انجام خواهیم داد.

 عدم کال تو اکشن با مخاطبان خود

از جمله اشتباهات رایج در تولید محتوا که می تواند برای شما مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کند همین موضوع و عنوانی است که در سر تیتر آورده شده است و نمی توان آن را از فعالیت های خوب در این زمینه دانست. برای این منظور شما باید از مخاطبان خودتان درخواست کنید که با شما تعامل داشته باشند. حال این تعامل می تواند در زمینه های بسیار متنوعی صورت پذیرد.

از درخواست لایک کردن پست های شما گرفته تا کامنت گذاشتن و دادن بازخورد به شما و یا انتشار دادن فایل های شما در جا های دیگر که همگی این موارد از جمله مصداق هایی هستند که می تواند برای شما از جمله موارد بسیار مهم به شمار آید که در صورتی که آنها را به خوبی رعایت کنید.

 در مدت زمان کوتاهی خواهید دید که ویو ها و بازدید هایی که شما داشته اید چندین برابر شده است و این برای هر تولید کننده محتوا به معنی یک موفقیت بسیار خوب می باشد که باید به آن توجه بسیار زیادی صورت پذیرد و الا در بلند مدت شما پیشرفت چندانی نخواهید کرد. پس بهتر است از این به بعد بعد از پایان هر محتوای تولیدی از طریق شما به سراغ این موضوع بروید و از مخاطبان خودتان درخواست کنید که تعملشان را با شما بیشتر کنند و این مسئله می تواند برای شما از لحاظ برندینگ هم بسیار کار ساز و اثر بخش باشد بیشتر از هر چیزی که فکرش را می کنید.

بی توجهی به مخاطبان هدف

اینکه شما داردی برای چه کسی محتوا تولید می کنید دانستنش برای یک تولید کننده محتوا از نان شب هم واجب تر است و بدون آگاهی دقیق از این مسئله شما نمی توانید آن رشد و پیشرفتی را که در ذهن داشته اید را به ثمر برسانید و این مسئله می تواند برای شمایی که تلاش زیادی را در این مسیر کرده اید بسیار ناراحت کننده باشد. این یکی از اشتباهات رایج در تولید محتوا ها بود که برایتان شرح دادیم. شما باید بدنید که با چه گروه سنی از چه جنسی با چه فرهنگی و … رو به رو هستید. اگر به این تفائت ها در افراد بی توجهی کنید به هر شکل شما می توانید با ساده ترین شکل ممکن مخاطبانخودتان را از دست بدهید و این عنوان یعنی شکست. بهتر است قبل از اینکه به سراغ تولید محتوا بروید به خوبی تجزیه و تحلیل کنید که مخاطبان هدف شما چه افرادی هستند و پس از آگاهی پدیا کردن از آنها می توانید به سراغ ایده پردازی در جهت آماده کردن محتوای خوب و یا کیفیت برای آنها بروید.

این خود سبب می شود که شما بتوانید در مدت زمیان کوتاهی یک جامعه هدف مشخص برای خودتان داشته باشید که از شما حمایت می کنند و توانایی همکاری و انعطاف شمارا در برخورد با آنا بالا می برد. شناختمخاطب هدف می تواند با توجه به رقبای تان صورت پذیرد و یا از طریق نظر سنجی های اینترنتی می توانید به این مبانی آگاهی یابید و بعد از آن با آگاهی بیشتری به سمت این فعالیت حرکت خواهید کرد.

عدم تطابق محتوا با نگرش سازمان

در تمام شرکت هایی که در چند سال گذشته در حال فعالیت بوده اند و شما نیز با بسیاری از این شرکت ها آشنا هستید مواردی مانند سند چشم انداز وجود دارد که در واقع این سند چشم انداز سبب می شود تا شما بتوانید با خیال راحت تری اقدام به تولید محتوا در راستای مشخص برای سازمان کنید. حال اما در بسیاری از مواقع دیده می شود که تولید کنندگان محتوا چندان دقتی به این موضوع نمی کند و بدون توجه به این مسئله یعنی نحوه تولید کردن محتوا و ماهیت شرکت مبانی را تولید می کنند که چندان برای شرکت مفید نخواهد بود. در واقع محتوا هایی که تولید می شود لازم است تا از طریق شاخصه هایی که دارد مشتران بیشتری را به سمت سازمان ما جذب کند .

شما می توانید از این طریق به خوبی هر چه تمام تر به سراغ این موضوع برای سازمان بروید. با بدست آوردن سند های چشم انداز  و اهداف هر سازمان از این پس محتوایی را که تولید می کنید به گونه ای باشد که یک همراستایی بسیار مطلوب با سازمان داشته باشد و از این طریق می توانید به موفقیت خود و سازمان کمک کنید. البته در مواقعی هم این مشکل وجود دارد که خود سازمان چشم انداز های خوبی را برای خودش ایجاد نمی کند و همین امر نیز سبب می شود که شما نتوانید از توانایی هایی که دارید در این مسیر به خوبی استفاده کنید و یک همراستایی دقیق را در بین محتوای تولید شده و اهداف سازمان ایجاد کنید.

تاکید بیش از اندازه روی تبلیغات

یکی دیگر از موارد آزار دهنده در بحث تولید محتوا مربوط به تبلیغات و یا لینک های تبلیغاتی است که شما آنها را در محتوای خودتان قرار می دهید که می تواند به صورت مستقیم باعث آزار مخاطبان شا شود و از طرف دیگر می تواند سبب این موضوع شود که میزان بازدید های شما ریزش داشته باشد و این مسئله برای کسی که به امر تولید محتوا روی آورده است نمی تواند اصلا اتفاق خوبی باشد. درست است که شما با استفاده از تبلیغات میزان درآمد خودتان را بیشتر می کنید اما باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید که این درآمد برای شما یک میزان کوتاه مدت اتفاق می افتد.

 شما نمی توانید برای خودتان در بلند مدت با این روند درآمد خوبی را داشته باشید چرا که دیگر مخاطبان خود را از دست داده اید. پس اگر شما هم به دنبال ایجاد درآمد بلند مدت برای خودتان هستید شاید اولین و مهم ترین راه برای شما این موضوع باشد که به سراغ کمتر کردن میزان تبلیغات خودتان بروید و از این طریق است که می توانید درآمد های بسیار خوبی را برای خودتان ایجاد کنید و چه اتفاقی برای شما می تواند از این بهتر باشد. البته لازم است تا این نکته را نیز به شما بگوییم که داشتن تبلیغات به اندازه به دیده شدن محتوای شما هم کمک می کند اما در این جمله به کلمه “به اندازه” دقت داشته باشید تا بتوانید در نهایت خروجی بسیار بهتری را برای خودتان رقم بزنید.

بارگذاری محتوای کپی شده

از موارد حیاتی که می تواند برای شما آسیب های بسیار زیادی را وارد کند به شکلی که دیگر نتوانید به خوبی گذشته بازدید کننده های خو را داشته باشید مسئله ای است که در این عنوان قرار است تا به آن پرداخته شود. این مسله یعنی قرار دادن مطالب کپی در تولید محتوای خود باعث ایجاد چندین چند مشکل جبران ناپذیر برای شما می شود که دیگر جبران کردنش برای شما چندان راه ساده ای نخواهد بود. توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید در رنک های بالا در موتور های جستجو بمانید لازم است نتا به هیچ عنوان به سراغ کپی کردن محتوا های دیگران نروید و الا نمی توانید آنچنان که باید عملکرد خوبی را در رشد خود در بلند مدت شاهد باید که این مسئله به خودی خود برای شما می تواند اشکالات بسیار زیادی را ایجاد کند.

مورد بعدی که آسیب زننده تر هم می باشد مربوط به مخاطبان شما است که اگر با محتوا های کپی شده در پست های شما رو به رو شوند سبب می شوید تا دیگر آنها در هیچ شرایطی به سراغ محتوا های شما نیایند و این موضوع از آزار دهنده ترین اتفاقاتی است که می تواند برای یک تولید کننده محتوا رخ دهد. پس بهتر است شما به دنبال ارائه مطالب یونیک برای خودتان باشید و این یعنی قراردادن هفتگی یک محتوای یونیک از قرار دادن محتوای روزانه کپی شده از جای دیگر  برای شما بسیار بهتر می باشد. به این موضوع نیز دقت زیادی را داشته باشید.

 تولید محتوا بدون توجه بر هویت بصری

از جمله نکاتی که با توجه به آن می توانید عملکرد خود را به بهترین شکل ممکن افزایش دهید این موضوع می باشد که می توانید با استفاده از مبانی بصری در تولید محتوای خود خاصه در اینجا صحبت بر سر تولید محتوای متنی است که می تواند به شما در موارد بسیار گوناگونی کمک کننده باشد و توجه به این امر برای شما بسیار ضروری و قابل اهمیت است. خوب است تا به این نکته دقت داشته باشید که اگر به دنبال جذب مخاطب بیشتر برای خود هستید و قرار است تا تولید محتوا برای شما به عنوان یک عامل درامد زا در بلند مدت تلقی شود خوب است دقت کنید که باید از تصاویر و مبانی بصری به شکل هدفمند در چهارچوب فعالیت های خودتان استفاده ببرید.

این امر می تواند برای شما از جمله مبانی بسیار مهم و اثر بخش تلقی شود. در اینجا به شما باد بگوییم که اگر بازدید کننده ای به سراغ مطالب شما بیاید در ابتدا پیش از اینکه به یرا متن های شما برود به سراغ این مورد می رود که ببنید به چه میزا تصئویر های جذاب در متن ما تعبیه شده است و پس از آن می توان گفت کهاگر از نماد های بری بسیار خوبی برای متن شما استفاده شده باشد مخاطب شما هم به خواندن نوشته شما ترغیب می شود ولی در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که مطلب شما خوانده نشود. پس از تصاویر به شکل رست و دقیق در متن های خود استفاده ببرید.

اشتباه رایج تولید محتوا در خوانایی ضعیف

یکی از مواردی که در دنیای امروز بسیار شاهد آن هستیم این مطلب هست که دیگر مخاطب های شما چندان حوصله و زمان کافی را برای این ندارند تا شما بخواهید مطالب طولانی و یا بدون کیفیت ساختاری را برای آنها ایجاد کنید و آنها هم آن مطالب را مانند گذشته دنبال کنند و بخوانند. دیگر امروزه به دلیل این که افراد زیادی در حوزه های مختلف در حال تولید محتوا هستند مخاطب و بازدید کننده شما اگر ببینند که دیگر شما چندان کیفیت های مربوط به متن را رعایت نمی کنید به سراغ دیگران می روند و این موضوع می توان برای شما از جمله موارد بسیار حساس تلقی شود چرا که از دست دادن یک مخاطب هم می تواند برای شما به عنوان یک اتفاق بسیار بد شناخته شود.

 پس بهتر این است که در نوشتن متن های خود به مبانی بسیار مختلفی توجه داشته باشید که بتوانید از طریق این مبانی به شکل بسیار بهتری به مخاطب خودتان محتوای درجه یک ارائه دهید و این مسئله می تواند به شما در بلند مدت کمک بسیار زیادی کند و این در کنار این قاعده که شما روز به روز بر کیفیت کاری که می کنید افزوده می شد می تواند سبب اتفاقات بسیار درجه یک برای شما شود تا بتوانید در نهایت درآمد خودتان را افزایش دهید و این موضوع را باید به شدت مورد توجه قرار دهید. از دیگر موارد، می تواند توجه به علائم نگراشی باشد که شاید در نگاه اول به عنوان کار معمولی برایتان باشد اما خروجی کار شما را بسیار زیبا می کند.

اشتباهات رایج در تولید محتوا؛ محتوای بدون استراتژی

یکی دیگر از چهارچوب هایی که لازم است تا شما به آن توجه داشته باشید این موضوع می باشد که باید برای خودتان مسیر راه مشخص کنید و از استراتژی ها ی مشخصی برای فعالیت هایی که انجام می دهید استفاده ببرید تا از این طریق بر بهبود وضعیت خودتان در روند گذشت زمان آگاهی پیدا کنید و این مسئله می تواند برای شما از جمله موارد بسیار مهم به شمار آید. توجه داشته باشید که داشتن استراتژی یعنی اینکه شما یک هدف را در آینده مشخص کرده اید که نمی دانید مسائل مخالف چه تاثیری بر این هدف می گذارند.

 این خود باید برای شما به عنوان یک مبنا باشد تا بتوانید به شکل بسیار خوبی اقدام به استفاده از برنامه های کوتاه مدت داشته باشید تا در نهایت بتوانید به آن هدف کلان خودتان که بلند مدت نیز می باشد دست پیدا کنید. در این مسیر به شما عزیزان خواهیم گفت که می توانید از کتاب های مختلفی که در زمینه استراتژی در بازار وجود دارد استفاده برید تا به وسیله این بتوانید به بهترین شکل ممکن مکشلاتی را که برای شما ممکن است ایجاد شود را پیش بینی کنید و این عامل می تواند در موفقیت پایانی شما نقش بسیار چشمگیری را ایفاکند که از جمله موارد بسیار قابل توجه و مهم برای شما می باشد. محتوایی که استراتژی داشته باشد خودش مخاطب شما را ایجاد می کند و از قضا این نوع مخاطب به شما در مسیر رشد بسیار کمک می کند.

بی دقتی و عدم انجام سئو

از جمله نکات دیگری که باید به آن توجه بسیار زیادی را نشان دهید تا بتوانید میزان بازیدی های خودتان را به شکل بسیار محسوسی افزایش دهیدو این مسئله را باید به دقت مد نظر قرار دهید اگر می خواهید تا در یک زمان بسیار کوتاه مدت به یک افزایش بازدید بسیار بالا دست پیدا کنید. در اینجا لازم است تا به شما عزیزان این نکته فی بالا ببرید این موضوع می باشد که می توانید از متخصصان سئو در سایت خودتان استفاده ببرید که می توانند برای شما کمک بسیار بزرگی در جهت بهتر کردن کیفیت بازدید های شما در موتور های جستجو باشند. بهینه کردن سایت از آن دست فعالیت هایی است که می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی میزان مخاطبانی که از محتوای شما بازدید می کنند را افزایش دهد .

چه چیزی می تواند برای یک تولید کننده محتوا بهتر از این موضوع باشد. البته برای این کار همانطور که گفتیم خوب است تا از یک متخصص بهره بگیرید تا به شما در این زمینه کمک کند چرا که اگر به صورت افراطی به مسئله بهینه کردن سایت خود بپردازید خواهید دید که احتمالا گوگل به دلیل اینکه شما بیشتر  از محتوا به بهینه سازی کردن سایت برای بالا آمدن آن پرداخته اید شما را از اولویت خارج می کند و این اتفاق نمی تواند برای شما به عنوان یک مسئله خوب جلوه کند و به هر شکل کار شما در این صورت سخت می شود و خوب است تا به این مسئله نیز دقت نظر کاملی را داشته باشید.

انتخاب بستر انتشار نادرست

شما به عنوان یک تولید کننده محتوا باید این موضوع را به خوبی بدانید که برای اینکه بتوانید مخاطب خود را پیدا کنید باید در یک بستر درست و متناسب با محتوای خودتان شروع به فعالیت کنید به عنوان مثال مثلا محتوایی که در داحل اینستاگرام تولید می شود نمی تواند چندان برای یوتیوب مفید باشد و توجه به تخمین عوامل است که می تواند سبب شود تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن در جذب مخاطب خودتان موفق باشید و این عامل را باید به صورت بسیار دقیقی مورد تجزیه و تحلیل برای خودتان قرار دهید تا بتوانید در نهایت به سراغ بهترین محتوا و داشتن یک مخاطب ثابت برای خودتان بروید و تنها از این طریق است که شما می توانید در مسیری که در پیش گرفته اید موفق شوید. بسیار دیده می شود که افراد زحمت بسیار زیادی برای تولید یک محتوا می کشند اما در نهایت ما شاهد این موضوع هستیم که آن فرد نمی تواند نتیجه خوبی را از آن زحماتی که کشیده ببینید.

 این موضوع می تواند یکی از دلایلش این باشد که شما چندان به این موضوع توجه نکرده اید و تفکیک زیادی را در بین این موارد قائل نشده اید و این مسئله می تواند برای شما مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کند که با انجام چند فعالیت ساده می توانید از آن مشکلات دوری کنید. پس بهتر است در ابتدا پلتفرم خود را برای فعالیت تولید محتوا انتخاب کنید.

لحن اشتباه رایج تولید محتوا

برای اینکه بتوانید در عرصه تولید محتوا خوب عمل کنید یکی دیگر و در واقع آخرین پیشنهادی که به شما عزیزان داریم و باید متناسب با آنچه در گذشته در این متن گفته شده و شما هم آن را مطالعه کرده اید رعایت کنید این است که باید به لحن خودتان در تولید محتوا برسید و پس از آنکه توانستید این کار را انجام دهید به سراغ این مطلب بوید که محتوای خود را به بهترین شکل ممکن تولید کنید و این عامل می تواند برای شما از جمله موارد بسیار قابل اهمیت و مهم تلقی شود که رعایت آن برای شما بسیار کمک کنده و مفید خواهد بود.

 در این رابطه شما می توانید از افرادی که در زمینه و حیطه شما در حال فعالیت هستند الگو بگیرد و این مسئله را با آنها اگر می توانید در میان بگذارید تا کمک بسیار خوبی را از جهت های مختلف به شما کنند و این مسئله می تواند براش شما از جمله موارد بسیار اثر بخش باشد که در گام های پایانی تولید محتوا بایدآن را رعایت کنید تا در خاتمه کار شما با کمی فعالیت در این حوزه بتوانید به آن جایگاهی که در ذهن شما است  برسید و این مسئله می تواند با رعایت مبنی که در این مطلب به شما گفته شد تحقق یابد.

جمع بندی

مادر این مقاله درمورد اشتباهات رایج در تولید محتوا که شامل: عدم کال تو اکشن با مخاطبان خود،بی توجهی به مخاطبان هدف، عدم تطابق محتوا با نگارش سازمان، تاکید بیش از اندازه روی تبلیغات، بارگزاری محتوا ی کپی شده و تولید محتوا بدون توجه به هویت بصری هستند صحبت کردیم. همچنین تمامی اشتباهات رایج تولید محتوا درخوانایی ضعیف که شامل مواردی همچون محتوای بدون استراتژی، بی دقتی وعدم انجام سئو، انتخاب بستر انتشار نادرست و لحن اشتباه رایج تولید محتوا بودند را بیان کردیم.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *