![اصول نوشتن رپورتاژ آگهی درست آموزش [8 اصل مهم] در نحوه رپورتاژ نویسی حرفهای](https://hadi-azimi.ir/wp-content/uploads/2022/03/اصول-نوشتن-رپورتاژ-آگهی.jpg)
اصول نوشتن رپورتاژ آگهی، چندان کار راحتی نیست و امروزه کاربران با سبکهای متفاوتی از رپورتاژ آگهیها روبهرو هستند. بنابراین کمتر جذب آگهی تبلیغاتی میشوند. ما در این مقاله، قصد داریم تبلیغاتی که معمولاً نقش مزاحم و را برای ما بازی میکنند را از میدان خارج کنیم. دقت کنید که ما اصول را آموزش دادیم و خودمان نیز آن را رعایت میکنیم. در نتیجه سفارش تولید محتوا رپورتاژ آگهی یکی دیگر از خدمات ما است. در ادامه میگوییم چگونه با یادگرفتن نحوه نگارش رپورتاژ آگهی و رعایت اصول نوشتن رپورتاژ آگهی تبلیغات جذاب و جدید خلق کنید و مخاطبان را جذب نمایید.
قطعاً همانطور که اطلاع دارید امروزه همهچیز در حال پیشرفت و گسترش است و همین دلیل خوبی است که ما نیز در کار تبلیغات رشد چشمگیری داشته باشیم. قطعاً شما هم معمولاً هرجایی را نگاه میکنید، اطراف خود را پر از تبلیغات گوناگون میبینید و معمولاً هیچگاه سمت بیشترشان نمیرید. حال دلیل این چیست؟ آن این موضوع است که تمام آگهیها نمیتوانند که ما را به خود جذب نمایند.
با این حساب در میان اینهمه آگهی تبلیغاتی بازاریابی، امروزه یک نوع روش جدید آگهی تبلیغاتی ابداعشده که بسیار پرطرفدار بوده و همچنان در حال رشد است. اسم این تبلیغات بازاریابی، رپورتاژ آگهی هست. در این مقاله ما امروز قصد داریم شمارا بهراحتی با اصول نوشتن رپورتاژ آگهی مناسب آشنا نماییم.
رپورتاژ آگهی چیست؟
در ابتدا باید به این سؤال ساده اما مهم جواب دهیم (نحوه نگارش رپورتاژ آگهی چگونه است؟) تا بتوانیم در آینده مفهوم جملاتی که بهکاربرده میشود را بهخوبی درک کنیم. همانطور که میدانید کسبوکارها در دنیای امروزی علاوه بر اینکه بر روی فروش و گسترش کار خود بهصورت حضوری در حال تلاش هستند، همچنین به فروش اینترنتی و دیده شدن با این روش نیز بسیار علاقهمندند و همواره در تلاش دیده شدند هستند. معمولاً افرادی که دارای کسبوکار خود هستند برای معرفی مجموعهی خود از تبلیغات استفاده میکنند تا از این راه به توانند دیده شوند.
اما متأسفانه باید گفت که روزبهروز اطلاعات افراد بیشتر میشود و دیدگاه آنان نیز تغیر میکند و نمیتوان که تنها با تبلیغات همیشگی آنها را جذب کرد. پس راهحل چیست؟ چه میتوان کرد؟ باید گفت یک روش جدید برای ثبت آگهیهایتان وجود دارد که آنهم رپورتاژ آگهی میباشد، البته جای نگرانی نیست زیرا که ما سعی داریم آن را بهطور کامل در ادامه برایتان آموزش دهیم.
رپورتاژ آگهی معادل یک کلمهی انگلیسی است درواقع به شکلی از یک نوع آگهی تبلیغاتی گفته میشود که معمولاً آن را بهصورت یک گزارش خبری یا مقاله به دست کاربران میرسانند. اینگونه که در اولین برخورد با اینجور نوع از رپورتاژ آگهیها شما اصلاً متوجه تبلیغاتی بودن آن نخواهید شد و آن را بهصورت یک محتوای جذاب و مفید میدانید. درواقع یکی از مزیتهای استفاده از رپورتاژ آگهی همین است که تلاش دارد که همواره مزایا و معایب یک محصولی را در ذهن مخاطب ثبت نماید و در کنار آن به تبلیغات خود نیز بپردازد.
البته میتوان گفت که بهعبارتیدیگر رپورتاژ آگهی یکجور گزارش کاملاً جذاب است که بیطرفانه سعی میکند که پیام برند یا محصول موردنظر را به دست افراد و رسانهها بگذارد. اما لازم است که ذکر کرد که این رسانهها میتوانند متفاوت و در قالبهای بسیار گوناگون باشند. موضوع جالب اینجاست که بهطورمعمول مدیر آن محصول یا برندی که درخواست تبلیغات کرده، درنهایت برای انتشار این گزارش رپورتاژ آگهی مبلغی را بهعنوان دستمزد به شرکت دریافت میکنند.
خوب است که بدانید رپورتاژ آگهی تنها محدود به اینترنت و فضای مجازی نیست و شما میتوانید در اطراف خود نمونههای بارزی را مشاهده نمایید. درواقع در بسیاری از مواقع روزنامهها، تلویزیونها، برنامههای سریالی و بسیاری دیگر ازاینگونه موارد در خود رپورتاژ آگهی را بهطور مخفیانه جا دادهاند. البته نمیتوان این موضوع را که معمولاً رپورتاژ آگهیها با برچسب اسپانسری و یک محتوا و موضوع بیطرف در جلوی عموم قرار میگیرند را نادیده گرفت.
بهطور کل افراد و کسبوکارهای بسیاری از این نوع رپورتاژها استفاده مینمایند که ممکن است حتی ما متوجه آن نشویم. برای مثال یک نمونهای که بیشتر اوقات به چشم ما میخورد برنامههای تلویزیونی در صداوسیما است که بهوفور میتوان در آنها رپورتاژ آگهی را متوجه شد.
شکلهای متفاوت رپورتاژ آگهی در اینترنت
حال که بهطور کامل متوجه شدهاید که رپورتاژ آگهیها چه چیزی هستند لازم است که به بخش بعدی یعنی نحوه نگارش رپورتاژ آگهی برویم و دربارهی رپورتاژهای آنلاین بیشتر صحبت کنیم. البته با پیشرفت چشمگیری که در بخش رپورتاژ آگهیهای آنلاین شده قطعاً شما از آن دسته افرادی هستید که دربارهی اینجور رپورتاژها آگهی کامل دارید. اما برای آن دسته از عزیزانی که هنوز اطلاع کامل از رپورتاژ آگهیهای آنلاین ندارند باید بگوییم که همان مقالههای عادی هستند که روزانه چشممان بهشان برمیخورد هستند.
معمولاً این نوع مقالات باهدف معرفی یک محصول، سایت یا هر چیز دیگر تولید میگردند و به سایتهای معتبر خبرگزاری و یا سایتهای پربازدید داده میشوند تا آنها را منتشر کنند. بدین گونه در راحتترین شکل ممکن وبسایتهایی که قصد انتشار آن رپورتاژ آگهی موردنظر را دارند درازای گرفتن مبلغ پولی، آن را به اشترک میگذارند و منتشر مینمایند.
این موضوع قابلتوجه است که اینترنت سبب گردیده که شرکتها بتوانند از چند چیز همزمان مانند متن، تصویر و ویدئو استفاده نمایند تا بتوانند پیام خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب برسانند. البته بااینحال ارائه دادن رپورتاژ آگهی بهصورت نوشتاری، مزیتهای بسیار بیشتری را برای ما به همراه دارد که آنهم به دلیل سئو میباشد.
بیشتر بخوانید: کسب درآمد از اینترنت
اصول نوشتن رپورتاژ آگهی و تاثیر بر روی رتبهبندی گوگل
اگر لازم باشد که ما جوابی کوتاه به این سؤال پرتکرار که معمولاً کاربران از ما میپرسند جواب دهیم باید گفت که: بله قطعاً زیرا که ارائه دادن یک رپورتاژ آگهی اصولی با رعایت نحوه نگارش رپورتاژ آگهی علاوه برجذب افراد و تأثیرات مثبت بسیاری که به همراه دارد، سبب میگردد که رتبهی سایت شما بهمراتب بیشتر گردد. شاید برایتان جالب باشد که از فرایند این ماجرا اطلاعات بیشتری داشته باشید که باید در ادامه بهطور خلاصهوار آن را برایتان توضیح دهیم.
هنگامیکه شما قصد میکنید تا یک رپورتاژ آگهی را برای کسبوکار خود انتشار دهید، قطعاً باید مدتزمانی را به دنبال یک سایت مناسب بگردید تا بتواند همراه معتبر بودن از بازدید و ترافیک سایتی خوبی نیز برخوردار باشد. ازآنجاییکه سایتی که شما انتخاب مینمایید دارای اعتبار و رتبهبندی بالا میباشد معمولاً سبب میگردد که با ارائه دادن رپورتاژ آگهی خود، افراد زیادی جذب شوند و از همین رو قرار دادن لینک وبسایت شما در آن رپورتاژ آگهی سبب میگردد که رتبهبندی شما نیز بهمرورزمان، افزایش پیدا کند.
نکتهی قابلتوجه دربارهی رپورتاژ آگهیها این است که معمولاً بیشتر سایتها به فرد امکان این را میدهند که آگهیدهنده بتواند در متن رپورتاژی خود، از چندین لینک تا ۵ تا استفاده نماید. جا دارد که ذکر نماییم قطعاً هرمقدار لینک بیشتری بکار رود، همانقدر نیز بازخورد بیشتری دریافت خواهیم کرد.
زیرا که وبسایتهایی که رپورتاژ آگهیهای شمارا منتشر میکنند، روزانه بازدید بسیار زیادی دارند که با لینک سازی شما سبب میشود که کاربران این وبسایت به سمت سایت شما هدایت شوند و تأثیر بسیاری بر روی ترافیک سایت شما خواهد داشت. بنابراین تا اینجای کار فکرمی کنیم که دیگر پاسخ سؤال خود را بهطور کامل متوجه شده باشید. البته ارائه دادن یک رپورتاژ آگهی، یک مهارت ویژه است و همهی افراد از آن مطلع نیستند. در ادامه سعی میکنیم که دربارهی اصول نوشتن رپورتاژ آگهی موفق نیز شمارا راهنمایی کنیم.
عکس و العمل گوگل دربارهی رپورتاژ آگهیها
تقریباً استفاده از رپورتاژ آگهی بسیار در بین افراد محبوب شده است بهطوریکه تقریباً تمامی کسبوکارها حتی شده برای یکبار هم از آن استفاده مینمایند. در حقیقت رپورتاژ آگهیهای اصولی تأثیرات مثبت بسیاری برای یک کسبوکار دارند که در بخشهای بعد حتماً سعی میکنیم دربارهی این موضوع بیشتر صحبت کنیم.
درواقع یکی از نگرانیهای همیشگی گوگل این بود که تبلیغات صرفاً سبب به اشتراک گذاشتن یک سری محتوای غلط و نامناسب نگردد و امروزه با رواج پیدا کردن رپورتاژ آگهیها این نگرانی بهمراتب برای گوگل بیشتر شده. گوگل معمولاً این نگرانی را به این دلیل دارد که احساس میکند بهمرور زمان با انتشار رپورتاژ آگهیها سبب میشود که این محتواهای پولی، سبب گردند که کاربران گمراه شوند و به سمت کسبوکارهای نامناسب روند.
همین موضوع سبب گردیده است که گوگل حساس شود و دربارهی رپورتاژ آگهیها و محتواهایی که تولید میگردد کمی حساستر برخورد نماید. بنابراین از لزوم آن است که شما حتماً از اصول نوشتن رپورتاژ آگهی مناسب، اطلاعات کاملی داشته باشید.
بیشتر بخوانید: استراتژی تولید محتوا
دلیل حساسیت گوگل برای انتشار رپورتاژ آگهی
گوگل معمولاً به تمام مسائل بسیار توجه دارد و برایش مهم است که تمام نکات نحوه نگارش رپورتاژ آگهی و همه اطلاعات بر روی یک نظم و اصول خاصی به جلو پیش برود. درواقع این موضوع دربارهی انتشار رپورتاژ آگهیها نیز صدق میکند و این مسئله مدتی است که برای گوگل مهم شده است و آنهم به این دلیل است که یک مدت در انگلستان، یک کسبوکار درزمینهی فروش گلهای آنلاین با انجام دادن رپورتاژ آگهی بسیار بزرگی سبب شد که گوگل دچار اختلال شود.
این موضوع به دلیل بیدقتی افرادی بود که این رپورتاژ آگهی را نگارش کردند و همچنین وبسایتی که این رپورتاژ آگهی را منتشر کرد. تمامی این مشکلات به این دلیل رخ داد که به اصول نوشتن رپورتاژ آگهی، توجه خاصی نشد و سبب شد که گوگل درگیر این ماجراها شود. البته لازم است که بدانید گوگل به دلیل خسارت و مشکلی که برای او ایجادشده بود، سایت موردنظر را جریمه کرد و از آن به پس بر روی این مسائل بسیار سختگیرانهتر عمل نمود.
پس از سال ۲۰۱۳ حدوداً این قوانین برای رپورتاژ آگهیها وضع شد و سبب گردید که مت کاتس بیاید و در طی یک ویدئو کوتاهمدت به وب مسترها یک نکاتی را گوشزد نماید. اول اینکه وبسایتی که قصد انتشار رپورتاژ آگهی را دارد باید حتماً از این موضوع مطمئن شود که لینکهای استفادهشده در محتوا حتماً از No follow استفاده نمایند تا بر روی بهینهسازی سایت و همچنین نتایج طبیعی گوگل، تأثیر چندانی نداشته باشند.
مورد دومی که او اضافه کرد گفت که اگر مقالهی شما بهصورت رپورتاژ آگهی باشد باید حتماً به این نکته توجه داشته باشید که تا از قبل از مطالعهی محتوای موردنظر، مخاطبان متوجه آگهی بودن آن شوند و طوری نباشد که شما آنها را فریب دهید. یعنی باید یک رپورتاژ آگهی باشد که مخاطبان شما بتوانند در همان اول، سریعاً متوجه یک محتوای تبلیغی شوند و سپس تصمیم به خواندن آن بگیرند و طوری نباشد که ما کاربران را فریب دهیم.
گوگل به این نکات در سالهای اخیر بسیار توجه داشت و هرچند بار به آن اشاره میکرد. همچنین برای کسانی که به این موضوع توجه نداشتند نیز جریمههای سنگینی را در نظر گرفت تا همگان بهخوبی از این اصول نوشتن رپورتاژ آگهی و انتشار آن مطلع گردند. از همین رو این موضوع سبب گردید که افراد وقت بیشتری برای نوشتن رپورتاژ آگهی بزارند و به انتشار آن و تمامی مواردی که به رپورتاژ آگهیها مرتبط میشود، توجه داشته باشند.
اصلاً رپورتاژ بدهیم یا خیر؟
حال که پای گوگل و سختگیریهایش در میان است بسیاری از افراد در خصوص رپورتاژ دادن و حتی رعایت نحوه نگارش رپورتاژ آگهی بسیار محتاطتر عمل میکنند. البته لازم به ذکر است که گفت بسیاری از افراد نیز پس از متوجه شدن قانون گوگل از انجام دادن آن دست کشیدند و بسیاری از افراد نیز در فکر این هستند که اصلاً رپورتاژ بدهند یا خیر؟ این سؤال بسیاری از افراداست که روزانه ما با آن مواجه میشویم که لازم دانستیم در این بخش به پاسخ آن بهصورت یکجا و کلی بپردازیم.
اینکه گوگل قوانینی را وضع کرده، اصلاً چیز بدی نیست و این سایت میخواهد که از بروز مشکلات جدیتر در آینده جلوگیری نباید. بنابراین این موضوع سبب نمیشود که شما بهطور کل قید رپورتاژ آگهی را بزنید، زیرا که این کار عجیبتر و غیرمنطقی به نظر میرسد. باید گفت که هماکنون نیز بسیاری از وبسایتهای بزرگ جهان نیز در حال ارائه رپورتاژ آگهیهایی هستند که برخلاف گفتههای گوگل است.
شما نیز میتوانید گوگل را دور بزنید و از روش این وبسایتها استفاده نمایید ولی نکتهای که باید توجه داشته باشید این است که هیچگاه نباید از کمپینهای بزرگ استفاده نمایید. یعنی بهتر است که هرچند ماه یکبار یک رپورتاژ آگهی در یک وبسایت معتبر منتشر نمایید که البته لینکهای آن نیز از ۵ تا کمتر باشد. اگر به نکات کوچک در رپورتاژ آگهیها توجه نداشته باشید سبب میگردید که گوگل با هوش مصنوعی که دارد بهسرعت شمارا پیدا کند و پس از متوجه شدن دور زدن شما سبب گردد که جریمهی بسیار زیادی پرداخت نمایید.
اصول نوشتن رپورتاژ آگهی چیست؟
تا اینجای کار قطعاً دربارهی رپورتاژ آگهیها اطلاعات زیادی را به دست آوردهاید و حال در این قسمت از مقاله میخواهیم شمارا اصول نوشتن رپورتاژ آگهی مناسب، آشنا نماییم. قطعاً پس از مطالعهی این بخش شما میتوانید که خودتان در مدتزمان بسیار کم، رپورتاژ آگهی اصولی را تولید نمایید. بنابراین توجه داشتن به نکاتی که در ادامه برایتان ذکر میکنیم میتواند به شما کمک بسیاری نماید تا خودتان بهراحتی نوشتن این محتواهای آگهی دار را یاد بگیرید.
هنگام نوشتن گزارش باید از دروغ گفتن پرهیز کنید. یک گزارش تبلیغاتی میتواند یک بررسی بیطرفانه باشد که در آن محصول یا خدمات شما قطعاً میتواند برنده رقابت باشد. اگر در گزارش تبلیغاتی خود به مردم دروغ بگویید، پلتفرم گزارش تبلیغاتی شما اعتبار خود را از دست خواهد داد و دیگر به آن خبرگزاری یا پلتفرم اعتماد نخواهد کرد. بنابراین ابتدا باید با لحنی کاملاً دوستانه در کنار مخاطب بایستید. و مشکلاتش را به او بگویید. بهاینترتیب، او احساس می کند که شما مانند یک دوست صمیمی هستید که می خواهید به او در حل این مشکلات کمک کنید.
درنهایت، شما باید بهطور غیر مستقیم از محصول و خدمات خود بهعنوان راه حل استفاده کنید. راه حل مناسبی برای مشکل شما ارائه می دهد. بهاینترتیب، مخاطب شما حتی متوجه نخواهد شد که شما محصول یا خدمات خود را تبلیغ می کنید، به شما این امکان را می دهد که در روح و ذهن مخاطب خود نفوذ کنید و فروش خود را بهطور چشمگیری افزایش دهید. یکی از موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ همین به کارگیری رپورتاژ آگهی است که تأثیر بسیار زیادی امروزه بر روی کسبوکارهای متفاوت گذاشته است. اگر شما به نکات مهمی که در ادامه دربارهی اصول نوشتن رپورتاژ آگهی است، توجه داشته باشید میتوانید مطالب بسیاری را متوجه گردید.
مراحل اصول نوشتن رپورتاژ آگهی
برای آموزش نوشتن یک رپورتاژ آگهی مناسب و جذاب از گفتههای زیر پیروی کنید تا بتوانید یک محتوای تبلیغاتی مناسب را با رعایت نحوه نگارش رپورتاژ آگهی در اختیار داشته باشید.
مخاطب خود را آنالیز کنید.
اگر صاحب کسبوکار خود هستید و درگیر چنین فرآیندهایی هستید، مطمئناً کلمه شخص را می شناسید. شنیده اید. برای چه شخصیت هایی می نویسید؟ سلیقه و شخصیت آنها را زیر ذره بین بگذارید. آنها چه فکر میکنند؟ نیازهای آنها چیست؟ آنها در چه محدوده سنی هستند؟ آنها را به گزارش تبلیغاتی خود علاقه مند کنید، لحن و لحن را در نظر بگیرید و سلیقه شخص خود را بپسندید تا با انتخاب کلمات مناسب و هدفمند حداکثر بازده را به دست آورید.
سایت و محل انتشار رپورتاژ را بررسی کنید.
اگر می خواهید گزارش های تبلیغاتی شما موثر باشد و به هدف موردنظر خود دست یابد، باید در وب سایت های معتبر و پربازدید منتشر شوند. اکثر وب سایت های پربازدید قوانین و سبک خاص خود را دارند. کاربران ثبت نام کردند، مخاطبان خود را به دقت بررسی و رتبه بندی کردند. در مرحله بعد، وب سایت هایی را انتخاب کنید که بیشترین مخاطب را برای شخصیت تجاری شما دارند.
فرض کنید شخصیت شما یک دانشجوی کالج است که به دنبال شغل است، بنابراین باید داستان خود را از طریق آگهیهای دائمی در وب سایتی منتشر کنید که توسط بسیاری از دانشجویان فعال بازدید می شود، یا محصول شما زنان یا مادران جوان را هدف قرار می دهد. در این صورت میتوانید از سایتهایی که اغلب زنان را هدف قرار میدهند، مانند NiniSite، گزارش تبلیغات خود را منتشر کنید.
ازآنجاییکه هر سایتی قوانین و سبک خاص خود را دارد، باید قوانین سایت ناشر را بخوانید و در هنگام نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی خود به آن توجه کنید. همچنین در طراحی. به جمله بندی، جمله بندی، طرح رنگ و انتخاب تصویر توجه زیادی داشته باشید تا با سبک وب سایت ناشر و مخاطبان آن مطابقت داشته باشدازآنجاییکه هر سایت، قطعا دارای یک سری قوانین منحصر به فرد و خاص میباشد لازم است که ما نیز از آنها پیروی کنیم و مشابهی آن ها عمل نماییم. اینگونه با عمل به اینکار کاربران متوجه نخواهند شد که ما یک رپورتاژ آگهی هستیم. بنابراین باید به سایتی که میخواهیم آگهی تبلیغاتیمان را در آن قرار دهیم توجهی خاصی داشته باشیم.
برای نوشتن تیتر جذاب زمان بگذارید
عنوان یکی از بخشهای بسیار مهم رپورتاژهای تبلیغاتی شما محسوب میگردد و باید آنقدر جذاب باشد که مخاطب را به خواندن بقیه متن ترغیب نماید. با رعایت چند نکته ساده و کمی خلاقیت، می توانید تیترهای جذابی را بنویسید که هم مرتبط و هم آموزنده باشد.
درواقع تیتر محتوایی شما باید در نگاه اول بتواند کل موضوع اصلی مقاله را نشان دهد و مخاطب را با آن آشنا نماید. بنابراین انتخاب مناسب تیترها برای رپورتاژ آگهی، دارای اهمیت بسیار زیادی است. همچنین شما با استفاده از پرسشها در تیترها، تمایل و اشتیاق او را تا لحظات پایانی مقاله نیز به همراه داشته باشید.
مخاطبان خود را بشناسید
سبک و شخصیت مخاطبان برند خود و وب سایتی را که گزارش را منتشر می کند را باید بهخوبی بشناسید زیرا اینگونه برای نوشتن رپورتاژ آگهی به خودتان کمک می کنید تا کلمات را سازماندهی و وزن نمایید و عنوان جذابی را با لحنی مناسب و مورد علاقه مخاطب بنویسید تا بقیه بررسی را بخواند. بهتر است که در رپورتاژهای خود تمام موضوع را بیان نمایید.
به مبهم و یا شفاف بودن تیترها توجه خاصی داشته باشید
همانطور که در بالا ذکر شد کاربر در حال خواندن یک خبر یا متن آموزشی است و به همین دلیل ابهامات زیاد بازخورد منفی ایجاد می کند و باعث می شود که مخاطب در ابتدا موضع بگیرد و متن را ترک کند. داشتن کمی ابهام در عنوان یک سؤال یا نیاز در ذهن مخاطب ایجاد کنید و او را به مطالعه متن اصلی تشویق کنید.
از واجآرایی بیشتر استفاده کنید
شما با به کار بردن از کمی واج آرایی بهراحتی تمامی میتوانید در ذهن مخاطبتان یک بازی بر روی یک ریتم راه بیاندازید و سبب گردید که تیتر محتوای خود را جذابتر نشان دهید.
از کلمات اغراق آمیز دوری نمایید
پیشنهاد ما این است که سعی کنید از این کلمات استفاده نکنید. زیرا که امروزه بسیار از آنها استفاده میشود و با خواندن این کلمات در همان ابتدا میتوان حس تبلیغی بودن آن را بهراحتی متوجه شد. این کلمات به دلیل آنکه کمی اغراق آمیز هستند معمولاً به تبلیغات بسیار شبیه هستند.
مقدمهی مناسب نگارش نمایید
در این بخش، خواننده عنوان شمارا خوانده و تشویق می شود که متن را دنبال کند یا خیر. بنابراین شما باید همواره باید در تلاش باشید که مقدمهای کوتاه و اما در عین حال جذاب را نگارش نمایید. حالا زمان آن است که با نوشتن یک خلاصه خوب، مخاطب را به خواندن گزارش تشویق کنید. سعی کنید که مقدمههای کوتاه را انتخاب نمایید زیرا که اینگونه بهتر خواهد بود.
این مقدمهها کاربر را برای وارد کردن به بخش متن اصلی آماده می کند. ازآنجاییکه تعداد کلمات این بخش بسیار کم است، لطفا از بررسی و نوشتن جزئیات و اصل و گزیده مطالب آن خودداری کنید. آن را از هر گونه ابهام دور کنید و به بیانی کاملاً واضح تبدیل کنید.
در این قسمت می توانید ادعای اصلی خود را مطرح کنید و آن را در بدنه ثابت کنید یا به کاربر بگویید اگر متن را تا انتها دنبال نمایید به چه چیزی خواهید رسید برای مثال، اگر هدف شما تبلیغ و فروش محصولات عطر خوشبو کننده است میتوانید بنویسید که در ادامه به برسی انواع عطرهای برتر امسال که بسیار پر طرفدار بودند، خواهیم پرداخت. بدین صورت در ۳۰ یا ۴۰ کلمه میتوانید متن را ببندید.
مخاطبها را تا اخر به دنبال خود بکشانید
نکته بسیار مهمی که در نوشتن یک رپورتاژ تبلیغاتی قدرتمند، باید به آن توجه کرد درواقع درست نوشتن بدنه اصلی متن ما میباشد. در بخش اصلی، کلمات باید به گونه ای تنظیم شوند که محتوای ارزشمند و مفیدی در اختیار کاربر قرار دهند و او را تشویق به ادامه خواندن مقاله کنند.
اگر بین 20 تا 30 درصد محتوای شما تبلیغاتی است و برند، محصول یا خدمات شمارا به نمایش می گذارد، کافی و قابل قبول است. همچنین بهتر است که برای رپورتاژها از کلمات کمتری نسبت به سایر محتواهای اینترنتی استفاده نمایید. برای مثال بهتر است که کلمات را تا 800 تا 1200 کلمه محدود کنیدو در همین تعداد کلمات ذکر شده بتوانید که مخاطب را درگیر نمایید.
همانطور که در بالا ذکر شد، هنگام تهیه رپورتاژ آگهی، باید به عبارت خود حساس باشید و لحن و سلیقه مخاطبان هدف برند خود و وب سایت ناشر را در نظر بگیرید. همچنین به یاد داشته باشید که این محتوا نوشته شماست، بنابراین باید لحن و صدای خود را بیاورید و مخاطب را درگیر کنید.
حتماً این ضرب المثل را شنیده اید که می گویند مردم با احساساتشان خرید میکنند نه با منطقشان. بهاینترتیب میتوانید مشکلی را که برندتان در تلاش برای حل آن با گفتن یک داستان جذاب و روشنگر است، بگویید. بهعنوان یک متن داستانی، مخاطب را درگیر می کند و حس مترادف بیشتری ایجاد می کند
داستانگو باشید
توجه داشته باشید که مردم حاضر نیستند برای محصول یا خدمات شما هزینه ای بپردازند، اما از شما خرید میکنند تا عواقبی را که محصول شما به همراه دارد مانند اعتماد به نفس، سلامت، زیبایی و غیره دریافت کنند. ابتدا سعی کنید صادقانه عمل نمایید و در ابتدا مشکل را بیان کنید و سپس به راهحلهای آن بپردازید و کاربر را تحریک کنید. درنهایت به آنها کمک کنید تا مشکلی را که در ذهن دارید حل کنند و محصول یا خدمات خود را ارائه دهید.
برای شیوایی بیشتر از مثال های متعدد استفاده کنید. بهعنوان مثال، اگر محصول میتواند به کاهش وزن شما کمک کند. می توانید داستان یک فرد دارای اضافه وزن را تعریف نمایید. معمولاً با بیان کردن اینگونه داستانها و مثلها سبب میشوید که فرد خواننده تا پایان رپورتاژ آگهی، با شما همراه باشند و احساس همزادپنداری بیشتری داشته باشند.
بسیاری از افراد که میخواهند محتوای مناسبی را برای رپورتاژ آگهی خود بنویسند، معمولاً این کار را میکنند و محصولات و خدمات خود را مانند داستانگویی بیان مینمایند. جالب اینجاست که مردم به روش استفاده از داستانگویی بیشتر از تبلیغات اهمیت میدهند و از این روش شما میتوانید افراد بیشتری را جذب نمایید.
از متخصصان و افراد مشهور کمک بگیرید
میتوانید از نقلقول نیز کمک بگیرید و جملاتی از افراد معروف و متخصصان آن حوضه به کار بگیرید. با اینکار سبب میشوید که محتوای رپورتاژی شما جذابتر به نظر بیاید و سبب گردد افراد تمایل بیشتری به خواندن مطالب شما داشته باشند.
برای محتوایتان پایان خوشی را انتخاب کنید
معمولاً تعداد افراد زیادی به پایان خوش علاقمند هستند حال چه در فیلم و سریال باشد و چه در یک متن اصولی رپورتاژی! فرقی ندارد اما شما میتوانید با همین امر کوچیک ساده، مخاطبانتان را جذب نمایید. زیرا اگر یک محتوایی با پایان غم انگیز را داشته باشید، نه تنها از نظر مخاطبان نقد میشوید. بلکه سراسر انرژی منفی و ناراحتی به طرفتان خواهد آمد.
ترتیببندی داشته باشید
تحقیقات نشان داده است که کاربران معمولاً تنها در چند ثانیهی کوتاه که به مدت 8 ثانیه تخمین زده شده است. روی یک موضوع خاص تمرکز میکنند. بنابراین باید با ارائه محتوای قابل فهم و مناسب سعی کنید در همان ۸ ثانیهی اول بتوانید مخاطبتان را جذب نمایید.
قطعاً این مثل را شنیدهاید که میگویند: هیچ کس مجبور نیست آنچه را که می نویسید بخواند. بنابراین لازم است که توجه داشته باشید محتوایی مناسب و یونیک نگارش نمایید. در اختیار مخاطبانتان قرار دهیدو با کمی خلاقیت و تمرین به او کمک کنید تا نیازهای خود را برطرف کند. با این هدف که تا پایان متن با خوشحالی زمانی را برای گزارش آگهی شما اختصاص دهد.
مخاطب را به سایت خود دعوت کنید
تا پایان گزارش تبلیغاتی، مخاطب را با حرف های خود همراهی کنید. در پایان سعی کنید با دعوت از آنها برای انجام کاری به هدف خود از نوشتن رپورتاژ آگهی برسید. اگر نتوانید اینکار را بکنید تقریباً میتوان گفت که تمام زحمات شما از بین خواهد رفت بنابراین بر روی این بخش تمرکز بیشتری داشته باشید. آمارتقریبی که گرفته شده است، نشان میدهد که در این مرحله، به احتمال 70 درصد مخاطبان به 5 لینک دعوت شما در رپورتاژ آگهی شما پاسخ مثبت خواهند داد.
اصول نوشتن رپورتاژ آگهی و نکات ویژه آگهی هدفمند
درواقع باید بگوییم که رپورتاژ شما باید از یک قانون کلی اما آسان، برای رعایت نحوه نگارش رپورتاژ آگهی استفاده نماید. آنهم ایناست که سعی کنید رپورتاژ آگهیهایتان بهطور کلی ۷۰ درصد محتوای مفید و کاربردی باشد و ۳۰ درصد مابقی آن را به تبلیغات بپردازید. این یعنی تبلیغات را لا به لای مطالب قرار میدهید بهطوریکه کمتر کسی متوجه آن خواهد شد و اینگونه زیاد جلب توجه نیز نخواهد کرد.
شما تنها با رعایت کردن این موارد میتوانید که شانس بازدید بیشتر سایت خود را افزایش دهید و طوری برنامهریزی نمایید که رپورتاژ آگهی شما در رتبههای اول گوگل قرار بگیرد. در ادامه این بخش ما سعی میکنیم به نکات ویژهای دربارهی رپورتاژ آگهی هدفمند اشاره نماییم:
بیشتر بخوانید: افزایش ورودی گوگل
به قالببندی وبسایت توجه نمایید
اگر می خواهید گزارش شما مشابه محتوای معمولی در وب سایت آگهی دهنده باشد، حتماً قبل از نوشتن به الگوی آن وب سایت مراجعه کنید. سعی کنید هنگام طراحی رپورتاژ آگهی خود از رنگ ها و حاشیه های وب سایت تبلیغ کننده استفاده کنید. شاید برایتان سؤال باشد که چه نیازی به اینکارها میباشد؟ اما باید گفت که اینکار به حرفهای تر دیده شدن رپورتاژ آگهی شما کمک بسیاری مینماید.
به سرتیترهای سایت تبلیغ کننده نگاه کنید
همیشه به سرتیتر های وب سایت تبلیغ کننده توجه کنید. وب سایت تبلیغ کننده معمولاً از چه مدل تیتری استفاده می کند؟ آیا کلمات تک کلمه ای بسیار کوتاه را در عنوان خود می نویسید یا در جملات توضیحی طولانی؟ سرفصل ها را تقلید کنید تا مخاطب با خواندن گزارش شما احساس متفاوتی نداشته باشد و سریعاً متوجه نشود که شما از یک سایت دیگر و برای هدف تبلیغات هستید.
لحن نوشتار سایت تبلیغکننده را برسی نمایید
این نکته نیز بسیار مهم است که در ابتدا شما به برسی لحن نوشتاری سایت تبلیغکنندهی رپورتاژ آگهیتان توجه داشته باشید. برخی از سایتها از لحن آمیانه برای محتواهای خود استفاده مینمایند و برخی دیگر بیشتر لحن رسمی را میپسندند که شما باید در ابتدا به لحن نوشتاری سایت موردنظرتان توجه نمایید. اینگونه احتمال پیشرفت و ترافیک رپورتاژتان بیشتر خواهد شد
اصول نوشتن رپورتاژ آگهی و تأثیر تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ
ابتدا پیش از هرچیزی برای درک چگونگی رعایت نحوه نگارش رپورتاژ آگهی لازم است که تصور کنید که هر از گاهی مشتری هستید. در طول روز صدها آگهی مختلف را خواهید دید. واکنش شما به این نوع تبلیغات چیست؟ آیا شما جذب تبلیغات هر چیزی که می بینید هستید؟ یا فکر می کنید این یک کلاهبرداری جدید است و می خواهند با تبلیغات حرفه ای یکسری محصولات یا خدمات بی کیفیت را به شما بفروشند؟
گزینه دوم قطعاً صحیح است، متأسفانه به دلیل ترفندهای تبلیغاتی مختلف، مردم دیگر به ایمیل مستقیم اعتماد نمیکنند، در همان زمان که شخص ثالثی که اصلاً چیزی در مورد خدمات یا محصول توصیه نمی کند قطعاً ما را جذب می کند. رپورتاژ در بازاریابی دیجیتال نوعی تبلیغات خلاقانه، آگاهانه، اما غیرمستقیم باهدف ذهن مخاطب تلقی می شود
این بدان معناست که وقتی مخاطبان آگهی تبلیغاتی یا آگهی تبلیغاتی شمارا میخوانند، اصلاً احساس نمیکنند که چیزی به او میفروشید. مخاطب احساس خواهد کرد که شما با تمام وجود بهترین های خود را می خواهید و فقط می خواهید بهترین ها را به او نشان دهید. بهترین راه پیشنهاد دادن است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی یکی از دوستان یا اعضای خانواده محصول یا خدماتی را تعریف می کند، به سمت آن کشیده می شوید و ترجیح می دهید از آن استفاده کنید
شاید شما ندانید که دلیل این رفتار غیر ارادی چیست اما باید به شما بگوییم که دلیل مسئله اعتمادی که ما به شخصی که داره برای ما ضمانت یک محصول را میکند داریم. بنابراین خیلی واضح است که وقتی یکی تبلیغ یک محصول را برای ما میکند ما غیر اراده ترغیب بیشتری برای خرید خواهیم داشت. شاید این مساله کمی برایتان عجیب و همچنین غیر اخلاقی به نظر برسد.
اما گاهی در برخی مواقع لازم میباشد که از این ترفندها بزنیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. درواقع اگر از این روش در رپورتاژ نویسی خود استفاده نماییم میتوانیم بهترین تاثیر را بر روی کاربران بگذاریم.اما تا زمانی که از اصول نوشتن رپورتاژ آگهی مطلع نباشید، هیچگاه نمیتوانید به یک آگهی تبلیغاتی مناسب برسید.
اصول نوشتن رپورتاژ آگهی تضمینی!
چرا ما اصولی که اموزش میدهیم را تضمین میکنیم؟ دقت داشته باشید برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی هدف خود ا مشخص کنید. آیا میخواهید از طریق درون سایت ورودی به سایت خود بگیرید؟ یا اینکه قصد دارید از طریق گوگل برای آن رپورتاژ وردی مستقیم گرفته و رتبه خود را بهبود دهید؟
تضمینی ترین نکات در اصول نوشتن رپورتاژ آگهی چیست؟
لیستی که در زیر میبینید مجموعه ای از اصول تولید و انتشار رپورتاژ آگهی است.
- سایتی که برای تبلیغات انتخاب کرده اید را در نظر بگیرید.
- صفحه ای که برای ورود مخاطبین خود در نظر گرفته ای را در نظر بگیرید.
- معرفی خود را در محتوا رپورتاژ انجام داده و درون آن کال تو اکشن مناسب داشته باشید.
- قلاب ابتدای محتوا رپورتاژ آگهی شما باید مناسب سایتی باشد که برای انتشار رپورتاژ در نظر گرفتید.
- انتشار خود را انجام داده و برای ارتقا رتبه رپورتاژ در گوگل و هرچه بیشتر دیده شدن آن قدم بردارید.
هدف از افزایش ترافیک بر روی رپورتاژ آگهی
اصول نوشتن رپورتاژ آگهی برای افزایش ترافیک اکثر وب سایت ها چیز بسیار خوبی است و در بسیاری از موارد هدف ما افزایش ترافیک زمانی است که از رپورتاژ آگهی استفاده می کنیم. یکی از اهداف هدایت ترافیک به رپورتاژ، سوق دادن مخاطب به انجام یک اقدام خاص است.
رپورتاژ آگهیها برای دستیابی به مشتریان بالقوه در وب سایت شما ایجاد می شوند. اما مطمئناً قصد دارید با این گروه هدف کاری انجام دهد، بهعنوان مثال. ب. محصولی را خریداری می کند، بنابراین بهتر است متن تبلیغاتی خود را به گونه ای آماده کنید که مخاطب را تشویق به انجام کار موردنظر کند برای مثال خرید.
ترافیک ناشی از رپورتاژ آگهی بیشتر از سایر انواع ترافیک هدفمند است. آنهم به این دلیل است که ازآنجاییکه متن آگهی قبل از ورود به سایت ارزش افزوده ای برای مخاطبان ایجاد کرده است، سبب گردیده که آنها با دید مثبت وارد سایت شما شوند و در چنین شرایطی امکان افزایش ترافیک سایت و انجام خرید بسیار بیشتر است.
ترافیک ایجادشده توسط رپورتاژ آگهی، یک مزیت بزرگ است و بهرمندی از آن میتواند به فروش بیشتر شما بسیار کمک کند. رپورتاژآگهی، همچنین با بهبود سئو زمینه را برای جذب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو فراهم میسازد.
معمولاً با استفادهی درست از رپورتاژ آگهی شما میتوانید سبب گردید که تعداد بک لینکهایتان افزایش یابد و باعث کیفیت بکلینکهای وبسایت شما گردد. درواقع یکی از موارد مهمی که در صورت استفادهی صحیح از رپورتاژآگهیها برای ما رخ میدهد، همین افزایش تعداد بک لینکها میباشد که میتواند تأثیر مهمی را بر روی کسبوکارهایمان بگذارد.
نکتهی قابلتوجه در اینجاست که لینکی که درون یک متن قرار بگیرد، قطعاً بسیار باارزشتر از لینکی است که برای مثال در انتهای یک مقاله قرار دارد. درواقع نرخ کلیک روی اینگونه لینکها نیز بیشتر است و ازآنجاییکه رپورتاژ آگهی این نوع لینکها را بسیار در متن خود دارد، سبب میگردد که بازدید سایت شما بیشتر شود و وضعیت سئو شما بهتر شود. بهطور کل خلاصهوار میتوان گفت که اهداف ایجاد رپورتاژ آگهی بسیار زیاد است که ما سعی کردیم موارد مهم را برایتان بیان کنیم.
چگونه از سئو در رپورتاژ آگهیهای خود استفاده نماییم؟
برای نگارش یک محتوای تبلیغاتی درست(نحوه نگارش رپورتاژ آگهی اصولی) پیشنهاد ما این است که بر روی اصول نوشتن رپورتاژ آگهیها پیش بروید و به نکات مهمی که به شما کمک میکنند که یک آگهی تبلیغاتی مناسب داشته باشید، توجه نمایید. درواقع بهتر است که شما قواعد ساختاری سئو را در رپورتاژ آگهیهای خود به کارگیرید تا بتوانید بهطور کلی تمام نکات مهم را رعایت نمایید و به ترافیک بیشتر سایت خود نیز کمک کنید.
قطعاً شما از اهمیت سئو سایت میدانید، پس باید گفت که یک متن رپورتاژ اصولی، شامل رعایت کردن نکات سئو است و لازم است که در بخشهای متعدد محتوای تبلیغاتی خود، از آن استفاده نمایید. بدین گونه میتوانید بر روی چارچوب اولیه یک رپورتاژ آگهی پیش بروید. پس به نکات زیر توجه داشته باشید و تا حد امکان آنها را رعایت نماید:
بیشتر بخوانید: سئو خارجی چیست؟
عنوان اول
یکی از مهم ترین قسمت های یک رپورتاژ تبلیغات، عبارت صحیح عنوان اصلی میباشد. باید بدانید که عنوان اصلی اولین راهی است که خواننده با متن شما ارتباط برقرار می کند. درواقع عنوان انتخاب شده باید به گونه ای انتخاب شود که خواننده را تشویق به ادامه خواندن متن کند.
پس در نگاه اول بهتر است عنوان جذابی را انتخاب نمایید. با این حال، استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان باعث می شود که احساس نفوذ بیشتری در سایت خود داشته باشید و اینگونه مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد.
خلاصه رپورتاژ آگهی
بعد از انتخاب مناسب عنوان اصلی، وقت نوشتن چکیده و خلاصهای از محتوا است که در همان ابتدا بهتر است برای مخاطب گذاشته شود. اینگونه ابتدا مخاطب شروع به خواندن خلاصه میکند و اگر در همان ابتدا ما نتوانیم مخاطب را جذب نماییم و تا پایان مقاله او را به سمت خود نکشانیم دیگر این امکان را از دست خواهیم داد.
بنابراین در ابتدا سعی کنید که به موضوع خلاصهنویسی در رپورتاژ آگهی بسیار توجه داشته باشید، با رعایت کردن این اصول کمک بسیاری به سئوی سایت خود میدهید. شاید بتوان به جرات بیان کرد که چکیده رپورتاژ آگهی بهعنوان عصاره اصلی و تمام و کمال رپورتاژ محسوب میشود و شما هرمقدار خلاصهتر بنویسید و جذاب، افراد بیشتری را مشتاق به خواندن ادامهی رپورتاژ، خواهید کرد. بنابراین در قسمت خلاصهنویسی محتوا، پیشنهاد میکنیم که زمان بیشتری را صرف نمایید برای نگارش
متن بدنهی اصلی
متن اصلی، قسمت مرکزی هنگام نوشتن یک گزارش تبلیغاتی است که حاوی چندین لینک است. درواقع متن اصلی باید به گونه ای باشد که بتواند تمام جزئیات را با لحنی مناسب به مخاطب منتقل کند.
هنگام نوشتن متن اصلی رپورتاژ تبلیغات، بهتر است داستان را کامل بنویسید. خدمات و محصولات خود را ارائه دهید. لینک های متناظر در متن اصلی باعث افزایش اثربخشی گزارش های تبلیغاتی می شود. همچنین در بسیاری از جاها مطالعه کردم که متن اصلی یک رپورتاژ آگهی را، شاه کلید آن محتوا میدانند.
به کارگیری از تصاویر
در بیشتر محتواهای خود ذکر میکنیم که تصاویر نقش عمدهای در جذب مخاطب و رنگیتر شدن سایتتان خواهند داشت. بنابراین به عنوان یکی از اصول نوشتن رپورتاژ آگهی به این موضوع توجه نمایید و سعی کنید که از تصاویر مختلف و گوناگونی در رپورتاژ آگهیهایتان استفاده نمایید.
البته لازم است بدانید که تعداد عکسی که در هر محتوایی میگذارید نیز بسیار مهم است و درواقع شما با مشخص کردن تعداد عکسهایی که در متن قرار میدهید میتوانید نوع محتوا را به درستی تثبیت نمایید. لازم به ذکر است که رپورتاژهایی که هدفشان بیشتر توضیح و معرفی محصولات است، بهتر میباشد که از تصاویر بهینه شده استفاده نمایند. زیرا اینگونه بازخورد بهتری خواهند داشت. درنهایت باید گفت که مسئلهی به کار گیری از تصاویر را در رپورتاژهای خود را نادیده نگیرید.
استفاده از زیر سرتیترها
پس از عنوان اصلی و سایر تیترها، نوبت به زیرسرتیترها میرسد که درواقع یک نگاه به متن پیش روی ما میاندازد و سبب میگردد که کاربر پیش از مطالعه از هدف نوشتهی آن قسمت مطلع گردد. از زیرتیترها استفاده کنید تا بتوانید با استفاده از آنها جلب توجه نمایید و افراد را جذب کنید.
استفاده از لینکها
یکی از مسائل اصلی هنگام نوشتن گزارش تبلیغات، رعایت اصول سئو است که بر اساس آن لینک دادن مناسب میتواند وضعیت سئوی طولانی مدت وب سایت شمارا بهبود بخشد. برای لینک دادن به متن رپورتاژ آگهی، بهتر است اولین لینک بعد از دو مورد اول قرار داده شود. لینک های دوم و سوم اهمیت کمتری نسبت به بقیه دارند و بهتر است بعد از عنوان دوم بهعنوان اولین لینک قرار گیرند.
مناسبترین راه برای انتشار رپورتاژ آگهی
اگر اصول رپورتاژ نویسی را تا حد امکان نیز رعایت کنید، فقط تا حدودی موفق خواهید بود. شاید برایتان سؤال باشد که چرا؟ ما که تمام نکات را رعایت کردیم پس مشکل از چیست؟ در جواب این سوالهایتان باید گفت که اگر شما بهترین رپورتاژ آگهی سال را نیز نگارش کرده باشید باز هم تأثیری نخواهد داشت اگر که شما محلی برای انتشار رپورتاژ خود نداشته باشید. قطعاً فقط نگارش کردن یک محتوا مهم نیست و مسئلهی بعدی و مهمتر از آن، به اشتراک گذاشتن با سایرپلتفرمها و وبسایتهای دیگر است.
معمولاً بسیاری از وب سایت های مختلف مایل به انتشار رپورتاژ آگهی هستند آنهم به دلیل هزینهای است که شما میخواهید در عوض آن بپردازید. امروزه با کمک از وبسایتهای پربازدید متفاوت، این هدف به صحنه آمده است که بتوانید تبلیغات خود را بیطرفانه و کاملاً منصفانه با عموم به اشتراک بگذارید و در اقتصاد خود تحولی نو ایجاد نمایید.
شما با استفاده از این وبسایتها، امروزه میتوانید رپورتاژ آگهیهای خود را در مقابل هزاران نفر به اشتراک بگذارید و کسبوکار خود را حتی اگر نوپا باشد نیز توسعه دهید. حال که شما توانستید که اصول نوشتن رپورتاژ آگهی را بهطور کامل فرابگیرید، قطعاً مرحلهی بعدی این است که آن را به اشتراک بگذارید تا دیده شود. بنابراین مرحلهی انتشار رپورتاژ آگهی خود را دست کم نگیرید.
تعداد کاراکتر مناسب در اصول نوشتن رپورتاژ آگهی
شاید برای شما نیز سؤال باشد که برای یک رپورتاژ آگهی مناسب، به چه نوع تعداد کاراکتری نیازمند هستید. درواقع تعداد کلمات مناسب برای یک گزارش تبلیغاتی خوب، کاملاً به معیارهای از نظیر نوع محتوا، رسانه و مخاطب هدف بستگی دارد. یک گزارش تبلیغاتی میتواند یک متن کوتاه یا یک متن چند صفحه ای باشد. اما بهطور کلی توصیه می شود از نوشتن متن های طولانی خودداری شود تا حوصله مخاطب سر نرود و مطالعه نکند.
بنابراین معمولاً توصیه می شود که متن رپورتاژ آگهی بین 800 تا هزار کلمه باشد. اگر از کاراکترهای بیشتری استفاده نمایید آنگاه به وضوع متوجه خواهید شد که مخاطبان شما میتوانند چه مقدار زود از رپورتاژ دست بکشند و دیگر به خواندن محتوایتان تا پایان مقاله توجه نکنند. پس مراقب باشید که چند کلمه می نویسید، زیرا تعداد کلمات نیز میتواند از ویژگی های یک رپورتاژ آگهی موفق باشد. همانطور که گفتم عوامل زیادی برای موفقیت وجود دارد که با رعایت کردن هر کدام از این موارد، به تدریج به موفقیت بزرگ دست خواهیم یافت.
سخن پایانی
امیدواریم که تلاشهای ما نتیجه داده باشد و توانسته باشیم تمام مطالبی که نیاز است شما دربارهی اصول نوشتن رپورتاژ آگهی بدانید را برایتان بیان کرده باشید. لازم است که در پایان این مقاله به یاداوری کلی و خلاصهوار بپردازیم و سعی کنیم مطلبی را نگارش کنیم که هدفمند، کوتاه و مرتبط با وبسایت خودمان باشد. همچنین حواستان باشد که در انتهای کار و رپورتاژ آگهیتان، لوگو، نام و یا اسمی از سایت خود را ذکر نکنید زیرا که بدین صورت بهراحتی مخاطبانتان متوجه تبلیغاتی بودن محتوا خواهند شد و مانند همیشه از تبلیغات فرار میکنند. پس در نتیجه مخاطبانتان را وادار به فرار نکنید.
همچنین توجه داشته باشید که گوگل و هوش مصنوعی آن، تمایل چندانی به انتشار آگهیهای تبلیغاتی از شرکتها ندارد و بیشتر تاکید میکند که با مخاطبان و مشتریان خود، صادقانه برخورد نماییم و در ابتدا و یا آخر مطلبتان ذکر نمایید که یک آگهی تبلیغاتی میباشید. البته که این روش دیگر جواب نمیدهد و ما با ذکر کردن در محتوای رپورتاژیمان سبب میشویم که مخاطبان از مقالهی ما دست بکشند و دیگر تمایل به خواندن ادامهی مطلب ندهند.
برای موفقیت و رسیدن به یک رپورتاژ آگهی مناسب لازم است که مراحل بالا را طی کرده و تمرین و تکرار نمایید تا بهمرورزمان بتوانید، اصول نوشتن رپورتاژ آگهی را بدانید. اگر یک رپورتاژ آگهی مناسب را نگارش نمایید به افزایش بازدید سایت خود بسیار کمک خواهید کرد. البته اگر از آن دسته از افراد مشغول هستید که نمیتوانید برسید و به نگارش رپورتاژ آگهی، وبسایت خود بپردازید بهتر است که کار خود را به فرد دیگری که در این زمینه تخصص دارد بسپارید تا در کمترین زمان ممکن اینکار را برایتان انجام دهد.
سوالات متداول نحوه نگارش رپورتاژ آگهی
خب قطعاً این بستگی دارد که ما خودمان چه میزان از اصول و نکات مهم را در نوشتن رپورتاژنویسی رعایت نماییم. هرمقدار ما بیشتر به اصول نوشتن رپورتاژ آگهی، پایبندتر باشیم، هماناندازه نیز بازخورد مناسب خواهیم دید.
هر کسبوکاری که از تبلیغات در آن بتواند استفاده شود، میتوان از رپورتاژ آگهی برای توسعهی آن استفاده نماییم.
خیر همانطور که ما برایتان اصول نوشتن رپورتاژ آگهی را بیان کردیم، شما تنها با استفاده و رعایت کردن همین موارد، میتوانید یک رپورتاژ مناسب را خودتان تهیه نمایید؟
سایتهای ضعیف چون که هنوز پایههای قوی ندارند، کمی دیرتراز سایر وبسایتهای دیگر تأثیر رپورتاژ آگهی را نشان میدهند اما در کل برای چنین سایتها نیز مفید واقع میشود.
-
کتاب 5 روش برای کسب درآمد اینترنتی در سال 140129,000 تومان
-
دفتر برنامه ریزی سالانه و پلنر ماهانه،هفتگی و روزانه [ شیک و ارزان ]محصول تخفیف خورده94,000 تومان
- سئو سایت چه مقدار زمان می برد؟
- بهترین سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی
- پشتیبانی سئو سایت | هرآنچه که برای سایت خود نیاز دارید!
- سفارش ساخت بک لینک | سفارش لینک سازی خارجی [ تضمینی ]
- مشاوره سئو سایت فروشگاهی، شرکتی و مجلهای ارزان
- سفارش سئو سایت تضمینی [2023] فروشگاهی، خبری، صنعتی
[…] اصول نوشتن رپورتاژ آگهی […]