ترفند های جستجو در گوگل و آموزش جستجوی حرفه‌ای در گوگل

?>

ترفند های جستجو در گوگل به همراه آموزش کامل جستجوی حرفه‌ای در گوگل در این مقاله ارائه شده است. در دنیای مدرن امروزی و پیشرفت روزافزون علم و فناوری، کسب مهارت های مختلف اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. یکی از این قابلیت ها که اتفاقا بسیار مهم نیز می باشد. امکان جستجوی صحیح موضوع مورد نظر در میان انبوه اطلاعات موجود در شبکه وسیع اینترنت است.

باید بر روش جستجوی صحیح تسلط داشته باشیم. تا بتوانیم بدون مطالعه نتایج بی ربط و گاه بی اهمیت، در کوتاه ترین زمان به پاسخ های خود دست یابیم. با پیشرفت علم و فناوری، استفاده روزمره مردم جهان از اینترنت، روزانه میلیاردها نفر از موتور جستجوی گوگل برای دریافت پاسخ سوالات خود استفاده می کنند. بر اساس آمار منتشر شده توسط گوگل، در طول سال، بیش از 70000 جستجوی گوگل در هر ثانیه انجام شده است.

همانطور که می دانید با جستجو در گوگل منابع اطلاعاتی بی شماری پیدا می کنید. اما گاهی به جای آنچه می خواهید با صفحات بی ربط مواجه می شوید و نمی توانید پاسخ خود را دریافت کنید. یکی از دلایل این امر این است که جستجوی شما محدود به تایپ چند کلمه ساده است. اینجاست که جستجوی حرفه ای در گوگل یا جستجوی پیشرفته گوگل وارد عمل می شود.

همچنین یک نویسنده محتوای حرفه ای باید ترفندهای جستجوی حرفه ای گوگل را بداند تا بتواند کار خود را بهتر انجام دهد. این ترفندها و تکنیک ها به نویسنده محتوا کمک می کند تا محتوای مرتبط تری پیدا کند. در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت و ضرورت این موتور جستجو صحبت کنیم. همچنین با ترفندهای موجود برای جستجوی پیشرفته در گوگل آشنا شویم.

روش صحیح جستجوی پیشرفته در گوگل

امروزه فضای مجازی به بخشی غیرقابل انکار از زندگی بشر تبدیل شده است. به این ترتیب افراد برای دریافت پاسخ سوالات روزانه خود به وب و به خصوص موتور جستجوی گوگل متکی هستند. حجم اطلاعات ارائه شده در وب بسیار زیاد و گسترده است. به طوری که جستجو در میان این حجم از اطلاعات یک مهارت مهم و ارزشمند است. در این میان، زباله های دیجیتال همراه با محتوای دیجیتال مفید فراوان است. اما افزایش حجم محتوای دیجیتال در وب و نیاز به یادگیری مهارت های پیشرفته جستجوی گوگل همچنان موضوع بسیار مهمی است.

https://support.google.com/websearch/answer/134479?hl=en

موتور جستجوی گوگل

گوگل در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است. اما ما هنوز خیلی فاصله داریم تا بتوانیم درخواست خود را در گفتگوی کامل با Google ارائه دهیم. هدف ما در این آموزش کمک به افرادی است که می خواهند اطلاعات را در کوتاه ترین زمان ممکن و به آسان ترین شکل ممکن بازیابی کنند.

موتور گوگل بزرگترین موتور جستجو است که اپراتورهای زیادی برای یافتن آنچه شما به دنبال آن هستید دارد. این عملگرها برای یافتن نمادها، کدها و کلماتی که در جستجوی خود وارد می کنید، ساخته شده اند. که در واقع میانبرهایی برای دریافت نتایج دقیق تر هستند.

هنگامی که از اپراتورهای جستجو یا میانبرها استفاده می کنید، به Google می گویید؛ نتایج جستجو را آنطور که می خواهید فیلتر کند. بنابراین، به جای جستجوی چندین صفحه از نتایج، شما فقط تعداد معینی از پیوندهایی را که شما مشخص کرده اید دریافت خواهید کرد.

این مقاله را نیز بخوانید: ثروتمند‌ترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲

چرا در نوشتن محتوا به ترفندهای جستجوی حرفه ای گوگل نیاز داریم؟

به عنوان یک محتوا نویس حرفه ای، باید دقیق ترین و معتبرترین محتوا را در اینترنت بیابید. گاهی ممکن است با سفارش هایی برخورد کنید که مربوط به یک زمینه تخصصی است. در چنین شرایطی باید به عنوان منبعی که از صحت و سقم آن مطمئن هستید، مطالبی دقیق و معتبر پیدا کرد. ترفندهای حرفه ای جستجوی گوگل به نویسنده محتوا کمک می کند:

  • منابع معتبرتر و مناسب تری برای محتوای خود پیدا کنید.
  • روند جستجو را سریعتر کنید.
  • کیفیت کار خود را افزایش دهید.

با در نظر گرفتن همه این موارد، اگر می خواهید یک تولید کننده محتوای حرفه ای باشید، باید ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل را یاد بگیرید.

راه حل های عمومی در جستجو

در اینجا چند مرحله کلی وجود دارد که می توانید برای شروع فرآیند آماده سازی برای میانجیگری انجام دهید. در ادامه به بررسی و توضیح هر یک از این موارد می پردازیم:

  • چند کلمه کلیدی را برای جستجو در نظر بگیرید
  • جستجو را با عبارات کوتاه شروع کنید و سپس کلمات بیشتری اضافه کنید (سه تا پنج کلمه)
  • اپراتور نقل قول، “-“، “*”، “+”
  • تطابق دقیق و حدود X
  • برای مرتب کردن کلمات و عبارات از علامت نقل قول استفاده کنید
  • از عملگر AND که معادل علامت «+» است استفاده کنید و در ریاضیات مشترک شوید.
  • از عملگر Or که معادل عملیات جامعه در ریاضیات است استفاده کنید.
  • و سایر ویژگی های گوگل

https://blog.hubspot.com/marketing/google-advanced-search-tips

ترفندهای جستجوی گوگل

نحوه جستجوی شما در گوگل بسیار مهم است. زیرا می تواند اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهد. یا فقط دسته ای از سایت ها و مطالب غیر مرتبط با کلمات جستجو شده را به شما نشان دهد. جستجوی گوگل و ترفندهای جستجوی گوگل طیف گسترده ای از ویژگی ها و قابلیت ها را در اختیار شما قرار می دهند. تا به شما کمک کنند بهترین نتایج جستجو را دریافت کنید. ترفند جستجوی گوگل شامل موارد زیر هستند؛

علامت نقل قول

نحوه جستجو در گوگل توسط بسیاری از کاربران به این صورت انجام می شود. که اگر بخواهند سایت خاصی را پیدا کنند سعی می کنند کلمه ای را وارد کنند که مربوط به حیطه کاری سایت باشد. مثلا در اخبار به دنبال یک سایت خاص می گردند. آنها بازی هستند، کلمه بازی را جستجو می کنند.

این بدون شک تعداد زیادی از نتایج و سایت ها را به شما نشان می دهد. اما به جای انجام این کار و جستجوی حرفه ای در گوگل، فقط نام سایت را در نقل قول قرار دهید. در این صورت، «نام سایت» در این مورد، جستجوی حرفه ای با گوگل انجام داده اید و نتایج به صورت محدودتر و در عین حال کاربردی تر برای شما نمایش داده می شود.

نماد ستاره

جستجوی حرفه ای در گوگل برای موضوعاتی که مبهم هستند و نام دقیق آنها را فراموش کرده اید می تواند بسیار مفید باشد. قرار دادن ستاره یکی دیگر از روش های جستجوی حرفه ای گوگل است. که در آن نام آهنگ خاصی را فراموش کرده اید. آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید. به این ترتیب: آهنگ * احسان خواجه امیری

همچنین می توانید زمانی که می خواهید عبارتی را جستجو کنید اما کلمه ای را فراموش می کنید، به جای کلمه یک ستاره قرار دهید. در اینجا، مانند جستجوی ویندوز، می توانید هر چیزی که حاوی عبارتی است که نوشته اید را ببینید. در کنار آیتم ستاره می توانید برای عبارات طولانی تر فقط کلمه اول و آخر را وارد کنید. قسمت وسط را با AROUND مشخص کنید و کلمه را در قسمت وسط داخل پرانتز بنویسید.

این مقاله را نیز بخوانید: عادت های یک برنامه نویس موفق

جستجوی حرفه ای گوگل در محتوای سایت

در اینجا شما دقیقا می دانید چه سایتی را می خواهید جستجو کنید، اما باید در محتوای این سایت جستجو کنید تا مورد نظر خود را پیدا کنید. جستجوی پیشرفته گوگل برای یک سایت خاص به این صورت انجام می شود و کافیست این عبارت را در کادر جستجوی گوگل وارد کنید. سایت: example.com. به جای کلمه مثال، نام سایت را قرار دهید. حتی می توانید بعد از نوشتن این عبارت یک فاصله بگذارید و کلمه مورد نظرتان را دقیقا بنویسید تا نتیجه بهتری به شما نشان دهد. همچنین می توانید نام سایت را بنویسید و یک کلمه در کنار آن وارد کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

جستجوی پیشرفته در گوگل برای یک فایل خاص

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که به دنبال یک فایل خاص هستید، مخصوصاً زمانی که در حال تحقیق هستید و به محتوای خاصی نیاز دارید. در این صورت می توانید عبارت Filetype را وارد کنید و سپس پسوند فایل Filetype: ppt را قرار دهید. در اینجا گوگل هر فایلی که دارای این پسوند باشد را به شما نشان می دهد. با استفاده از روش های جستجوی حرفه ای در گوگل، می توانید به راحتی و به سرعت به حجم عظیمی از فایل های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

صفحات حذف شده را پیدا کنید

یکی دیگر از تکنیک های جستجوی حرفه ای در گوگل، یافتن صفحاتی است. که به مرور زمان از سایت ها حذف شده اند اما همچنان در حافظه گوگل ذخیره می شوند. این صفحات معمولاً قابل دسترسی نیستند و باید این عبارت را در کادر جستجوی گوگل وارد کنید. Cache: example.com در این صورت صفحاتی که از این سایت ها حذف شده اند به شما نمایش داده می شود.

چگونه یک جستجوی حرفه ای در گوگل برای جزئیات بیشتر انجام دهیم

گاهی اوقات یک جستجوی حرفه ای در گوگل از ما می خواهد که عبارت خود را با جزئیات بیشتری وارد کنیم. به عنوان مثال، ممکن است برای اولین بار یک عبارت 4 کلمه ای را جستجو کنیم و به نتایج خیلی مرتبطی نرسیم. اما در ادامه با جداسازی هر قسمت از این عبارت و جستجوی آن می توانید به نتایج بهتر و دقیق تری دسترسی داشته باشید. کلمات کلیدی ساده همیشه بهترین راه برای به دست آوردن نتیجه هستند و نباید آنها را دست کم گرفت.

جستجوی حرفه ای با گوگل در زمان مشخص

با این قابلیت و جستجوی حرفه ای در گوگل می توانید به اطلاعات دقیق دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال اگر می خواهید آمار گمرک ایران را در یک بازه زمانی بدست آورید کافی است عبارت را بنویسید و بین سال های مد نظر خود علامت .. قرار دهید. به این ترتیب: آمار گمرک ایران 96..98

جستجوی حرفه ای عکس در گوگل

برای انجام جستجوهای پیشرفته گوگل و دسترسی به عکس ها می توانید از قسمت تصویر استفاده کنید. در این قسمت تصاویری با توجه به کلمه مورد جستجو برای شما نمایش داده می شود. اما اگر نیاز به یافتن اطلاعاتی در مورد یک عکس خاص دارید یا رنگ های خاصی در یک عکس برای خود دارید. می توانید گزینه tools را از نوار ابزار جستجوی گوگل انتخاب کنید و جستجوی خود را با دقت بیشتری انجام دهید.

یکی دیگر از ابزارهای جالب برای جستجوی حرفه ای در گوگل این است. که شما عکس خاصی دارید اما اطلاعاتی در مورد آن ندارید و می خواهید عکس های بیشتری با این موضوع داشته باشید. در اینجا می توانید عکس مورد نظر خود را در گوگل آپلود کرده و جستجو کنید. با این کار عکس های دیگری با این موضوع برای شما نمایش داده می شود.

این مقاله را نیز بخوانید: دانلود کتاب آموزش زبان برنامه نویسی پایتون

جستجوی ویدیوی گوگل

برای آیتم ویدیو نیز می توانید همین کار را انجام دهید، وارد قسمت ویدیو شوید و عبارت مورد نظر را جستجو کنید. یا تعدادی پارامتر خاص برای رسیدن به نتیجه مانند مدت زمان فیلم یا کیفیت آن و … مشخص کنید.

جستجوی صوتی

پس از جستجوی عکس و فیلم، به پارامتر جستجوی دیگری به نام جستجوی صوتی می رسیم. این نوع جستجو بیشتر در گوشی های هوشمند انجام می شود. با فشار دادن دکمه میکروفون روی گوشی در کنار کادر جستجو می توانید عبارت مورد نظر را بیان کنید. جستجو ادامه می یابد و اطلاعات برای شما نمایش داده می شود.

دو کلمه را با هم جستجو کنید

گاهی اوقات می خواهید یک عبارت را جستجو کنید اما در مورد عبارتی که نوشته اید مطمئن نیستید. در این حالت می توانید دو عبارت در کنار یکدیگر را با یک “|” جستجو کنید. بین آنها امضا کنید یا  به عبارت ساده تر، کلمه «یا» را بین دو عبارت قرار دهید.

جستجو برای مترادف

کلمات زیادی وجود دارند که می توانند مترادف یا مکمل یکدیگر باشند. می‌توانید با استفاده از یک رمز، جستجوی حرفه‌ای Google را آسان‌تر کنید. فقط با قرار دادن مترادف بین دو کلمه از پارامتر “~” استفاده کنید.

جستجو برای کلمات کلیدی

برای افرادی که در زمینه سئو کار می کنند و نیاز دارند کلمات کلیدی مورد نظر خود را چندین بار در متن سایت ها یا حتی عنوان ها بدانند می توانند از عنوان استفاده کنند. اما اگر بخواهند آدرس سایت را پیدا کنند، می توانند از این آیتم inurl استفاده کنند. اگر نیاز به یافتن صفحات مشابه دارید، می توانید از این عبارت مرتبط قبل از عبارت جستجو استفاده کنید.

این مقاله را نیز بخوانید: وب 3 چیست؟

کمتر از Google Translate استفاده کنید!

ترجمه هایی که توسط گوگل ترنسلیت انجام می شود معمولا حاوی جملات ناقصی است. که درک موضوع ترجمه را دشوار می کند. موتور ترجمه گوگل چندان قابل اعتماد نیست زیرا درک خوبی از رفتار زبانی کلمات و عبارات ندارد. همچنین دارای ایرادات گرامری زیادی است. به همین دلیل توصیه می شود برای ترجمه مطالبی که برایتان مهم است از گوگل استفاده نکنید.

 یکی از جالب ترین قابلیت های گوگل قابلیت نقدی است. هر بار که گوگل از یک وب سایت بازدید می کند، یک نسخه از آن را به نام Cashed ذخیره می کند. برای دسترسی به نسخه نقدی یک وب سایت خاص، روی فلش کنار نشانی اینترنتی نتیجه جستجو کلیک کنید تا وب سایت ذخیره شده را مشاهده کنید.

عبارت کامل را جستجو کنید

یک جستجوی حرفه ای گوگل از این پارامتر برای تایپ یک عبارت کامل در نوع “” استفاده می کند. این حالت برای جستجوی اشعار بسیار مناسب است.

کلمات اضافی را حذف کنید

گاهی اوقات یک جستجوی حرفه ای در گوگل ممکن است با جستجوی عبارت بازی های رایانه ای کمی دردسر ساز باشد. اما نتیجه اصلی که مشاهده می کنید مربوط به خرید آن بازی ها است. در اینجا می توانید این کار را انجام دهید تا کلمه خرید را از نتایج جستجو حذف کنید. در این صورت زمانی که قبل از کلمه خرید نگاتیو قرار می دهید، این کلمه از نتایج جستجوی شما حذف شده و نتایج دلخواه و واقعی برای شما نمایش داده می شود.

جستجوی حرفه ای در گوگل با هشتگ

هشتگ ها بخش مهمی از شبکه های اجتماعی هستند که از طریق آن می توانید به محتوای مورد نظر دسترسی داشته باشید. اما هشتگ ها محدود به شبکه های اجتماعی نیستند و کاربردهای زیادی در جستجوی گوگل دارند. شما می توانید هشتگ های مختلفی را برای محتوای خود در گوگل جستجو کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. فقط عبارت را مانند این وارد کنید. #مثال

حتی می‌توانید هشتگ‌های محبوب در شبکه‌های اجتماعی را در گوگل جستجو کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

از گزینه tools استفاده کنید

سازندگان محتوا و سئوکاران اغلب علاوه بر محتوایی که به دنبال آن هستند، اهداف دیگری نیز دارند. از جمله اینکه محتوا دقیقا چه زمانی و چه زمانی منتشر شده است یا در هفته های اخیر چند بازدید داشته است. بنابراین می توانید از گزینه tools استفاده کنید. زمان انتشار پست ها را محدود کنید تا ببینید محتوا در چه بازه زمانی و به چه ترتیبی منتشر می شود.

پارامترهای کاربردی و جالب

با جستجوی حرفه ای در گوگل و وارد کردن عبارت F به C می توانید دما را از فارنهایت به سانتیگراد تبدیل کنید. با وارد کردن عبارت time می توانید ساعت کشورهای مختلف با اختلاف ساعت را مشاهده کنید.

عبارت آب و هوا می تواند آب و هوای شهرها و کشورهای مختلف را به شما نشان دهد. سانتی متر به اینچ به شما امکان می دهد واحدهای طول را برای زمانی که به اطلاعات دقیق در مورد پارامترهای اندازه گیری طول نیاز دارید تبدیل کنید. برای تبدیل سایر پارامترها نیز می توانید عبارت to را بین دو مورد قرار دهید. برای تبدیل ارزها می توانید از to عبارت بین دو عبارت استفاده کنید.

ابزارهای موتور جستجوی گوگل

برخی از ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل را می توان به ابزارهای خاص موتور جستجوی گوگل اختصاص داد. موتور جستجوی گوگل امروزه بسیار هوشمند و قدرتمند است. این موتور جستجو توانایی نمایش دقیق ترین نتایج و ارائه ابزارهایی فراتر از یک موتور جستجوی معمولی را دارد. در اینجا مفیدترین ابزارهای موتور جستجوی گوگل هستند:

ماشین حساب گوگل

می توانید موتور جستجوی گوگل را به ماشین حساب تبدیل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که Calculator را در کادر جستجو تایپ کنید. به این ترتیب می توانید از ماشین حساب گوگل استفاده کنید.

انجام محاسبات ریاضی و هندسی

یکی از امکاناتی که به تازگی به موتور جستجوی گوگل اضافه شده است، امکان انجام محاسبات ریاضی و هندسی است. این ویژگی در کنار ماشین حساب گوگل می تواند بسیار مفید باشد. زیرا می توانید معادلات ریاضی مثلثاتی را در کادر جستجو تایپ کنید. سپس جواب را از گوگل بگیرید.

نحوه تبدیل کرده واحدهای اندازه گیری و نرخ ارزها

این مورد یکی دیگر از ویژگی های بسیار مفید در جستجوی حرفه ای در گوگل است. شما می توانید واحدهای مختلف اندازه گیری و نرخ ارز را تبدیل کنید. به عنوان مثال، اگر در کادر جستجو تایپ کنید: فوت به متر، گوگل ابزاری برای تبدیل فوت به متر در اختیار شما قرار می دهد. این مورد در مورد هر دو واحد اندازه گیری رسمی است. Google Converter با انواع واحدها، نرخ جریان، فرکانس، ، حجم، وزن، طول، نرخ مبادله و… آشنایی کامل دارد.

برای تبدیل قیمت ارز، وزن و سایر واحدها می توانید از نوار جستجوی گوگل استفاده کنید. فقط کلمه “تبدیل” را قبل از واحدهای مورد نظر خود تایپ کنید و از کلمه to بین دو واحد استفاده کنید. شما همچنین می توانید نرخ ارز را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر USD به gbp را جستجو کنید. گوگل آخرین نرخ مبادله دلار و پوند را به شما نشان می دهد.

این مقاله را نیز بخوانید: بهترین دوره های ثروت سازی

شرایط آب و هوایی با گوگل

همچنین می توانید از گوگل برای اطلاع از آخرین وضعیت و پیش بینی آب و هوا استفاده کنید. برای این کار کافیست عبارت آب و هوا یا پیش بینی را در ترکیب با نام شهر مورد نظر خود وارد کنید. به عنوان مثال با وارد کردن عبارت تهران پیش بینی می توانید نمودارها و اطلاعاتی از آب و هوای تهران را مشاهده کنید.

تایمر گوگل

گوگل همچنین می تواند به یک کرونومتر تبدیل شود. کافی است google timer را در کادر جستجو تایپ کنید تا کرونومتر گوگل در مقابل شما قرار گیرد. زمانی که زمان تعیین شده توسط شما منقضی شود، گوگل به شما هشدار می دهد.

برای بهبود محتوای خود آماری را بیابید و تحقیق کنید

تنها در ماه فوریه، بیش از 76.6 میلیون محتوای مختلف تنها در سایت wordpress.com منتشر شده است. اگر آمار را تجزیه کنیم، روزانه 2.7 میلیون محتوا دریافت می کنیم و توجه داشته باشید که ما در مورد کل اینترنت صحبت نمی کنیم! این آمار ساده مهمترین چیز را در مورد محتوا نشان می دهد، محتوا هم همه جا هست! و این باعث سردرگمی کاربران می شود. نرخ پرش بسیاری از وب سایت ها در حال افزایش است زیرا جلب اعتماد و توجه مخاطبان روز به روز دشوارتر می شود.

اما در هر صورت اگر می خواهید در بالای نتایج صفحه جستجو قرار بگیرید باید توجه و اعتماد را جلب کنید. نتایجی که در 3 صفحه برتر نتایج گوگل قرار دارند معمولا دارای نرخ پرش کمتر از 45٪ هستند. وب پر از محتوای مختلف است و مردم بیشتر از آنچه که از این هجوم به دست می آورند اطلاعات خود را از دست می دهند و با افزایش محتوای وب، اعتماد مردم به اینترنت کمتر می شود. اگر جایی در دنیا وجود داشته باشد که اطلاعات معتبری در مورد اینترنت و محتوا داشته باشد، آن وردپرس است.

بنابراین ما از قابلیت اطمینان آنها برای بالا بردن سطح محتوای خود استفاده کردیم. گوگل انجام این کار را برای هر موضوعی آسان می کند. وقتی به دنبال آمار هستید، سایت مورد اعتمادی را که می خواهید منبع تحقیق شما باشد، شناسایی کنید.

خطاهای نمایه سازی و سایر مسائل سئو را پیدا کنید

در یک مطالعه اخیر سئو، 175 میلیون وب سایت بررسی شد و بیش از 300 میلیون خطا در سئو یافت شد! حدود 10 درصد از وب سایت ها با محتوای تکراری یا برچسب های متعارف مشکل داشتند. اکثر وب سایت ها حتی با افزایش بودجه سئو و بازاریابی محتوا، مشکلات سئو دارند. حتی وب سایت اپل دارای صفحاتی در HTTP است، در حالی که HTTPS یک فاکتور اصلی رتبه بندی است. گاهی اوقات بودجه های بزرگ می تواند مشکل ساز باشد.

این به این دلیل است که شرکت ها مجبور هستند.تیم های محتوا را به بخش های جداگانه تقسیم کنند و همکاری و هماهنگی همه چیز را دشوار می کند. حتی سودآورترین شرکت روی زمین هم با این مشکل دارد.  یک راه ساده برای یافتن و حل صفحات مشکل، جستجوی عبارت “site: siteshoma.com – inurl: https” است.

یکی دیگر از مشکلات رایج ایندکس دوگانه است. در این مورد نیز اپراتور سایت، می تواند به شما کمک کند. با جستجو در سایت گوگل می توانید محتوای تکراری را پیدا کنید. از محتوا برای جستجوی سریع در سایت خود استفاده کنید و مواردی را که معمولا تکراری هستند پیدا کنید. مشکلات رایج در این بخش شامل توضیحات محصول، تست های چند صفحه ای و CTA های طولانی با محتوای کوتاه منحصر به فرد در بسیاری از صفحات است.

این مقاله را نیز بخوانید: دیلیت اکانت اینستاگرام

بک لینک ها و فرصت های محتوا را پیدا کنید

بک لینک های با کیفیت هنوز یکی از معتبرترین فاکتورهای رتبه بندی هستند. در یک مطالعه در سال ۲۰۲۰، بک لینک های بیشتر همچنان بالاترین همبستگی را با رتبه های بالا داشتند. به طور متوسط ​​رتبه اول 700 درصد بیشتر از رتبه دهم بک لینک داشت و دامنه ارجاع آن 300 درصد با رتبه دهم تفاوت داشت.

بنابراین داشتن بک لینک های معتبر و قدرتمند همچنان یکی از مهم ترین فاکتورهای سال ۲۰۲۱ است. اما بک لینک ها از آسمان ظاهر نمی شوند. شما نمی توانید آنها را بخرید (گوگل به سرعت آنها را شناسایی می کند) و مردم آنها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار نمی دهند.

حتی ممکن است بتوانید از چند عملگر جستجو برای کمک به شما استفاده کنید. استفاده از چند ترکیب پیشرفته می تواند جستجوی شما را بسیار سریعتر کند. اگر می توانید intitle را با inurl ترکیب کنید، معمولاً می توانید 100٪ پیوندهای مفید را حذف کنید. دقیقاً پیوندها و منابع مورد نیاز خود را پیدا کنید. همچنین می‌توانید وب‌سایت‌های مرجعی را بیابید که نظرات یا پست‌های مقایسه‌ای منتشر کرده‌اند. که شامل محصولات یا خدمات شما نمی‌شود. شما می توانید این کار را با ترکیب عملگرهای OR و حذف نام تجاری خود با استفاده از – انجام دهید. به عنوان مثال لپ تاپ در مقابل (macbook یا hp OR huaweii) -dell

مطالب دزدیده شده را پیدا کنید

اگر می خواهید سرقت محتوای سایت خود را بررسی کنید، می توانید عباراتی از محتوای خود را در اپراتور نقل قول کنید و از اپراتور -site برای حذف سایت خود از نتایج جستجو استفاده کنید. سایت هایی که نمایش داده می شوند محتوای شما را دزدیده اند.

 انتقال از HTTP به HTTPS

تغییر یک سایت از HTTP به HTTPS می تواند چالش برانگیز باشد. با مشاهده تعداد صفحات مختلف فهرست شده توسط گوگل در هر صفحه، پیشرفت خود را بررسی کنید. از عملگر “site:” در دامنه اصلی خود استفاده کنید و سپس صفحات HTTPS را با “-inurl:” حذف کنید. این به شما کمک می کند هرگونه تداخل را ردیابی کنید یا صفحاتی را که ممکن است توسط Google دوباره خزیده نشده باشند را پیدا کنید. با استفاده از عملگرها و ترفندهایی که در این مقاله به آن ها پرداختیم، می توانید یک جستجوی حرفه ای در گوگل انجام دهید و نتایج هدفمند تری دریافت کنید.

حروف بزرگ

برخی از موتورهای جستجو بین حروف بزرگ و کوچک تمایز قائل نمی شوند. بهتر است از کلمات به شکل اصلی خود استفاده کنید. برای مثال به دنبال Bird and Walk باشید نه Birds and Walked. اما اگر به دنبال نتایج در راه رفتن هستید، باید به دنبال عبارت Walking باشید.

از ویژگی تکمیل خودکار استفاده کنید

هنگامی که شروع به تایپ کردن در کادر جستجوی Google می کنید، لیستی از عباراتی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید نمایش داده می شود. از آن استفاده کنید. انتخاب عبارت مناسب به جای تایپ کردن، باعث صرفه جویی در زمان می شود. همچنین می توانید از این ویژگی در نوار آدرس گوگل کروم استفاده کنید که به شما امکان می دهد. به سرعت به عبارت یا وب سایتی که قبلاً به موضوع خود اشاره کرده اید برسید.

این مقاله را نیز بخوانید: ترید ارز دیجیتال چیست؟ تریدر کیست؟

نکاتی که برای جستجوی بهتر در گوگل باید در نظر داشت

هر کلمه ای که هنگام جستجو استفاده می کنید مهم است زیرا Google از تمام کلماتی که شما تایپ می کنید هنگام پردازش نتایج استفاده می کند.

هنگام جستجو به زبان انگلیسی به حروف بزرگ و کوچک حساس نباشید. زیرا هنگام جستجو فرقی نمی کند که از حروف بزرگ یا کوچک استفاده کنید.

هنگام جستجو، سعی کنید از کلمات پیچیده یا جملات طولانی اجتناب کنید و عبارت را ساده نگه دارید. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک برند یا شرکت هستید، فقط نام آن شرکت را وارد کنید و اگر به دنبال محصول یا مکان خاصی هستید، ابتدا نام آن را وارد کنید.

به خاطر داشته باشید برای اجرای ترفند های جستجو در گوگل، که موتورهای جستجو مانند گوگل یک انسان نیستند، بلکه یک برنامه کامپیوتری هوشمند هستند. در نتیجه از کلمه هایی استفاده کنید که برای موتور جستجو قابل فهم و درک باشد و بتواند نتایج مربوطه را نمایان کند. مثلاً به جای گفتن «سرم درد می کند» باید کلمه سردرد، علت سردرد، درمان سردرد و … را بنویسید. زیرا این سبک نوشتن به گوگل اجازه می دهد تا بداند به چه جنبه هایی از محتوای مرتبط با سردرد نیاز دارید.

اگر به دنبال مقاله یا مقاله ای هستید، سعی کنید مناسب ترین و حداقل عبارات را در آن بگنجانید. زیرا وقتی کلمات بیشتری را در کادر جستجو وارد می کنید، نتایج گوگل در محدوده وسیع و پراکنده تری قرار می گیرند. بنابراین اگر کلمات و عبارات خود را محدود کنید، مطمئناً نتایج بهتری خواهید گرفت.

سخن پایانی

گوگل برای چندین سال بهترین موتور جستجوی اینترنتی بوده است. با استفاده از ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل می توانید از این موتور جستجو بیشتر استفاده کنید. این ترفندها برای هر کسی کاربردی است. اما سازندگان محتوا و محققان بیش از هرکس دیگری از این ترفندها استفاده می کنند.

با استفاده از ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل می توان به نتایج دقیق و خاصی دست یافت. همچنین سرعت انجام کار و یافتن نتایج مطلوب بیشتر است. این موتور جستجو علاوه بر ترفندهای مختلف جستجوی گوگل، ابزارهای مفید زیادی نیز دارد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *