تقویم محتوایی چیست؟ معرفی ابزار و نمونه تقویم محتوایی

?>

تقویم محتوایی چیست؟ آموزش کامل طراحی یک تقویم محتوایی کامل در ادامه مقاله. زمانی که صحبت از تقویم میشود نخستین مسئله ای که به ذهن متبادر میشود بحث زمان و اهمیت آن است و لذا داشتن یک برنامه زمانی مناسب برای استفاده درست و هدفمند از زمان بسیار راه گشا خواهد بود.

از طرفی با توجه به گستردگی کسب و کارها و اهمیت تولید محتوا در جهت افزایش میزان بازدهی سبب شده است تا این روزها تقویم محتوایی نیز برای ارتقا سطح پیشرفت کسب و کار در نظر گرفته شود و در بسیاری از کشورهای دنیا نیز به صورت روزافزون مورد استفاده قرار گرفته است.

در حقیقت برنامه ریزی برای انجام امور، علاوه بر استفاده درست از زمان یک سازماندهی حساب شده نیز ایجاد میکند تا بتوانید در یک چارچوب منظم و دقیق کارهای خود را پیش ببرید بنابراین میتوان گفت تقویم محتوایی یک برنامه ریزی دقیق را برای شما ایجاد میکند.

اگرعلاقمند حوزه برنامه نویسی باشید پیشنهاد میکنیم پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی را بخوانید.

تعریف تقویم محتوایی چیست؟

تقویم محتوایی در حقیقت برنامه ریزی و زمانبندی درست و هدفمند برای انتشار محتواست به این معنی که تولید کنندگان محتوا برای صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی در جهت ارتقا کسب و کارهای خود نیاز دارند تا از یک برنامه ریزی منظم برای پیشبرد اهداف خود استفاده نمایند و براساس بازه های زمانی مشخص شده در این تقویم محتوایی متناسب را بیان کنند و ضمن ایجاد تنوع، محتوایی سودمند و مفید را ارائه دهند.

در تقویم محتوایی بر اساس رویدادهای مهم در یک بازه زمانی مشخص لیستی از کارها و محتوایی که قرار است ارائه داده شود را آماده میکنند و براساس این تقویم که نوعی برنامه ریزی دقیق است پیش میروند. اگر از دورنمایی کلی به تقویم محتوایی نگاهی داشته باشیم باید گوییم که تقویم محتوایی نوعی اساسنامه برای کار شما به حساب می آید که شما میتوانید بر طبق این اساسنامه فعالیت های هدفمندی را جلو ببرید.

درآمد دلاری درخانه ندارید؟ قطعا در حوزه تولید محتوا نقش موثری خواهید داشت اگر این مقاله و درآمد دلاری در منزل را تا انتها بخوانید.

ضمن گستردگی و پیشرفتی که در همه مسائل ایجاد شده است استفاده از تولید محتوای خوب و دقیق میتواند کسب و کار شما را رونقی اساسی ببخشد و به این منظور افراد و کارشناسان زیادی سعی بر این دارند تا راه و روش تولید محتوای خوب و هدفمند را اموزش دهند و یا روش های جدیدی برا استفاده بهتر و هدفمند در زمینه تولید محتوا ایجاد کنند تا بتوان به بهترین نحو از این شیوه جدید برای پیش برد اهداف خود استفاده نمایید. بنابراین لازم است تا قبل از استفاده از تولید محتوا، یک تقویم محتوایی لازم را نیز برای خود ایجاد نماییم و با برنامه ریزی درست بتوانیم فعالیتی هدفمند در شبکه های مجازی و رسانه ها داشته باشیم در ادامه بحث شما میتوانید به طور کامل با مبحث تقویم محتوایی آشنا شوید.

نقش و اهمیت تقویم محتوایی چیست؟ برای بازاریابی و کسب و کار

داشتن برنامه ریزی در زندگی همیشه یکی از راه حل درست برای رسیدن به موفقیت است. از طرفی با توجه به اینکه این روزها شبکه های مجازی و فضای اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفته است لذا بسیاری از کسب و کارها در تلاشند تا با استفاده از این فضا  و حرکت در مسیر الگوریتم درست آن به کسب و کار خود رونقی بیش بدهند.

زمانی که شما از تقویم محتوایی استفاده کنید از یک نظم و انسجام خاصی در کسب و کارهای خود برخوردار میشوید در حقیقت این برنامه ریزی به شما کمک میکند که وظایف همه اعضای تیم به خوبی مشخص باشد و هر کس در زمان مناسب وظیفه ای را که دارد انجام دهد  و تمام اهداف کسب و کار به نحو درست پیاده سازی شود و اشتباه و خطا در مسیر کار پیش نمی آید و همه فعالیت ها در راستای یک نظم از پیش تعیین شده حرکت میکنند.

پولدار ترین افراد جهان نیز تجربیات مشابهی در تنظیم تقویم محتوایی داشتند برای آشنایی با آنها ثروتمند‌ترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲ را بخوانید.

از طرفی این امکان را به شما میدهد که در هر موضوع و زمان مشخص شده یک محتوای متناسب را ارائه دهید و از زمان به درستی استفاده کنید همچنین از ارائه موضوعات تکراری و کم اهمیت دور شوید و اشتباهات شما را در این زمینه تا حد زیادی کاهش میدهد. در حقیقت تقویم محتوایی باعث میشود که محتوای شما در زمینه کسب و کارتان به صورت پویا حرکت کنند به این معنی که مطالب و مباحث جدیدی را پیش روی شما ایجاد میکند و با فضاهای باز و درست، تمرکز بیشتری برای ارائه مطالب خلاقانه و پویا را برای شما ایجاد میکند.

مزیت های تقویم محتوایی چیست؟

در این راستا یکی دیگر از مزیت های تقویم محتوای این است باعث افزایش میزان خلاقیت در افراد میشود در حقیقت قانونمندی که در این نوع تقویم برای شما ایجاد میشود شما را ملزم میکند که خلاقیت خود را نیز به کار ببندید و درباره موضوعات مختلف ایده های جذابی را برای تولید محتوا ارائه دهید و به صورت مداوم در مورد موضوعات مختلف محتوایی مناسب را تولید کنید در حقیقت با توجه به مشخص شدن موضوعات برای تولید محتوا هیچگاه به بن بست در زمینه اینکه چه چیزی را بنویسد بر نخواهید خورد.

بنابراین میتوان گفت داشتن یک تقویم محتوایی خوب و هدفمند برای کسب و کارها یک روند بسیار لازم است و در صورت در نظر گرفتن ان به خوبی میتوانند در جهت ارائه خدمات و کسب و کار خود به صورت کاملا موفقیت آمیز پیش بروند و لذا باید اهمیت آن را بر طبق چارچوب درست در نظر گرفت و باید به درستی به ان عمل کرد صرف داشتن یک تقویم محتوایی بدون عملکرد درست و حساب شده به آن نمیتواند تضمین کننده موفقیت شما در کسب و کار باشد.

بعد از تنظیم تقویم محتوایی تولید محتوای خود را اغاز میکنید در همین زمینه هزینه تولید محتوای متنی را بخوانید.

برای مثال اگر به برخی از سایت ها و یا پیج های اینستاگرامی موفق در زمینه کسب و کار نگاهی داشته باشید متوجه چارچوب خاص آنها خواهید شد به این معنی که همه روزه دارای مطالب به روز و در راستای کسب و کار خود هستند و یک نواختی و یک رنگی در ان دیده نمیشود و این یعنی حرکت درست انها در مسیر و چارچوب کاری . البته در این زمینه باید پذیرفت که ممکن است تقویم محتوایی خسته کننده به نظر برسد اما قطعا در بلند مدت نتایج مطلوبی را در اختیار شما قرار میدهد.

بخش های مختلف یک تقویم محتوایی چیست؟

یک تقویم محتوایی درست و حساب شده دارای بخش های مختلفی است به این شکل که هر بخش از آن نیازمند برنامه ریزی و اطلاعات کافی است که با در نظر گرفتن هدف کلی کار و فعالیت شما ایجاد میشود البته باید در نظر گرفت که هر کسب و کاری نیز مطابق با اهدافی که پیش رو دارد بخش های متفاوتی را نیازمند است و لذا نمیشود یک سری بخش ها را اجبارا تعمیم به عام داد اما یک سری بخش های کلی و مشترک در تقویم محتوایی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

افزایش ورودی گوگل و تقویم محتوایی چه ارتباطی دارند مقاله مربوطه را بخوانید.

مشخص کردن هدف و نوع استراتژی کسب و کار

در مرحله اول شما باید نوع کار و فعالیت خود را مشخص کنید اینکه دقیقا هدف شما از داشتن یک محتوا چیست؟ زمینه فعالیت خود را مشخص کنید و سپس در چارچوب هدف خود شروع به برنامه ریزی برای مراحل بعد داشته باشید. در این زمینه حتما باید شناخت کاملی از مخاطبان خود داشته باشید باید بدانید که مخاطب شما دنبال چه چیزی و چه چیزی هایی برای او قابل توجه است لذا این جامعه هدف و اینکه چه کسانی و با چه هدفی شما را دنبال میکنند یکی از نکات کلیدی در زمینه موفقیت شماست زیرا در حقیت تولید محتوا در جهت نیاز مخاطب و دیده شدن توسط مخاطب پیش میرود لذا جامعه شما اهمیت زیادی در میزان پذیرش شما دارد که تا چه میزان دیده و مورد استقبال واقع شوید.

تقسیم وظایف و مشخص کردن فعالیت های افراد

یکی از مهم ترین بخش های تقویم محتوایی برنامه ریزی و تقسیم کار درست در تیم است. به این منظور شما باید افراد مختلفی را جهت نویسندگی، تهیه کننده عکس و فیلم، اشتراک گذاری و… در نظر بگیرید بنابراین از قبل باید یک نفر برای مدیریت تولید محتوا در نظر گرفته شود تا بتواند شرح وظایف هر شخص را مشخص کند.

ممکن است از علاقمندان حوزه بازی سازی باشید ساخت بازی بدون برنامه نویسی را به همین منظور بخوانید.

بعد از ان تعداد نویسندگان و موضوعات مختلفی که باید پیرامون ان محتوا نوشته شود مشخص میشود و سپس افرادی نیز در زمینه اشتراک گذاری محتوا باید در نظر گرفته شوند تا بتوانند رسانه مورد نظر و زمان انتشار محتوا را مشخص کنند بنابراین تقسیم کار و شرح وظایف یکی از نکات و بخش های مهم در تقویم محتوایی تا بدین بوسیله بتوان نظم و قانون درست را سوار بر کار کرد و همه چیز منظم و دقیق پیش برود.

مشخص کردن تاریخ و زمان انتشار

در این مرحله شما باید تاریخ ها و زمان هایی که قصد دارید برای انها یک محتوای خوب داشته باشید را نیز مشخص میکنید برای مثال شما قصد دارید که در روز خاصی از تقویم یک محتوایی مناسب در خصوص آن روز در سایت و یا صفحه اینستاگرام خود نشر دهید.

یکی از ابزار های قدیمی سئو الکسا بود که امروز جایگزین الکسا آن بسیار زیاد شده است مقاله آن را بخوانید.

از این رو باید به مرتب سازی محتواها و پست هایی که قرار است در رسانه مورد نظر منتشر کنید بپردازید و تعداد پست هایی که قرار است در بازه زمانی مشخص بارگذاری کنید را تعیین کنید به این شکل شما یک نمای کلی از فعالیت آینده خود را پیش رو خواهید داشت در این راستا سعی کنید که منابع و محتوای خود را نیز دسته بندی کنید تا نظم بیشتری به فعالیت های خود بدهید.

عنوان و موضوع و کلمات کلیدی

در این مرحله به سراغ انتخاب عنوان و یا موضوع خاص خود میروید و بعد از اینکه موضوع خاصی را مشخص کردید باید با استفاده از کلمات کلیدی درست و مرتبط با محتوای خود عنوان مورد نظر را مشخص نمایید. نکته ای که باید در زمینه انتخاب عنوان در نظر بگیرید این است که سعی کنید از کلمات کلیدی جذاب و خلاقانه استفاده کنید تا مورد توجه مخاطبان قرار گیرد یعنی محتوایی خلاق در جهت معرفی کار و حرفه شما. در حقیقت اهمیت کلمات کلیدی برای شما در اینجاست که میزان ترافیک جستجوی شما را افزایش میدهد و سببب میشود تا بازدید از محتوای شما نیز افزایش پیدا کند و دیگران را به سمت محتوای شما هدایت کند.

بیان توضیحات در محتوای خود

بعد از مشخص شدن عنوان سعی کنید مرتبط با هدف و موضوع کار و فعالیت خود یک محتوای مفید را ارائه دهید. محتوایی که در جهت نیاز مخاطب باشد و بتواند به تمامی سوالات او در زمینه های مختلف فعالیت شما پاسخگو باشد. لذا سعی کنید مطالبی را که در ارتباط با فعالیت شما نیست را عنوان نکنید.

با اصولی که در موضوع تولید محتوا در سایت ما آموزش دیدید میتوانید در صفر تا صد کسب درآمد از روبیکا نیز موفق باشید.

استفاده از ایده ها و نظرات

تبادل نظر با کاربران و کسانی که در مورد فعالیت شما نظر میدهند نیز یکی از راه کارهای سازنده برای ارتقا سطح کیفی کسب و کار شماست به این منظور سعی کنید بعد از انتشار محتوای خود حتما از نظرات دیگران استفاده کنید تا بتوانید به مراتب محتوایی مخاطب پسند تر و مفید تر را ارائه دهید.

از طرفی شما میتوانید با میدان بازی که در اختیار تیم خود قرار میدهید و با برنامه ریزی هدفمندی که در جهت ایجاد محتوای با کیفیت دارید به افراد تیم خود نیز اجازه تبادل نظر را بدهید و بتوانید محتواهای خلاق تری را داشته باشید.

مشخص کردن رسانه های مناسب برای انتشار

زمانی که محتوای خود را اماده کردید باید در نظر بگیرید که دقیقا از طریق چه رسانه ای قصد انتشار ان را دارید اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و… تا بتوانید تمام نکات لازم و چارچوب های پلتفرم مورد نظر را رعایت کنید و بدون خطا و ایراد محتوای خود را انتشار دهید. از طرفی شما میتوانید شیوه های انتشار محتوای خود را نیز تغییر دهید و در تقویم محتوایی خود نیز از شیوه های مختلف و خلاقیت استفاده نمایید تا بتوانید از یکنواختی و یک دستی دور باشید و هر بار برای مخاطب خود جذابیت های تازه ای را ایجاد نمایید.

آموزش صفر تا صد پایتون pdf برای شما در موض آموزش پایتون بسیار مفید خواهد بود.

بررسی وضعیت محتوا

سعی کنید بعد از انتشار وضعیت ان را نیز بررسی نمایید به این معنی که بازخوردها، میزان لایک ها، نظرات و… را در مورد ان بررسی کنید تا بتوانید نتیجه ای را که میخواستید را بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و درجهت رفع و یا ارتقا آن تلاش کنید.

برای ساخت یک تقویم محتوایی هدفمند چگونه باید عمل کرد؟

حال این سوال مطرح میشود که برای ساخت یک تقویم محتوایی خوب چه باید کرد؟ ابزارهای لازم برای ایجاد تقویم محتوایی کدامند؟ لذا در این راستا برنامه های زیادی وجود دارند که شما میتوانید یک برنامه ریزی مناسب را برای خود داشته باشید به این شکل که شما میتوانید حتی بر روی یک کاغذ و یا حتی در یادداشت های موبایل خود یک برنامه ریزی کامل در مورد تولید محتوای کسب و کار خود انجام دهید.

قبل از معرفی ابزار هایی که در جهت اجرای تقویم تولید محتوای شما کارساز خواهند بود بهتر است اطلاع دهیم که سفارش تولید محتوا متنی توسط ما با قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالا انجام میشود.

اما امروزه با توجه به پیچیدگی هایی که در برخی از کسب و کارها و فعالیت ها دیده میشود داشتن یک تقویم محتوایی بر روی یک کاغذ امکان پذیر  و کافی نیست و یا اینکه یک برنامه ریزی ساده در موبایل پاسخ گو نخواهد بود زیرا در بسیاری موراد و در اغلب فعالیت های تیمی شما احتیاج دارید که یک برنامه مجزا برای فعالیت خود داشته باشید و بتوانید تقویم محتوایی خود را با سایر افراد گروه نیز به اشتراک بگذارید تا هر کس بتواند با بررسی وظایف خود در هر روز عملکردی درست و بدون اشتباه داشته باشد. لذا در این راستا به معرفی برخی از برنامه ها برای داشتن یک تقویم محتوای دقیق میپردازیم:

گوگل کلندر

در این برنامه شما میتوانید لیست کارها و فعالیت خود را قرار دهید و در اختیار دیگران نیز قرار دهید تا در زمان مشخص به شما یادآوری کند.

ترلو

این برنامه نیز برای مدیرت پروژه هاست و به خوبی میتواند در زمینه داشتن یک تقویم محتوای هدفمند کارایی لازم را برای شما داشته باشد این برنامه دارای ستون های مختلفی است که شما میتوانید در هر ستون برنامه مورد نظر خود را یادداشت کنید و یا در صورت لزوم ستونی را نیز به ان اضافه کنید و برنامه ریزی لازم را برای خود در نظر بگیرید.

برنامه اکسل

این برنامه یکی از برنامه های بسیار خوب و مفید برای برنامه ریزی شماست که شما میتوانید حتی بدون اتصال به اینترنت نیز از آن استفاده نمایید. از طرفی فضای گرافیکی مناسبی نیز در این برنامه وجود دارد.

تسکولو

ترلو برنامه انگلیسی است و لذا اگر به دنبال برنامه فارسی ان هستید میتوانید از این ابزار استفاده کنید و بدون فیلتر شکن از آن استفاده کنید. این برنامه نیز به خوبی میتواند برای برنامه ریزی های شما خدمات مناسبی را ارائه دهد.

آیا برنامه ریزی تقویم محتوایی با تقویم محتوای ماه یکی است؟

ممکن است که شما با گفتن نام تقویم به یاد تقویم ماهانه بیافتید اما در حقیقت تقویم محتوایی با تقویم محتوای ماه متفاوت است به این معنی که شما براساس تقویم محتوایی ماه یعنی همان تقویم های عمومی و اغلب رومیزی تاریخ های مهم و رویداد های مهم را بررسی میکنید و سپس در تقویم محتوایی خود برای آن بازه زمانی مشخص شده یک برنامه ریزی درست و حساب شده ای را در نظر میگیرید به این شکل در تقویم محتوایی، برای یک ماه آینده، بر اساس رویداد های مهم موضوعات و محتواهای مختلفی را تنظیم و آماده ارائه میکنید.

از طرفی تقویم محتوایی صرفا بر اساس تقویم محتوایی ماه ها نخواهد زیرا اصلی ترین ملاک در تقویم محتوایی مسائل روز و انچه که برای مخاطب مورد توجه و استقبال است مد نظر است و چه بسا موضوعی که شما در تقویم محتوایی خود قصد بیان آن را دارید هیچ ارتباطی با تقویم ماه ها نداشته باشد لذا اصلی ترین هدف در تعیین تقویم محتوایی نیاز مخاطب و گسترش کسب و کار شماست که بر پایه مسائل مخاطب پسند پیش میرود و در صورت لزوم از تقویم محتوای ماه ها نیز استفاده میشود.

بهترین زبان های برنامه نویسی 2022 کدامند؟ آنها را بخوانید اگر به این حوزه علاقمند هستید.

اهمیت محدودیت زمانی در تقویم محتوایی

یکی از سوالاتی که در زمینه تقویم محتوایی مد نظر قرار دارد این است که بازه زمانی مناسب برای مشخص کردن تقویم محتوایی به شکل باید باشد آیا محدودیت خاصی دارد و یا برعکس هیچ محدودیتی در تقویم محتوایی وجود ندارد؟

در اینجا باید اشاره کنیم به موضوع پیشرفت روزافزون اخبار و رسانه ها و فضاهای اینترنتی؛ زیرا همانطور که میدانید با توجه به سرعتی که در تغییر و تحول و به روز شدن مسائل مختلف پیش رو میبینم قطعا در نظر گرفتن یک تقویم بلند مدت ممکن است کارآیی لازم را نداشته باشد. سرعت به روز شدن نیاز مخاطب به صورت روزافزون در حال تغییر است و هر روز موضوع جدیدی درحال گسترش و ترند شدن است بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع انتخاب یک تقویم در یک بازه زمانی که بتوان در مسیر سرعت تغییر و تحول قرار بگیرد مناسب ترین انتخاب خواهد بود.

بهترین محدودیت در تقویم محتوایی چیست؟

 لذا باید سعی کنید که یک تقویم محتوایی کوتاه مدت حداقل یک ماهه و یا 45 روزه را در نظر بگیرید و برای مدت 45 روز برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید به این شکل شما فرصت میکنید تا با استفاده از مسائل روز محتوایی به روز را در اختیار مخاطب قرار دهید و بازدهی مناسبی را نیز داشته باشید در حقیقت برنامه کوتاه مدت به شما کمک میکند تا پویایی محتای خود را نیز حفظ نمایید.

در همین جاست که این نکته مشخص میشود که گاه شرایط به گونه ای پیش میرود که شما را مجاب میکند که بر اساس برنامه ریزی و تقویم محتوایی خود نیز نتوانید حرکت کنید به این معنی که گاه یک سری مسائل و موضوعاتی در مسیر فعالیت شما پیش می آید که مجبور میشوید یک سری برنامه های جدید را پیش بگیرید لذا باید برنامه خود را نیز به گونه ای تنظیم نمایید که آمادگی هر گونه تغییر و تحول را داشته باشد تا بتواند در مواقعی که ضروری است محدود به برنامه ریزی در تقویم نباشید و عملکرد متناسب با مسئله روز را داشته باشید.

راه های کسب درآمد برای نوجوانان از اینترنت برای خواندن پیشنهاد میشود.

چه اطلاعاتی را شما میتوانید از طریق تقویم محتوایی به مخاطب خود انتقال دهید؟

شما با داشتن یک تقویم محتوایی درست میتوانید اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطب خود قرار دهید و از این طریق در جلب اعتماد و رضایت انها نیز گامی اساسی بردارید در زیر به برخی از مهم ترین این اطلاعات اشاره میکنیم:

معرفی برند

یکی از اطلاعات مهمی که شما میتوانید از طریق تقویم محتوایی و برنامه ریزی درست انجام دهید معرفی کامل و دقیق برند و حوزه فعالیتتان است. به این شکل که شما میتوانید با برنامه ریزی کامل در راستای معرفی برند خود از محتواها و شیوه های مختلفی استفاده نمایید تا بتوانید برند خود را هر چه کامل تر معرفی نمایید. برای مثال با یک محتوای خوب میتوانید حوزه ها و شاخه های مختلف فعالیت خود بیان کنید تبلیغات لازم را انجام دهید و با دیگر رقبای خود به رقابتی سازنده بپردازید.

ارائه عکس و فیلم مناسب

شما میتوانید با استفاده از فیلم و عکس های مرتبط با فعالیت خود اطلاعات مورد نظر را به مخاطب خود ارائه دهید بنابراین باید در برنامه ریزی های خود همیشه منابع معتبر و جدیدی از انواع فیلم و عکس در اختیار داشته باشید تا بتوانید اطلاعات موثق به مخاطب ارائه کنید.

معرفی محصولات

اگر کسب و کار شما نیاز به معرفی محصولات دارد باید راهکارهای متنوعی برای معرفی محصولات خود در نظر بگیرید و با استفاده از پست های مفید و کارآمد محصولات خود را معرفی کنید.

ارائه تاریخ های مهم

در نظر داشته باشید که تقویم محتوایی به  شما کمک میکند که در مناسبت های مختلف محتوای مناسب را در راستای فعالیت خود ارائه دهید.

ارائه نمودار

یکی از فعالیت هایی که میتواند اطلاعات خوب و سازنده ای را به مخاطب بدهید استفاده از نمودار در روند فعالیت شماست در حقیقت نمودارها فعالیت های شما را مستند و قابل اعتماد نشان میدهد.

تاثیر رقبا بر میزان بازدهی شما از تقویم محتوایی

یکی از نکاتی که توجه به ان میتواند در زمینه برنامه ریزی درست و هدفمند به شما کمک کند مشاهده فعالیت های رقبا است شما میتوانید با استفاده از فعالیت هایی که رقبای شما انجام میدهند خط مشی جدید و خلاقانه تری را برای خود ارائه دهید. به این منظور سعی کنید ابتدا تمامی محتواها را مورد بررسی قرار دهید و بدون اینکه کپی برداری کنید به الگو برداری درست و هدفمند برسید و محتوایی را عرضه کنید تا دیگران نیز بتوانند از محتوای شما استفاده کنند در حقیقت این تبادل به رشد و ارتقا کسب و کار شما کمک شایانی میکند.

 تاثیر پذیری از رقبا یکی از شیوه های افزایش خلاقیت است و از اهمیت زیادی برخوردارست لذا سعی کنید در تقویم محتوایی خود حتما در زمان نوشتن و تدوین محتوای خود از فعالیت های دیگران نیز بهره مند شوید.

کلام آخر

با توجه به انچه که پیرامون تقویم محتوایی ذکر شد دانستیم که تقویم محتوایی در حقیقت جدای از تقویم محتوای ماه است و شما میتوانید بر اساس تقویم محتوای ماه یک تقویم محتوایی برای کسب و کار خود ایجاد نمایید و مطابق با مسائل روز یک برنامه ریزی درست برای تولید محتوا داشته باشید.

بخش های مختلف یک تقویم محتوایی به ما کمک میکند تا بر اساس یک چارچوب منظم پیش برویم  و برنامه ریزی و زمانبندی ما در جهت بازدهی مناسب با انسجام بالایی پیش برود و به معرفی درست و هدفمند کسب و کار و برند منجر شود. همچنین یک برنامه ریزی درست میتواند فعالیت های شما را دقیق، قابل اعتماد و پر بازدیدتر نشان دهد. بنابراین اصلی ترین کارکرد تقویم محتوایی نظم دادن به فعالیت های شما در زمینه تولید محتوا برای کسب و کار است چه اینکه کسب و کار شما کوچک باشد و یا کسب و کار گسترده و پیچیده تری داشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *