
یکی از مراحل برندسازی استفاده از نمادهایی است که بتواند بدون هیچ صوتی تمامی وظایف و تعهدات شرکت را بیان کند. در لوگوها معمولا سطح کیفیت شرکت نیز قابل ارزیابی است. لوگوهای باکیفیت به شکلی هستند که احساسات مشتری را دستخوش تغییرات کرده و آنها را وادار کنند تا به تحقیق بیشتری در مورد شرکت بپردازند. اکثر مواقع این تحقیقات به خرید منجر میشود. سفارش طراحی سایت خود را با قیمت مناسب به ما بسپارید.
جالب است بدانید در دنیای پیشرفته امروزی برندها تنها ۷ ثانیه زمان لازم دارند تا مشتری را ترغیب کنند که از محصولات یا خدمات آنها بهره بگیرد. پس برند سازی با استفاده از یک لوگوی قوی انجام خواهد شد. با این وجود میتوان گفت که هرچقدر لوگو بهتر طراحی شود شانس شرکت برای دیده شدن افزایش مییابد. پس سفارش طراحی لوگو شرکت خود را به تیمهای معتبر و باتجربه بسپارید.
لوگو چگونه می تواند مشتری را جذب کند؟
قطعا تمامی مشتریان مایلند تا از بهترین خدمات و محصولات بهره ببرند. به همین علت همواره به دنبال خرید از مکانهای مطمئن و معتبر هستند. با وجود تعدد برندهای مختلف در بازار، مردم برای انتخاب، دچار سردرگمی هستند. طراحان از این سردرگمی به نحو احسن استفاده کرده و با استفاده از اصول روانشناسی نظر مردم را به محصول یک کسب و کار جلب میکنند.
لوگو یک نما است که میتواند تنها در یک نگاه شخص ناظر را به مشتری تبدیل کند. زیرا یک هویت بصری به برند داده و اطمینانی که کسب و کار نیاز دارد تا در شخص ایجاد شود را به وجود آورده است. این اطمینان سبب خواهد شد تا خرید صورت بگیرد.
مطمئنا صاحبان و مدیران کسب و کارها به خوبی از اهمیت لوگو مطلع هستند که تمام تلاش خود را برای استخدام یک طراح ماهر به کار میبرند. این روزها شرکتها و برندهای مختلف طراحی، در حال ارائه خدمات به مشتریان هستند. پس سفارش طراحی لوگو نیز باید با دقت انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل گردد.
متاسفانه شرکتهای نوپا از اصول سفارش لوگو مطلع نیستند به همین علت نمیتوانند به خوبی مراحل برند سازی را انجام داده و در بازار با دیگر برندها به رقابت بپردازند. فراموش نکنید که داشتن رقابت درست باعث میشود که تمامی جوانب شرکتها به چالش کشیده شود. پس هرچقدر که این چالش سنگینتر باشد باید لوگو با مهارت بیشتری طراحی شود. پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی کدامند؟ این مقاله را بخوانید.
چگونه یک شرکت را برای ثبت سفارش لوگو انتخاب کنیم؟
اگر به عنوان کارفرما مایلید تا یک طراح گرافیک استخدام کرده ابتدا باید رزومه او را بررسی کنید؛ سپس تمامی آپشنهایی که این طراح در مقایسه با دیگر افراد دارد را یاداشت کرده تا لیست دقیقی از مهارتهای او را داشته باشید.
معمولا قرارداد با طراح لوگو برای یک مدت مشخص بوده؛ اما با این وجود باید به او در یک جلسه رسمی متذکر شوید نحوه مدیریت شما چگونه است و شرکتتان در حال ارائه چه خدماتی میباشد. البته که در این جلسه طراح انتظارات و سوالات خود را مطرح خواهد کرد و در صورت توافق به شما همکاری میکند. موضوعات این جلسه در مورد مباحث زیر است. با 200 میلیون چیکار کنم؟ اگر نمیدانید سرمایه خود را چگونه برای شرکت، لوگو و شبکه های اجتماعی کسب و کار هزینه کنید این مقاله را بخوانید.
نمونه سوالاتی برای عقد قرار داد
طرفین لازم است از یک دیگر بخواهند تا به شکل صریحی تمامی سوالات زیر را پاسخ دهند.
- تعداد اتودهای اولیهای که در اختیار کارفرما قرار میگیرد چقدر است؟
- چند بار قادر خواهید بود که لوگو را مطابق با خواست کارفرما ویرایش کنید؟
- به طور نسبی فاصله زمانی عقد قرارداد و ارائه اتود اولیه طرح چقدر خواهد بود؟
- اگر کارفرما بیشتر از تعداد توافق شده از شما بخواهد تا لوگو را ویرایش کنید چگونه با این موضوع برخورد خواهید کرد؟ نحوه ادامه همکاری در این مرحله چگونه است؟
- انجام صفر تا صد پروژه با توجه به مهارت شما چقدر زمان نیاز دارد؟
- اگر طراح در زمان مقرر پروژه را تحویل داده نشود شامل جریمه خواهد شد؟ ساز و کار و برخورد کارفرما در این مرحله چگونه است؟
- اگر بنا به هر دلیلی یکی از طرفین قرار داد، میانه راه مایل به ادامه همکاری نباشد تکلیف شخص مقابل چه خواهد شد؟ ساز و کار پروژه در این مرحله چه میشود؟
- پرداخت حقالزحمه توسط کارفرما چگونه صورت میگیرد؟ اگر پرداختها با دیر کرد مواجه شود برخورد طراح چگونه است؟
- در صورت توافق میان طراح و کار فرما برای سفارش طراحی لوگو، طراح نتیجه نهایی کار را در چه فایلهایی به کارفرما تحویل خواهد داد؟
- آیا کارفرما میتواند طرح را به صورت لایه باز از طراح خریداری کند؟ طرحهای لایه باز در نهایت به چه شخصی تحویل داده خواهد شد؟
در زمان عقد قرار داد مدیر پروژه و طراح باید بتوانند به شکل صریحی به تمامی این سوالات پاسخ داده و مطمئن شوند که برای شخص مقابل هیچ گونه شبهای باقی نمانده باشد. اگر طراح به مهارت خود اطمینان داشته باشد میتواند زمان تقریبی تحویل پروژه را اطلاع دهد تا بتواند نحوه دریافت حقالزحمه خود را مطرح نماید. مدیران خوش قول نیز از بستن قراردادهای مالی با بازه زمانی مشخص واهمهای نخواهند داشت.
چرا باید سفارش طراحی لوگو را به یک فرد ماهر بسپاریم؟
اگر مطالب بالا را به دقت مطالعه کرده باشید متوجه شدهاید که لوگو نماد و هویت یک برند است. به همین علت اگر به صورت حرفهای طراحی نشود خسارتهای زیادی را به بار میآورد. همچنین اگر لوگو نتواند تمامی خدمات کسب و کار را بیان کند، در آینده شرکت دچار مشکل خواهد شد. به همین علت باید اولین گام طراحی لوگو به خوبی برداشته شود. کسب درآمد از روبیکا و دیگر پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی قطعا به عنوان شغل دوم و یا اول برای افراد با هزینه های پایین مناسب خواهد بود.
یکی دیگر از دلایلی که باید در هنگام سفارش لوگو حساسیت به خرج دهید را میتوان هزینه تعویض آن دانست. توجه داشته باشید اگر شما بنا به هر دلیلی در آینده تصمیم بگیرید آرم شرکت خود را عوض کنید بسیار هزینه بر خواهد بود. معمولا این هزینه صرف تبلیغات مجدد، انجام مراحل برندسازی از اول و … میشود. اما زمانی که نیاز است تا آرم جدید مجددا در ذهن اشخاص ثبت شود گرانترین هزینهای بوده که یک شرکت باید بپردازد. به همین علت کسب و کارهایی که به صورت برنامه ریزی شده وارد بازار کار میشوند به صورت اصولی مراحل سفارش لوگو را انجام میدهند.
چه عواملی تعرفه طراحی لوگو را مشخص می کنند؟
اصولا لوگوها به صورت سه نوع طراحی خواهد شد. کارفرما مطابق با خدمات شرکت و نیاز کسب و کار یکی از این سه نوع را انتخاب میکند.
- لوگو نوشتاری
- لوگو تصویری
- لوگو ترکیبی
در هنگام سفارش طراحی لوگو توجه داشته باشید که هر کدام از این موارد یک هزینه متفاوت دارد. پس متناسب با بودجه پروژه یکی از آنها را انتخاب کنید. با در نظر گرفتن اینکه گروههای متعددی در بازار وجود دارند که در حال طراحی لوگو هستند نمیتوان قیمت واحدی را برای این کار در نظر گرفت؛ زیرا هر فرد یا هر تیم طراح متناسب با نتیجهای که ارائه خواهد داد قیمت قرار داد را مشخص میکند.
متن قرار دادهایی که برای طراحی سفارش لوگو امضا میشوند با در نظر گرفتن نوع شرکت، نحوه فعالیت، محصولات و خدماتی که ارائه میدهد طرح میگردد؛ لذا در زمان ملاقات با یک طراح یا نماینده تیم طراح به صورت کاملا صادقانه خود را معرفی کنید. خرید دستگاه اینترنت ماهواره ای استارلینک میتواند سرعت شما و کسب و کار اینترنتیتان را افزایش دهد.
چگونه یک طراح ماهر با قیمت همکاری مقرون به صرفه پیدا کنیم؟
همانطور که اشاره کردیم تیمهای طراحی یا اشخاصی که مشغول به طراحی لوگو هستند هر کدام قیمتی را ارائه خواهند داد؛ اما سوال اصلی این است که چگونه بتوانیم طراحی را متناسب با بودجه پروژه بیابیم؟ جهت انجام این کار ما پیشنهاد میکنیم ابتدا طراحهایی که نتیجه کار آنها را قبول دارید را بیابید، سپس یک جلسه با تمام آنها برگزار کنید. در این جلسه به صورت کامل تمام اهداف شرکت و دلیل نیاز به داشتن لوگو را شرح دهید. مخاطبان کسب و کار و رقبای آن را معرفی کنید.
پس از این توضیحات انتظاراتی که از لوگوی نهایی را دارید به طور کامل شرح دهید. اکنون وقت آن است که طراحان با در نظر گرفتن تمامی مطالب گفته شده در جلسه یک قیمت نهایی را به شما ارائه دهند. اکنون به عنوان مدیر یک کسب و کار دارای لیستی از طراحها هستید که متناسب با شرایط شما مبلغی را جهت عقد قرار داد تعیین کردهاند. پس با هر کدام از آنها که مایل هستید میتوانید همکاری داشته باشید.
نکته: عقد قرار داد سفارش طراحی لوگو با هر تیم نیازمند طی کردن مراحل متفاوتی است. این مراحل باعث ایجاد امنیت در کار میشود. چگونه کد شارژ رایگان بگیریم؟ اگر به دنبال چیز های رایگان مثل لوگو رایگان و… هستید پس قطعا هنوز کسب و کار کوچکی دارید اشکالی ندارد استفاده کنید از هر فرصت!
مقایسه طراحی برای برندها و کسب و کارهای نوپا
زمانی که تیم طراحی و یا یک شخص طراح بخواهد تعرفهای برای قرار داد ارائه دهد به برند بودن طرف قرارداد نیز توجه خواهد کرد. به عنوان مثال اگر تیم طراحی بخواهد با یک شغل و شرکت نوپا همکاری کند در مقایسه با شرکتهایی که معروف و مشهور هستند، مبلغ کمتری را برای عقد قرار داد ارائه میکنند. دلیل این کار آنها را میتوان اینگونه بیان کرد که ساخت یک لوگو برای شرکتهای مشهور بسیار سختتر است. زیرا این شرکتها به دنبال یک لوگو با جزئیات بیشتر برای رقابت در سطح بینالمللی هستند. اما مشاغل و کسب و کارهای کوچک نیازی به جزئیات بسیار زیاد ندارند.
البته طراحان نباید فراموش کنند که در صورت عقد قرار داد با کسب و کار نوپا، قرار دادهای سفارش طراحی لوگو آنها را نیز با دقت اجرا کنند تا مشمول جریمه نگردند.