نحوه نوشتن یک پست وبلاگ: راهنمای گام به گام [+ قالب های رایگان پست وبلاگ]

?>

اگر تا به حال یک پست وبلاگ را خوانده اید، محتوای یک رهبر فکری که در صنعت خود متخصص است، مصرف کرده اید. این احتمال وجود دارد که اگر پست وبلاگ به طور مؤثر نوشته شده باشد، با دانش مفید و نظر مثبت در مورد نویسنده یا برندی که محتوا را تولید کرده است، آمده اید.

هر کسی می تواند از طریق وبلاگ نویسی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند و از مزایای بی شماری که وبلاگ نویسی ارائه می کند لذت ببرد: ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو، محتوای تبلیغاتی برای رسانه های اجتماعی، و شناخت مخاطب جدیدی که هنوز به آن دسترسی نداشته اید.

اگر در مورد وبلاگ نویسی شنیده اید اما مبتدی هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید، زمان بهانه ها به پایان رسیده است. نه تنها می توانید یک وبلاگ سازگار با سئو ایجاد کنید، بلکه نحوه نوشتن و مدیریت وبلاگ کسب و کار شما و همچنین ارائه الگوهای مفید برای ساده کردن تلاش های وبلاگ نویسی شما را پوشش خواهیم داد.

کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه

پست وبلاگ چیست؟

پست وبلاگ هر مقاله، خبر یا راهنمای است که در بخش وبلاگ یک وب سایت منتشر می شود. یک پست وبلاگ معمولاً موضوع یا پرس و جوی خاصی را پوشش می دهد، ماهیت آموزشی دارد، از 600 تا 2000+ کلمه متغیر است و شامل انواع رسانه های دیگر مانند تصاویر، ویدئوها، اینفوگرافیک ها و نمودارهای تعاملی است.

پست های وبلاگ به شما و کسب و کارتان این امکان را می دهد که در مورد هر موضوعی، بینش، افکار و داستان ها را در وب سایت خود منتشر کنید. آنها می توانند به شما در افزایش آگاهی از برند، اعتبار، تبدیل و درآمد کمک کنند. مهمتر از همه، آنها می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

اما برای شروع ایجاد پست برای یک وبلاگ – ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه یک پست را شروع کنید. شیرجه بزنیم.

چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم؟

  • مخاطب خود را درک کنید.
  • رقابت خود را بررسی کنید.
  • تعیین کنید که چه موضوعاتی را پوشش خواهید داد.
  • زاویه منحصر به فرد خود را شناسایی کنید.
  • وبلاگ خود را نام ببرید
  • دامنه وبلاگ خود را ایجاد کنید.
  • یک CMS را انتخاب کنید و وبلاگ خود را راه اندازی کنید.
  • ظاهر وبلاگ خود را سفارشی کنید.
  • اولین پست وبلاگ خود را بنویسید.

مخاطب خود را درک کنید.

قبل از سفارش تولید محتوا متنی پست وبلاگ خود، مطمئن شوید که درک واضحی از مخاطبان هدف خود دارید.

سوالاتی از این قبیل بپرسید: در مورد چه چیزی می خواهند بدانند؟ چه چیزی با آنها طنین انداز خواهد شد؟

اینجاست که فرآیند ایجاد پرسونای خریدار به کمک شما می آید. وقتی موضوعی را برای پست وبلاگ خود مطرح می کنید، در مورد شخصیت های خریدار و علایق آنها چه می دانید.

به عنوان مثال، اگر خوانندگان شما نسل هزاره ای هستند که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستند، احتمالاً نیازی به ارائه اطلاعات در مورد شروع کار در رسانه های اجتماعی ندارید – اکثر آنها قبلاً این اطلاعات را ندارند.

مطالعه کنید
سئو خارجی چیست؟ آموزش سئو خارجی [Off-Page SEO] + تمام تکنیک های سئو خارجی 2022

با این حال، ممکن است بخواهید به آنها اطلاعاتی در مورد نحوه تنظیم رویکرد رسانه های اجتماعی خود بدهید (به عنوان مثال – از رویکردی معمولی و شخصی گرفته تا رویکردی متمرکز بر شبکه). این نوع ترفند چیزی است که به شما کمک می کند مطالبی را در مورد موضوعاتی که مخاطبان شما واقعاً می خواهند و به آنها نیاز دارند منتشر کنید.

رقابت خود را بررسی کنید.

چه راهی بهتر از اینکه به رقابت تثبیت شده خود نگاه کنید برای الهام گرفتن؟

ارزش این را دارد که به وبلاگ‌های محبوب و بسیار مورد بازبینی نگاهی بیندازید زیرا استراتژی و اجرای آنها چیزی است که باعث افزایش اعتبار آنها شده است. هدف از انجام این کار کپی کردن این عناصر نیست، بلکه به دست آوردن بینش بهتر در مورد آنچه که خوانندگان در یک وبلاگ باکیفیت قدردانی می کنند است.

چندین زوایای وجود دارد که باید هنگام انجام یک تحلیل رقابتی به آنها توجه کنید:

  • تصاویر: به مارک، پالت رنگ و تم وبلاگ نگاه کنید.
  • کپی: لحن و سبک نوشتن مسابقه را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید خوانندگان به چه چیزی به خوبی پاسخ می دهند.
  • موضوعات: ببینید خوانندگان آنها از تعامل با چه موضوعی لذت می برند.

تعیین کنید که چه موضوعاتی را پوشش خواهید داد.

قبل از نوشتن هر چیزی، موضوعی را انتخاب کنید که می خواهید درباره آن بنویسید. این موضوع می تواند برای شروع بسیار کلی باشد زیرا جایگاه مورد نظر خود را در وبلاگ نویسی پیدا می کنید.

برخی از راه‌های انتخاب موضوعات برای پوشش عبارتند از پرسیدن سوالاتی مانند:

  • من می خواهم برای چه کسی بنویسم؟
  • چقدر این موضوع را درک می کنم؟
  • آیا این موضوع مرتبط است؟

زاویه منحصر به فرد خود را شناسایی کنید.

چه دیدگاهی را ارائه می کنید که باعث می شود شما را از بقیه متمایز کنید؟ این برای تعیین مسیر آینده وبلاگ شما کلیدی است و راه های زیادی برای انتخاب در این فرآیند وجود دارد.

  • چه تجربه منحصر به فردی شما را به یک متخصص یا رهبر فکری قابل اعتماد در مورد موضوع تبدیل می کند؟
  • چه مشکلی را برای خوانندگان حل خواهید کرد؟
  • آیا نظرات خود را در مورد بحث های پرطرفدار به اشتراک می گذارید؟
  • به خوانندگان خود بیاموزید که چگونه کاری انجام دهند؟
  • تحقیق اصلی را مقایسه یا به اشتراک بگذارید؟

این شما هستید که تصمیم می گیرید زاویه منحصر به فردی را که در موضوعات در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی تولید محتوا

وبلاگ خود را نام ببرید

این فرصت شما برای خلاقیت و ایجاد نامی است که به خوانندگان ایده می دهد که چه چیزی از وبلاگ شما انتظار دارند. برخی از نکات در مورد نحوه انتخاب نام وبلاگ عبارتند از:

  • نام وبلاگ خود را برای گفتن و املای آسان نگه دارید.
  • نام وبلاگ خود را به پیام برند خود پیوند دهید.
  • در نظر بگیرید که مخاطب هدف شما به دنبال چه چیزی است.

اگر هنوز به کمک بیشتری نیاز دارید، از یک تولید کننده نام وبلاگ استفاده کنید.

مطالعه کنید
چک لیست انتشار محتوا در سال 2022

اطمینان حاصل کنید که نامی که انتخاب کرده اید قبلاً انتخاب نشده باشد زیرا می تواند دید شما را کاهش دهد و خوانندگانی را که به دنبال محتوای شما هستند سردرگم کند.

دامنه وبلاگ خود را ایجاد کنید.

دامنه بخشی از نامگذاری آدرس وب است که شخصی برای یافتن وب سایت یا صفحه ای از وب سایت شما به صورت آنلاین از آن استفاده می کند.

دامنه وبلاگ شما به این صورت خواهد بود: www.yourblog.com. نام بین دو دوره به شما بستگی دارد، تا زمانی که این نام دامنه هنوز در اینترنت وجود نداشته باشد.

آیا می خواهید یک زیر دامنه برای وبلاگ خود ایجاد کنید؟ اگر قبلاً یک کسب و کار آشپزی در www.yourcompany.com دارید، ممکن است وبلاگی به شکل زیر ایجاد کنید: blog.yourcompany.com. به عبارت دیگر، زیر دامنه وبلاگ شما در بخش خود در yourcompany.com زندگی می کند.

برخی از پلتفرم‌های CMS، زیردامنه‌ها را به‌عنوان یک سرویس رایگان ارائه می‌کنند، جایی که وبلاگ شما به جای وب‌سایت کسب‌وکارتان، در CMS زندگی می‌کند. برای مثال، ممکن است به این صورت باشد: yourblog.contentmanagementsystem.com. با این حال، برای ایجاد یک ساب دامنه که متعلق به وب سایت شرکت شما است، ساب دامنه را با یک میزبان وب سایت ثبت کنید.

اکثر خدمات میزبانی وب سایت برای میزبانی یک دامنه اصلی هزینه بسیار کمی دارند – در واقع، هزینه های وب سایت می تواند به 3 دلار در ماه ارزان باشد، زمانی که شما به یک دوره 36 ماهه متعهد شوید.

نکته حرفه ای: می توانید دامنه سفارشی خود را با CMS رایگان HubSpot یا در نسخه های برتر CMS Hub به هاست رایگان متصل کنید. این شامل دسترسی به ویژگی‌های امنیتی داخلی و شبکه تحویل محتوا است.

بیشتر بخوانید: چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟

یک CMS را انتخاب کنید و وبلاگ خود را راه اندازی کنید.

CMS (سیستم مدیریت محتوا) یک برنامه نرم افزاری است که به کاربران اجازه می دهد تا یک وب سایت را بدون نیاز به کدنویسی از ابتدا بسازند و نگهداری کنند. پلتفرم‌های CMS می‌توانند دامنه‌ها (جایی که وب‌سایت خود را ایجاد می‌کنید) و زیر دامنه‌ها (جایی که یک صفحه وب ایجاد می‌کنید که به وب‌سایت موجود متصل می‌شود) را مدیریت کنند.

مشتریان HubSpot محتوای وب را از طریق CMS Hub میزبانی می کنند. یکی دیگر از گزینه های محبوب، یک وب سایت وردپرس خود میزبان در یک سایت میزبانی مانند WP Engine است. چه یک دامنه یا یک زیر دامنه برای راه اندازی وبلاگ خود ایجاد کنید، پس از انتخاب CMS باید یک سرویس میزبانی وب را انتخاب کنید.

نکته حرفه ای: می توانید به صورت رایگان با سازنده وبلاگ رایگان HubSpot شروع کنید. CMS رایگان ما همه چیزهایی را که برای شروع نیاز دارید ارائه می دهد – از جمله میزبانی، یک ویرایشگر بصری، و صدها موضوع رایگان و پولی برای انتخاب.

ظاهر وبلاگ خود را سفارشی کنید.

هنگامی که نام دامنه خود را تنظیم کردید، ظاهر وبلاگ خود را سفارشی کنید تا موضوع محتوایی که قصد ایجاد آن را دارید و نام تجاری خود منعکس کند.

به عنوان مثال، اگر در مورد پایداری و محیط زیست می نویسید، سبز ممکن است رنگی باشد که در طراحی وبلاگ خود باید به آن توجه کنید.

مطالعه کنید
مشاوره سئو سایت فروشگاهی، شرکتی و مجله‌ای ارزان

اگر قبلاً یک وب سایت را مدیریت می کنید و اولین پست را برای آن وب سایت موجود می نویسید، مطمئن شوید که مقاله از نظر ظاهری و موضوعی با وب سایت مطابقت دارد. دو راه برای انجام این کار عبارتند از:

  • نشان‌واره: این می‌تواند نام و نشان‌واره کسب‌وکار شما باشد – به خوانندگان وبلاگ یادآوری می‌کند که چه کسی محتوا را منتشر می‌کند. (با این حال، اینکه چقدر می خواهید مارک وبلاگ خود را علامت گذاری کنید، به خودتان بستگی دارد.)
  • صفحه “درباره”: ممکن است قبلاً یک علامت “درباره” داشته باشید که خود یا کسب و کارتان را توصیف می کند. بخش “درباره” وبلاگ شما بسط این بیانیه سطح بالاتر است. آن را به عنوان بیانیه ماموریت وبلاگ خود در نظر بگیرید که از اهداف شرکت شما پشتیبانی می کند.

اولین پست وبلاگ خود را بنویسید.

هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی کردید، تنها چیزی که از دست می دهد محتوا است. در حالی که طراحی و چیدمان سرگرم کننده و از نظر کاربردی ضروری است، این محتوا است که خوانندگان شما را به سمت خود جذب می کند و آنها را به بازگشت باز می گرداند. بنابراین واقعاً چگونه می‌توانید یکی از این قطعات جذاب و اطلاعاتی را بنویسید؟

بیشتر بخوانید: چک لیست انتشار محتوا

نوشتن اولین پست وبلاگ

نکات فنی و عملی را در اختیار دارید – اکنون زمان آن رسیده است که اولین پست وبلاگ خود را بنویسید. و نه، اینجا فضایی برای معرفی خود و وبلاگ جدیدتان نیست (یعنی «به وبلاگ من خوش آمدید! این موضوعی است که من به آن خواهم پرداخت.

با «میوه کم آویزان» شروع کنید و در مورد یک موضوع بسیار خاص بنویسید که به بخش کوچکی از مخاطبان هدف شما خدمت می کند.

به نظر غیر قابل درک است، درست است؟ اگر افراد بیشتری به دنبال یک عبارت یا موضوع هستند، این به معنای خوانندگان بیشتری برای شما خواهد بود.

اما این درست نیست. اگر موضوعی عمومی و بسیار جستجو شده را انتخاب کنید که توسط رقبای اصلی یا برندهای معتبرتر پوشش داده شده است، بعید است که پست شما در صفحه اول صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار گیرد. با انتخاب موضوعی که تعداد کمی از وبلاگ نویسان درباره آن نوشته اند، به وبلاگ تازه متولد شده خود فرصت دهید.

چه چیزی باعث ایجاد یک پست وبلاگ خوب می شود؟

قبل از نوشتن یک وبلاگ، مطمئن شوید که پاسخ سوالاتی مانند “چرا کسی باید به خواندن کل این پست وبلاگ ادامه دهد؟” و “چه چیزی باعث می شود مخاطبان ما بیشتر به آنجا برگردند؟”

برای شروع، یک پست وبلاگ خوب جالب و آموزنده است. وبلاگ ها باید به سؤالات پاسخ دهند و به خوانندگان کمک کنند تا چالشی را که در حال تجربه آن هستند حل کنند – و شما باید این کار را به روشی جالب انجام دهید.

فقط پاسخ دادن به سؤالات یک نفر کافی نیست – شما همچنین باید در عین حال که درگیر هستید، مراحل عملی را نیز ارائه دهید. به عنوان مثال، معرفی شما باید خواننده را جذب کند و او را وادار کند که به خواندن پست شما ادامه دهد. سپس از مثال هایی استفاده کنید تا خوانندگان خود را به آنچه می خواهید بگویید علاقه مند کنید.

مطالعه کنید
چگونه بلاگر شویم؟ بلاگر کیست؟ اصول موفقیت در انواع بلاگری [صفر تا صد] در سال 2022

به یاد داشته باشید، یک پست وبلاگ خوب خواندنی است و محتوای آموزشی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

نکات سریع نوشتن وبلاگ

  • در صورت لزوم برای انتقال نظر خود تحقیق کنید.
  • محتوای خود را skimmable کنید. آن را به قطعات قابل هضم بشکنید.
  • نقل قول ها یا حقایق جالب را برای تاکید بر موضوع وارد کنید.
  • یک تصویر کامل را با تصاویر، گرافیک یا ویدیو ترسیم کنید.
  • از Grammarly برای تشخیص اشتباهات استفاده کنید.
  • اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، با گفتن داستان شروع کنید.
  • ارجاع به پست های رسانه های اجتماعی
  • هر جمله باید یک ایده واحد را بیان کند.

در حالی که شما چندین ابزار و نکات در حال حاضر دارید، ما می‌خواهیم دستورالعمل‌های قالب‌بندی را به شما ارائه دهیم تا قبل از انتشار کتاب خود، از آنها استفاده کنید.

استراتژی تولید محتوا چیست؟

دستورالعمل های سئویی قالب وبلاگ

  • H2 ها را برای مرتب کردن ایده ها بگنجانید.
  • تصاویر خود را در مرکز قرار دهید.
  • متن جایگزین را اضافه کنید.
  • جملات خود را واضح و مختصر نگه دارید.
  • از رسانه با هدف استفاده کنید

نوشتن پست وبلاگ گام به گام

  1. از شخصیت های خریدار خود و آنچه در مورد مخاطبان خود می دانید استفاده کنید.
  2. از استراتژی محتوای خود و/یا موضوعات طوفان فکری خود خارج شوید.
  3. آنچه در گفتمان موجود وجود ندارد را شناسایی کنید.
  4. نوع پست وبلاگی که می نویسید را انتخاب کنید.
  5. چند عنوان مختلف تولید کنید و بهترین را انتخاب کنید.
  6. طرح کلی خود را ایجاد کنید و H2 و H3 غنی از کلمات کلیدی را تعیین کنید.
  7. پست وبلاگ خود را بنویسید!
  8. پست خود را تصحیح کنید
  9. تصاویر و سایر عناصر رسانه ای را برای پشتیبانی از ایده های خود اضافه کنید.
  10. پست خود را در CMS خود آپلود کنید.
  11. یک مسیر تبدیل را تعیین کنید (آنچه می خواهید مخاطبان بعدی انجام دهند).
  12. برای هدایت مخاطبان خود به اقدام، فراخوان‌هایی را برای اقدام اضافه کنید.
  13. به سایر پست های وبلاگ مرتبط در محتوای خود پیوند دهید.
  14. برای سئو داخلی صفحه بهینه سازی کنید.
  15. پست وبلاگ را منتشر و تبلیغ کنید.
  16. عملکرد پست وبلاگ را در طول زمان پیگیری کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *