
هوش محتوا به نرم افزاری اطلاق می شود که از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای سنجش نحوه عملکرد انواع مختلف محتوا با مخاطبان هدف شما استفاده می کند. سفارش محتوا شما در تیم ما با رعایت تمام نکات و به خوبی انجام میشود.
شما می توانید از این بینش ها برای بهبود استراتژی بازاریابی آنلاین خود با انتخاب موضوعات یا انواع محتوایی که با خوانندگان شما طنین انداز می شود، استفاده کنید.
هوش محتوا، حدس و گمان را از استراتژی محتوا خارج می کند.
میتوانید دادههای مربوط به محتوایی را که عملکرد خوبی با مخاطبانتان دارد تجزیه و تحلیل کنید و از آن اطلاعات برای تنظیم دقیق استراتژی محتوای خود استفاده کنید. که می تواند به افزایش سرنخ، ترافیک و فروش کمک کند.
در زیر، در مورد اینکه چرا هوش محتوا برای کسب و کار شما مهم است، ویژگی هایی که باید در هنگام انتخاب یک پلتفرم اولویت بندی کنید، و پنج مورد از ابزارهای مورد علاقه ما برای شروع شما بحث خواهیم کرد.
بهترین کتاب های انگیزشی را برای انگیزه بالای خود بخوانید.
چرا به هوش محتوا نیاز دارید؟
بسیاری از بازاریابان از بازاریابی محتوا برای دستیابی به مشتریان احتمالی استفاده می کنند. این به معنای ایجاد محتوایی است که برای رشد، درگیر کردن و حفظ مخاطبان شما باشد.
اما راه های زیادی برای دستیابی به مخاطب وجود دارد. می توانید پست های وبلاگ را منتشر کنید، یک وبینار میزبانی کنید، یک پست اجتماعی بنویسید و غیره.
هوش محتوا از داده ها استفاده می کند تا به شما در درک تأثیر محتوایتان کمک کند. بنابراین میتوانید موفقیتهای قبلی را تکرار کنید و چیزهایی که کار نمیکند را کاهش دهید.
می توانید از ابزارهای هوش محتوا برای دسترسی به گزارش های لحظه ای استفاده کنید. به علاوه بینش در مورد نوع محتوایی که به نتیجه می رسد.
سفارش طراحی سایت ارزان دارید ما این کار را برای شما انجام میدهیم.
در اینجا فقط چند چیز وجود دارد که می توانید با کمک هوش محتوا انجام دهید:
بر اساس داده های قبلی و تجزیه و تحلیل رقبا، دریابید که مخاطبان شما از چه نوع محتوایی لذت خواهند برد.
- عملکرد محتوای خود را بر اساس داده های مخاطبان و رقبا پیش بینی کنید
- تأثیر محتوای خود را با داده های زمان واقعی اندازه گیری کنید
- محتوایی ایجاد کنید که هدف جستجوی مخاطبان شما را نشان دهد
فرآیند تولید محتوا را با بینش هوش مصنوعی خودکار کنید.
نحوه انتخاب پلتفرم هوش محتوا
قبل از اینکه یک پلتفرم هوش محتوا را انتخاب کنید، چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
آیا داده ها را در زمان واقعی جمع آوری می کند؟
پلتفرمهای هوش محتوایی خوب، بینشهای مستقیم مخاطبان را دنبال میکنند. که به شما کمک می کند تا با رفتار مشتری و روندهای بازار همیشه در حال تغییر همراه باشید.
یادگیری از رفتار مخاطب در زمان واقعی به شما این امکان را می دهد که آن تغییرات را تشخیص دهید و به سرعت عمل کنید. میتوانید از بینشها برای ایجاد سریع محتوای مرتبطتر برای خوانندگان استفاده کنید.
آیا فرآیندهای تکراری را خودکار می کند؟
هدف هوش محتوا ایجاد محتوای تاثیرگذار در مقیاس است. بنابراین مهم است که ببینیم چگونه ابزارهای مختلف می توانند کارهای خسته کننده تر را خودکار کنند.
در اینجا چند نمونه از وظایفی که نرم افزار هوش محتوا باید به صورت خودکار انجام دهد آورده شده است:
- تحقیقات بازار و رقبا
- تقسیم بندی مخاطب
- تحقیق کلمات کلیدی
- تجزیه و تحلیل ترافیک
- تحقیق محتوایی
- گزارش نویسی
با کاهش وظایف دستی، می توانید بهره وری خود را افزایش دهید و برای پروژه های پیچیده تر وقت بگذارید.
کسب درآمد در خانه برای دانش آموزان را دنبال کنید اگر هوش محتوا را به خوبی فهمیده اید.
آیا بینش مخاطب و رقیب را ارائه می دهد؟
تجزیه و تحلیل عملکرد محتوای خود کافی نیست.
ابزار هوش محتوا را انتخاب کنید که بینشی در مورد رقبا و تحقیقات بازار ارائه می دهد.
هدف هوش محتوا این است که یاد بگیرید چگونه محتوایی با عملکرد بهتر ایجاد کنید. و برای دستیابی به آن، درک مخاطبان و رقبای خود بسیار مهم است.
به دنبال ابزاری باشید که تجزیه و تحلیل عمیق هر دو را ارائه دهد.
نکته حرفه ای: Semrush مجموعه کاملی از ابزارهای تحقیقاتی رقبا، به علاوه ابزارهایی مانند Market Explorer را برای تحقیقات بازار ارائه می دهد.
آیا ادغام شخص ثالث را ارائه می دهد؟
یک پلتفرم هوشمند محتوای خوب باید از ادغام های شخص ثالث که همکاری را آسان تر می کند، پشتیبانی کند.
به عنوان مثال، ممکن است بخواهید کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس را برای مرور کلی داده ها به هم متصل کنید.
یا ممکن است بخواهید اطلاعات را مستقیماً به Google Docs یا Google Sheets صادر کنید.
قبل از انتخاب پلتفرم، بررسی کنید چه ادغام هایی در دسترس هستند.
آیا فرآیند تولید محتوا را ساده می کند؟
نرم افزار هوش محتوا معمولاً طیف گسترده ای از ابزارهای مرتبط را ارائه می دهد. اما اطمینان حاصل کنید که ابزارهایی که برای آنها پول می پردازید در واقع به ساده سازی فرآیند تولید محتوا کمک می کند.
ابزارهای هوش محتوا
استفاده از ابزارهای هوش محتوا به خودکارسازی فرآیند تولید محتوا و به دست آوردن سریع بینش عملکرد کمک می کند.
در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید برای شروع امتحان کنید.
- Semrush
- ImpactHero
- Curata
- Contently
- Optimizely
از هوش محتوا برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید
پلتفرمهای هوشمند محتوا با خودکار کردن کارهای تکراری در وقت شما صرفهجویی میکنند. بنابراین تیم شما می تواند روی مشاغلی تمرکز کند که نیاز به لمس انسانی دارند.
و با استفاده از نرمافزار هوش محتوا برای تصمیمگیریهای مبتنی بر داده، سازندگان محتوای شما میتوانند زمان بیشتری را برای آنچه کار میکند صرف کنند. و از اتلاف وقت برای چیزی که نمیکند دست بردارید.
ابزارهای هوش محتوایی زیادی وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که یکی را انتخاب می کنید که همه قابلیت های مورد نیاز شما را فراهم می کند – از ایده پردازی محتوا تا توزیع.
سخت ترین زبان برنامه نویسی در دنیا را میشناسید؟ از هوش مصنوعی چه میدانید این مقاله را نیز بخوانید.