
چک لیست انتشار محتوا در سایت، چگونه محتوا سئو شده منتشر کنیم؟ سفارش تولید محتوا متنی سئو شده سایت یکی از روش هایی است که اگر به درستی و به صورت هدفمند و در چارچوب درست و سئو شده پیش برود یکی از مهم ترین اصول موفقیت بسیاری از سایت ها، پیج های اینستاگرامی و… است. یک محتوای خوب و جذاب یکی از اصلی ترین مسائلی است که منجر به جذب مخاطب و مورد توجه قرار گرفتن متن شما میشود و باعث میشود ترافیک زیادی را برای جستجوی آن ایجاد نماید. نوشتن و داشتن یک محتوای خوب دارای چارچوب درست و هدفمند است که مطابقت متن شما با این چارچوب میتواند نتیجه ای سریع و مورد رضایت را برای شما ایجاد کند.
از طرفی تولید محتوا به صورت مفید و کاربردی آن نیازمند یک سری مراحل و رد شدن از فیلترهای استاندارد است تا بتواند به تاثیر گذار ترین شکل ممکن خود پیش برود. لذا بهتر است که قبل از شروع به تولید محتوا و انتشار آن برای خود یک چک لیست تهیه نمایید و بر اساس این چک لیست و برنامه ریزی هایی که به صورت دقیق برای خودتان در نظر گرفته اید پیش بروید.
در اکثر مواقع و در برخورد با بسیاری از متن ها و محتواها به یک سری اشکالات برمیخوریم که گاها ما را از ادامه خواندن و دنبال کردن متن بازمیدارد و ترغیب کنندگی لازم را ندارد به این منظور در این مقاله سعی داریم برای شما یک چک لیست لازم و مفید را ارائه دهیم تا شما بتوانید به راحتی با رعایت این چارچوب یک تولید محتوای درست و حساب شده ای را تنظیم و منتشر کنید و میزان بازدید مناسبی را نیز از آن داشته باشید.
پیشنهاد میشود بخوانید:
جذب مشتری با تولید محتوا اینترنتی در سال 2022
مراحل چک لیست انتشار محتوا به شکل هدفمند و درست
در این خصوص برای انتشار یک محتوای خوب و درست شما ابتدا باید دو مرحله کلی را در نظر بگیرید:
الف. تولید محتوا قبل از انتشار
ب. تولید محتوا بعد از انتشار
با توجه به این نتیجتا شما باید دو مرحله برای انتشار محتوای خود در نظر بگیرید تا بتوانید به صورت اصولی و هدفمند پیش بروید حال به چک لیست انتشار محوا قبل از انتشار میپردازیم.
تولید محتوا قبل از انتشار
تعیین هدف و استراتژی محتوای خود
قبلا از اینکه فعالیت خود را در زمینه تولید محتوا شروع کنید باید هدف و استراتژی خود را مشخص کنید به این شکل که موضوعات مختلفی را که قصد دارید در مورد آنها متن و محتوایی را بنویسید را مشخص کنید سپس از میان موضوعات مورد نظر جذاب ترین موضوع را انتخاب کنید. علاوه بر جذابیت این نکته را نیز در نظر بگیرید که تا چه میزان میتوانید در آن حوزه محتوایی مناسب را بنویسید لذا در این راستا سعی کنید جستجو و تحقیق نیز داشته باشید تا بتوانید مطالبی جذاب، مستدل، برانگیزاننده و… را انتخاب کنید که در راستای هدف و استراتژی شما نیز قرار داشته باشد.
از طرفی تعیین هدف به انسجام کار و محتوای شما نیز کمک میکند گاها متن هایی را دیده ایم که شروع مناسب و طوفنده ای دارند اما در ادامه متوجه میشوید که هیچ هدف و بازخوردی از ان برای ما ایجاد نشده است لذا انسجام متن و میزان کارایی آن مبنی بر هدفمندی کار و فعالیت شماست.
انتخاب عنوان درست و جذاب با استفاده از کلمات کلیدی و هدفمند
بعد از اینکه موضوع و هدف خود را مشخص کردید نوبت به انتخاب یک عنوان جذب کننده برای محتوای مورد نظرتان است. همانطور که میدانید ما به صورت طبیعی جذب عناوینی میشویم که برایمان جذابیت خاصی دارد و لذا با برانگیخته شدن حس کنجکاویمان به دنبال این هستیم که ادامه مطلب را نیز بدانیم و ممکن است حتی جذابیت آن تا اندازه ای باشد که یک مرتبه تمام متن را بخوانیم.
بنابراین سعی کنید از کلمات کلید مناسب و در راستای محتوای خود استفاده نمایید. اهمیت کلمات کلیدی تا به اندازه ای مهم است که آنها تعیین کننده میزان ترافیک متن شما برای جستجو خواهند بود. لذا در انتخاب کلمات کلیدی به دو نکته مهم جذابیت و همخوانی و همسو بودن آن با محتوای خود دقت داشته باشید تا بتوانید عنوان و کلمات کلیدی هدفمندی را ارائه دهید.
یکی دیگر از نکات مهم در زمینه عنوان نویسی توجه به متای دقیق و جذاب است که در زیر عنوان قرار میگیرد و در نتایج موتور جستجو نمایش داده میشود و در صورت که شما این متا را نداشته باشید باعث میشود که موتور جستجو سایر بخش های متن شما را نمایش دهد که همخوانی چندانی با عنوان شما نداشته باشد. توضیحات متای شما حداکثر 150 کارتر باید داشته باشد که این متا در رسانه های اجتماعی نیز بسیار اهمیت دارد. لذا باید یک متن خلاصه و مفید و دارای کلمات جذاب و در راستای متن شما باشد.
پیشنهاد میشود بخوانید:
چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟
نوشتن تیتر های جذاب ترغیب کننده در راستای محتوا
بعد انتخاب عنوان و کلمات کلیدی مهم و در راستای محتوا نوبت میرسد به انتخاب تیترها. نوشتن و انتخاب سرتیترهای مناسب و ترغیب کننده و در یک چارچوب منظم برای یک محتوا ضروری است بنابراین سعی کنید که در ابتدا تیترگذاری را حتما داشته باشید ضمن اینکه تیتر های شما باید در راستای متنی که قرار است بنویسد باشد زیرا در حقیقت شما متن را برای تیتر خود مینویسید پس سعی کنید تمام تیترهای شما در راستای کل محتوا باشد تا در نهایت یک محتوای منسجم و در چارچوب هدف و استراتژی خود داشته باشید.
در این راستا دقت داشته باشید که گاها در برخی موراد شما شاهد تیترهایی خواهید بود که دارای جذابیت بسیار بالایی هستند و از کلماتی در انها استفاده شده است که شما را به دنبال خود میکشاند اما زمانی که محتوا را میخوانید چندان ارتباط و انسجامی با تیتر در آن پیدا نمیکنید و نوعی دلزدگی در شما ایجاد میکند لذا در تولید محتوا و تیتر نویسی باید سعی کنید که به هر قیمتی تیتر نویسی نکنید چرا که ممکن است ارزش کار خود را پایین بیاورید و حتی مطالب خواندنی و جذابی را هم که نوشتید از ارزش آن کاسته شود. بنابراین نوشتن سر تیترها و مطابقت ان با متن یکی از نکات ضرروی در تولید محتواست.
از طرفی باید برای نوشتن تیترها و جذاسازی آن از متن از رنگ ها و فونت های متفاوتی استفاده کنید که قابل تمایز و تشخیص باشند به طوری که اگر خواندن متن شما در الویت نبود بتوان با استفاده از سرتیترهای پر رنگ و جدا شده کل موضوع اصلی کار شما را درک کرد.
نوشتن متن در راستای استراتژی
بعد از عنوان و تیترها حال نوبت به نوشتن متن میشود همانطور که در مورد تیترها اشاره شد در مورد محتوا نیز باید گفت متن ها نیز باید متناسب با تیترها و به طور کل در راستای اهداف و استراتژی کل متن نگاشته شوند در کنار رعایت این موضوع سعی کنید در هنگام نوشتن متن به نکات زیر توجه کنید.
*متن شما باید حاصل تلاش و تحقیقات شما باشد لذا از کپی کردن و برداشتن مطالب دیگر بدون ذکر منبع پرهیز کنید.
*انسجام متن را رعایت کنید و مطالب خود را جسته و گریخته ننویسید.
*نکات نگارشی و املای درست کلمات را رعایت کنید.
*به تعداد کلمات و کارکترهای خود در متن توجه داشته باشید.
*برای هر مطلب به صورت جداگانه تیتر را در نظر بگیرید.
*از مطالب اضافی و حوصله سر بر اجتناب کنید.
* سعی کنید مطالب مفید و سودمندی را ارائه دهید.
*موضوعات جدید و به روز را مطرح کنید.
-
کتاب 5 روش برای کسب درآمد اینترنتی در سال 140129,000 تومان
-
دفتر برنامه ریزی سالانه و پلنر ماهانه،هفتگی و روزانه [ شیک و ارزان ]محصول تخفیف خورده94,000 تومان
استفاده از تصاویر و عکس های متناسب با متن
یک محتوای خوب در مرحله اول دارای متن خوب و متناسب است اما برای داشتن یک محتوای جذابتر بهتر است از عکس و فیلم نیز استفاده کرد. برای انتخاب عکس و فیلم بهتر است از عکس ها و فیلم های مرتبط با متن استفاده کنید.
برای مثال در مواقعی که متن و محتوای شما اموزشی است به خوبی میتوانید در کنار مسائلی که در مورد موضوع خاص خود مطرح میکنید عکس یا فیلمی مرتبط را نیز ارائه دهید تا به این شکل محتوای خود را قوی تر کنید. بنابراین همخوانی متن با عکس و تصویر مورد نظر یکی از نکات لازم و مهم در زمینه ایجاد محتوای قدرتمند است.
لذا برای انتخاب عکس های متناسب میتوانید به سایت های زیادی سر بزنید و عکس هایی مرتبط با محتوای خود را انتخاب کنید برای مثال شما میتوانید برای پیدا کردن عکس های مناسب با متن و محتوای خود به سایت های زیر سر بزنید.
از طرفی سعی کنید که تمام محتوای پیج شما و تصاویری که انتخاب میکنید در یک راستای حرکت کنند و در یک نگاه کلی به سایت و یا پیج شما حوزه فعالیت شما برای مخاطب آشکار شود و بتواند با یک نگاه گذرا به کل محتوای شما نتیجه بگیرد. بنابراین در اینجا بسیار مهم است که انتخاب عکس ها و تصاویر برجسته ای که انتخاب میکنید به چه نحوی رساننده پیام اصلی شما به مخاطب باشد.
استفاده از لینک و برچسپ و هر آنچه که متن شما به آن نیاز دارد
برای تولید محتوا در زمینه های مختلفی که کار میکیند یک سری ملزومات احتیاج دارد که باید حتما و به درستی کار شود یکی از این مسائل استفاده از لینک ها و یا برچسب هایی است که در راستای محتوای شما قرار دارد. لذا سعی کنید در متن محتوای خود حتما از لینک های لازم خود استفاده نمایید و از کارکرد آنها نیز اطمینان حاصل کنید.
برای مثال اگر شما در زمینه تبلیغات فروشگاهی فعالیت میکنید سعی کنید در پایان محتوای خود به منظور تبلیغات بیشتر برچسب هایی را نیز قرار دهید تا به واسطه آن ها مخاطب بتواند با کلیک بر روی ان به صفحه فروشگاهی شما نیز هدایت شود و از محصولات شما نیز دیدن کند.
بازخوانی کلی متن و قرار دادن آن مطابق با اصول سئو
زمانی که متن را به صورت کامل نوشتید حال نوبت به بازخوانی متن میشود همانطور که ذکر شد اگر شما به هنگام نگارش متن و همزمان اصول سئو را رعایت کنید در پایان متن راحتر خواهید بود و یک متن سئو شده مناسب را خواهید داشت که در بازخوانی متن نیز راحت خواهید بود لذا سعی کنید که در همان آغاز شروع از تیترهای مناسب و در چارچوب تعداد کلمات استاندارد متن خود را بنویسید و اصول گفته شده به هنگام نوشتن متن را رعایت کنید.
بنابراین سعی کنید که متنی یک یک دست و منظم را بنویسید تا به این شکل خواننده در برخورد با متن شما شاهد یک متن منظم باشد که در صورتی که تمایل به خواندن کل متن را نداشت حداقل با یک نگاه کلی به متن موضوع مورد نظر را متوجه شود از طرفی این انسجام به موتورهای جستجو نیز این عملکرد را میدهد که برای بسیاری از خوانندگان متن شما را ارائه دهد. پس رعایت انسجام و درهم برهم نبودن ظاهر متن نیز یکی از نکات مهم در این زمینه میباشد.
پیشنهاد میشود بخوانید:
کسب درآمد از تولید محتوا معرفی روش های تضمینی و پولساز
تولید محتوا بعد از انتشار
مرحله بعد از انتشار نیز یکی از مراحل مهم برای اطمینان از محتوای شماست لذا در چک لیست انتشار محتوای خود باید حتما به این مراحل توجه داشته باشید.
اطمینان از عملکرد درست محتوا به هنگام بارگذاری آن
شما باید محتوای تولید شده خود را با توجه به سایت یا پیجی که قرار است در ان بارگذاری کنید بررسی نمایید و حجم و میزان استاندارد ان را نیز در نظر بگیرد. پس مشخص شدن جایی که قرار است شما محتوای خود را به اشتراک بگذارید محتوای مورد نظر را آپلود میکنید.
درخواست اشتراک محتوای خود با دیگران از طریق ارسال لینک یا پست
یکی از شیوه هایی که میتواند در گسترش و منتشر شدن محتوای شما مفید و کارآمد باشد بحث درخواست اشتراک آن محتوا با افراد دیگر است. به این شکل که مثلا زمانی که شما در اینستاگرام پستی را منتشر کردید میتوانید از دیگران نیز بخواهید که پست شما را به اشتراک بگذارند تا از این طریق سرعت انتشار محتوای شما نیز افزایش پیدا کند. از طرفی با توجه به این که بازدید استوری ها بیشتر از پست است بهتر است که بعد از اینکه پست خود را در صفحه خود بارگذاری کردید آن را در استوری خود نیز قرار دهید و با نوشتن محتوایی در راستای پست خود، دیگران را تشویق و ترغیب کنید که از پست شما دیدن کنند. در زمینه تبلیغات سایت خود نیز میتوانید به راحتی با اشتراک گذاری لینک خود دیگران را به سایت خود هدایت کنید تا از صفحه شما بازدید داشته باشند و به افزایش بازدیدهای خود کمک کنید.
پاسخ به نظرات کاربران
محتوایی که شما بارگذاری میکنید چه در سایت و یا پیج خود قطعا نظراتی را نیز به دنبال خواهد داشت در این زمینه سعی کنید به همه نظراتی که در مورد محتوای شما داده میشود پاسخ دهی داشته باشید یا حداقل همه نظراتی که داده میشود را مورد توجه قرار دهید و از تبادل نظر سازنده افراد در راستای ارتقا سطح محتوای خود استفاده کنید. زیرا نظرات منفی افراد و انتقادات گاه سازنده انها میتوان شما را نسبت به اشکالات کارتان آگاه کند و شما نیز میتوانید رفته رفته به رفع نواقص کار خود بپردازید و به این شکل هر چه پیش بروید میتوانید محتوایی مخاطب پسند و مناسب را نیز داشته باشید.
پیگیری متن و محتوای خود در گوگل آنالتیکس
بعد از اینکه متن خود را بارگذاری کردید بهتر است که عملکرد محتوای خود را نیز بررسی نمایید و با استفاده از گوگل آنالتیکس نقاط قوت و ضعف محتوای خود را بررسی نمایید و سعی کنید در راستای ارتقا سطح کار خود پیش بروید. این فضا به شما نشان میدهد که چه مطالبی از شما بیشترین بازخورد را داشته است و کدام مسائل کمتر دیده شده است.
پیشنهاد میشود بخوانید:
به روز کردن مقالات خود
یکی دیگر از کاراهایی که شما باید انجام دهید به روز کردن مقالات و محتوای صفحه و یا سایت خودتان است لذا سعی کنید برچسب ها و محتوای متن خود را به صورت روزآمد به رسانی کنید تا همچنان از محتوای گذشته و یا پست های قدیمی شما نیز استفاده شود.
فواید عملکرد به بر طبق چک لیست انتشار محتوا چیست؟
با توجه به انچه که گذشت به خوبی با عملکرد مثبت داشتن چک لیست برای تولید محتوا آشنا شده اید اما در نظر داشته باشید که سعی کنید برای هر نوع محتوایی که قرار است به اشتراک بگذارید از چک لیست خود استفاده نمایید تا بتوانید همچنان از قدرت انتشار خوبی برای محتوای خود برخوردار باشید. بنابراین میتوان گفت از مهم ترین فواید کار بر طبق چک لیست به موراد زیر اشاره کرد:
تولید محتوا بدون نقص و ایراد فنی
ارائه محتوایی به روز و مطابق با نیاز مخاطب
رسیدن به نتیجه سریع و دلخواه
دست یافتن به سرعت انتشار بالا
نکات مهم در استفاده از چک لیست تولید محتوا
با توجه به آن چه که گفته شد در استفاده از چک لیست تولید محتوا بهتر است که یک سری نکات کلی را در جهت بهبود فعالیت های خود در نظر بگیرید که در ادامه به برخی از مهم ترین نکات در این زمینه اشاره خواهیم کرد.
یکی از نکات بسیار مهمی که در این زمینه از اهمیت زیادی برخودار است مسئله به روز بودن و به روز رسانی محتواست لذا سعی کنید در هر حیطه و زمینه ای که فعالیت میکیند از اطلاعات و مسائل به روز استفاده کنید تا جذابیت لازم را ایجاد نمایید. زیرا فضاهای اجتماعی و مجازی به گونه ای پیش میرود که هر لخظه مطالب جدیدی برای مخاطبان جذاب میشود و خیلی سریع بسیاری از مطالب از توجه افراد خارج میشود لذا شما نیز باید مطابق با این فضا سرعت روزامد بودن خود را افزایش دهید تا بتوانید پا به پای این سرعت پیشرفت لازم را در حرفه خود داشته باشید و دچار رکود و تکرار و ارائه مطالبی کهنه و قدیمی نشوید.
- سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟
- شرکت طراحی سایت در اردبیل
- اصول نوشتن رپورتاژ آگهی
- افزایش ورودی گوگل [تضمینی]
نکته دیگر در نظر گرفتن نیاز مخاطب است سعی کنید در انتشار محتوای خود از نیاز مخاطب غافل نشوید به این معنی که ابتدا موضوع و هدف خود را برای نوشتن یک محتوا در نظر بگیرد و سپس با استفاده از روش هایی که میتواند متن شما را برای مخاطب جذاب کند یک محتوای مناسب و جذاب را بنویسید و میزان بازدید ان را نیز به این شکل افزایش دهید در این زمینه ارائه متن هایی صادقانه، موثق، مطابق با قوانین اخلاقی، پرهیز از کذب و دروغ و… برای جذب اعتماد مخاطبان بسیار راه گشا خواهد بود و سبب اعتماد و بازدید بهیشتر نسبت به مطالب شما خواهد شد. بنابرای صرف جذب مخاطب بدون در نظر گرفتن اصول اخلاقی و قوانین انسانی موجب بی ارزش شدن کار شما و یا حتی بلاک شدن شما شود.
رعایت کامل نکات ذکر شده در چک لیست خود: سعی کنید بر اساس چارچوبی که برای خود تنظیم کرده اید پیش بروید تا نتیجه بخش باشد لذا کوچکترین نکته ممکن است تاثیر زیادی در انتشار محتوای شما داشته باشد و اتفاقات مثبتی را برای شما ایجاد کند و در برخی مواقع نیز ممکن است که نتیجه ای معکوس داشته باشد و تمام زحمات شما را از بین ببرد لذا سعی کنید تمامی موارد و قوانین خود را در این حرفه در نظر بگیرید تا نتایج متناسب با زخمات خود را نیز دریافت کنید.
سخن آخر
داشتن چک لیست انتشار محتوا میتواند در زمینه جهت دهی مناسب برای محتوای شما تاثیر گذار باشد. لذا باید در نظر داشته باشید که صرفا تولید یک محتوا بدون قانونمندی و سپس انتشار ان به شکل معمول نتیجه بخش نخواهد و شما باید بدانید که در زمینه انتشار محتوا داشتن یک چک لیست که به کار و فعالیت شما چارچوب و انسجام خاصی بدهد لازم است.
از این رو با در نظر گرفتن هدف و نوع استراتژی خود سعی کنید از یک چک لیست انتشار محتوا استفاده کنید لذا در نظر داشته باشید که در نوشتن یک محتوای خوب و مناسب یک سری مراحل را باید قبل از انتشار محتوا و یک سری مراحل را بعد از انتشار محتوا اجرا کنید تا بتوانید یک نتیجه ملوب و درست را نیز به دست آورید.
به این منظور سعی کنید به استراتژی و هدف کار خود، نوع عنوان، انتخاب کلمات، نوشتن متن درست و سئو شده، افزودن جذابیت های متن، بارگذاری درست، اشتراک گذاری و تبادل نظر با افراد دیگر، استفاده از نظرات دیگران در راستای ارتقای کار خود، بررسی میزان عملکرد درست کار خود و… را به خوبی مورد توجه قرار دهید تا به این شکلی متنی درست و پر بازدید را برای خود ایجاد نمایید.
- مهاجرت متخصصین دیجیتال مارکتینگ به ترکیه
- لیست کشور هایی که به استارلینک (Starlink) دسترسی دارند!
- کدام گوشی ها مستقیم به اینترنت ماهواره ای استارلینک وصل میشوند؟
- نسل دوم ماهواره های اینترنت استارلینک به فضا پرتاب شدند! + فیلم معرفی ایلان ماسک
- وضعیت مجوز فعالیت استارلینک در ایران چیست؟
- معرفی خودروهای تسلا [ تمام نسخه ها ]
- چرا امیر تتلو در کانال تلگرامی و اینستاگرام خودش استخدام کارشناس سئو انجام میدهد؟
- خرید تیک آبی اینستاگرام | قیمت تیک آبی اینستاگرام چقدر است؟
- سرعت اینترنت استارلینک و هرآنچه از آینده استارلینک باید بدانید!
- آمار اینستاگرام ایران در سال 2023 | اینستاگرام بدون کاربر ایرانی!
- سازمان بیمه تامین اجتماعی هک شده است؟ + عکس 13 بهمن امروز