![چک لیست سئو 2023 [ چک لیست جامع SEO 2022]](https://hadi-azimi.ir/wp-content/uploads/2022/06/چک-لیست-سئو-۲۰۲۲.jpg)
چک لیست سئو 2023 در جهت مطابقت با اصول سئو در سال 2023 بعد از تکمیل چک لیست جامع و حرفه ای سئو 2023 برای سئو کار های مبتدی تا حرفه ای در سایت هادی عظیمی جمع آوری شده است. استفاده از سئو در دنیای مدرن برای دستیابی به جایگاه بالاتر در سایت ها و مرورگرهای مختلف بسیار مهم است. بنابراین داشتن اطلاعات دقیق در این مورد می تواند در جهت بهبود عملکرد سئو مفید و موثر باشد.
جالب است بدانید که چک لیست های سئو هر سال تغییر میکند. تغییراتی که به منظور به روز رسانی و پیگیری انجام می شود می تواند قدرت و سرعت رشد را افزایش دهد. درست است که هرسال در جهت تکمیل موارد سال گذشته و یا حداقل 6 ماه گذشته آپدیت هایی در چک لیست سئو صورت میگیرد.
در این مقاله به مهمترین موارد و موضوعات چک لیست در سئو می پردازیم. نکاتی برای کمک به شما برای درک کامل نحوه بهبود کسب و کار، تغییر فرآیند و در نهایت دستیابی به یک نتیجه خوب و موثر. پس در ادامه همراه ما باشید.
سفارش تولید محتوا متنی یونیک برای سایت خود دارید؟ تولید محتوا یونیک یکی از اساسی ترین نکات در چک لیست سئو 2023 check list seo است که باید توسط شما رعایت شود. اگر سئو کار هستید و از چک لیست سئو 2023 ما استفاده کرده اید پیشنهاد میکنیم برای تولید محتوای پروژه های خود نیز از خدمات ما استفاده کنید.
سئو سایت چیست؟
واژه سئو مخفف سه کلمه موتورهای جستجو یا بهینه سازی موتور جستجو می باشد. که به همین ترتیب کیفیت و کمیت ترافیک سایت در موتورهای جستجو را بهبود می بخشد. با رعایت قوانین سئو سایت شما برای افرادی که در آن حضور دارند بیشتر دیده می شود. در کل این موضوع خیلی پیچیده نیست. اما به طور کلی بهبود در دید می تواند فروش اینترنتی را افزایش دهد. موتورهای جستجو از روبات ها برای رتبه بندی سایت ها استفاده بهره می برند. این ربات ها اطلاعات سایت را می سازند و در فهرستی قرار می دهند. سپس الگوریتم ها صفحات را تجزیه و تحلیل می کنند و صدها عامل و سیگنال را در نظر می گیرند. تا ترتیب جستجوی صفحات در نتایج جستجو را مشخص کنند.
سئو برای بهبود و ارتقا دادن رتبه و موقعیت سایت می باشد و دارای نکات بسیار ظریفی است که باید رعایت شوند. البته یکی از راه های ارتقا و بهبود سئو سایت ها، افزایش بازدید ها از سایت می باشد و برای افزایش بازدید سایت خود باید محتوایی جذاب و سئو شده داشته باشید تا مخاطبان را به سایت شما جذب کند.
به منظور بهینه سازی موتور جستجو، این عوامل در پنج دسته اصلی طبقه بندی می شوند و هر کدام بر اساس اهمیت کلی وزن می باشد.
بیشتر بخوانید: نوشتن رزومه کاری حرفه ای
چرا به چک لیست سئو 2023 نیاز داریم؟
اگر از سال های پیش مشغول سئو سایت بوده اید که قطعا مطالعه شما بقدری خواهد بود که نیازی به چک لیست سئو 2023 نداشته باشید. اما برای ورود به حوزه سئو اگر به دنبال کامل ترین چک لیست سئو هستید، ما برای شما جامع ترین آن را تهیه کردیم. از فنی ترین موارد تا جزئیات یک محتوا برای بهینه سازی سایت در سال 2023 در قالب یک چک لیست برای شما فراهم شده است که شامل موارد لیست زیر میشود.
- چک لیست مرحله اول سئو یک سایت
- چک لیست سئو تکنیکال 2023
- چک لیست سئو داخلی 2023
- چک لیست سئو خارجی 2023
تاثیر رفتار کاربر بر سئو چیست؟
RankBrain و سایر الگوریتم های گوگل سعی می کنند رفتار کاربران را هنگام جستجو و رتبه بندی نتایج تجزیه و تحلیل کنند. هر بار که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می کند، گوگل روی انتخاب های کاربران تمرکز می کند. اگر سایتی در رتبه پایین باشد، کاربران زیادی روی آن کلیک کنند، گوگل موقعیت سایت را بهبود می بخشد.
در نتیجه، اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که به جای استفاده ساده از کلمات برای موتورهای جستجو نیاز به پاسخگویی به سوال کاربر است. پس در مرحله اول برای جذب مخاطب شما باید محتوایی تولید کنید که پاسخگو سوالات و خواسته های کاربران باشد.
اهمیت سئو از جایی نشات می گیرد که مطالب مفید شما در پنجره نمایشگر باید جلوی چشم کاربر باشد. پس سعی کنید لیست بهینه را با چک لیست دنبال کنید.
بیشتر بخوانید: ترفند های جستجو در گوگل
چک لیست سئو 2023 و 2022
چک لیست سئو، یک لیست از فعالیت هایی است که یک فرد سئو کار باید به یاد داشته باشد. در چک لیست سئو ابزار های گوناگونی وجود دارد که می تواند به سئو کار کمک کند تا به اهدافش برسد. استفاده کردن از مورد هایی که در این لیست بیان شده است، یک محتوای عالی و بهینه برای کاربر و البته همچنین بهینه شده برای موتور های جست و جو ایجاد می کند.
در اولین مرحله از چک لیست سئوی یک سایت در سال 2023، به سراغ اصلی ترین و مهم ترین موارد موجود در لیست خود خواهیم رفت. اینها نکاتی هستند که به عنوان مبنای چک لیست سئو شناخته شده اند. از این رو، قبل از بررسی هر موضوع دیگری، این نکته ها را در چک لیست خود به دقت در نظر بگیرید.
از جستجوی کنسول استفاده کنید
جستجوی کنسول به عنوان یکی از پایه های اصلی چک لیست بر روی سئو می تواند ارزیابی های زیادی را انجام دهد. این قسمت از چک لیست به عنوان ابزاری رایگان شناخته می شود که آپشن های زیادی در دل خود دارد. آپشنهایی برای مدیریت و ارزیابی کاربرانی که میتوانند تاثیر زیادی در بهبود عملکرد آنها داشته باشند. با استفاده از این ابزار بهینه سازی سایت قادر به بهبود و ارتقای سئو در ابعاد مختلف و متفاوت خواهد بود.
بیشتر بخوانید: ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲
افزونه سئو برای وردپرس
استفاده از پلاگین برای بهبود تجربه عملی یک سایت می تواند موضوع مهمی باشد. اگر از قالبی برای سایت خود استفاده می کنید، توجه داشته باشید که نصب پلاگین های مختلف و افزونه های مختلف می تواند قابلیت های زیادی را برای شما ایجاد کند. قابلیت هایی که کارایی زیادی دارند و می توانند تاثیرات بسزایی در ارتقای کیفیت وردپرس بلند مدت داشته باشند. پسوند یوآست یکی از شناخته شده ترین هاست که می تواند به نتایج خوبی منجر شود.
سایت اتصال به گوگل آنالیتکس
گوگل آنالیتکس به عنوان یکی دیگر از ابزارهای سئو شناخته می شود که کارایی زیادی دارد. گوگل ترنسلیت که به صورت رایگان در دسترس عموم است، با استفاده از آن می توان از سایت خودش به آن دسترسی پیدا کرد. گزارش های متفاوت در مورد ورود کاربران و نحوه برخورد کاربران با جنبه های مختلف سایت از نکاتی است. که به صورت دقیق و کامل قابل دسترسی است. به این ترتیب با استفاده از گوگل می توان سلیقه مخاطبان او را به دقت بررسی کرد و به بسته شدن محتوای ارائه شده به نیاز و سلیقه مخاطب کمک کرد.
ابزار گوگل آنالیتکس، ابزاری است که به شما مقدار دقیقی از بازدید های مخاطبان از سایت شما را به شما اعلام می کند. همچنین این ابزار با استفاده از نمودار هایی به شما نشان خواهد داد که صفحات پر بازدید سایت شما، کدام صفحات هستند و کدام صفحات سایت در بین مخاطبان شما دارای محبوبیت بیشتری می باشد.
همچنین گوگل آنالیتکس به شما نشان می دهد که زمانی که مخاطب صرف کرده است و در سایت شما مانده است چه مقدار می باشد. یکی دیگر از خاصیت های این ابزار این است که به شما پیشرفت و یا سیر نزولی سایتتان را نشان می دهد و شما بر اساس آن می توانید برای اقدامات بعدی خود در سایت تصمیم بگیرید.
بیشتر بخوانید: نکات طلایی تولید محتوا
ساخت فایل Robots.txt
به زبان ساده فایل robots.txt وب سایت شما صفحات خزنده های موتورهای جستجو را نشان می دهد. که به کدام صفحات می توانید وارد شوید یا نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. به طور معمول، این فایل برای جلوگیری از قسمت های خاصی از سایت شما استفاده می شود. همچنین به عنوان نمایه زدایی از یک صفحه وب استفاده نمیشود و نمایش آن در گوگل را متوقف میکند. می توانید سایت robots.txt خود را در https://www.domain.com/robots.txt پیدا و بررسی کنید. حتی اگر در حال حاضر نیازی به جلوگیری از به روز رسانی صفحات وب ندارید. چندین پلاگین wordpress وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد فایل robots.txt خود را ایجاد و ویرایش کنند.
با این حال، اگر از cms دیگری استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد فایل را به صورت دستی با استفاده از ویرایشگر یا به عبارتی دیگر (ویرایشگر متن) بسازید و آن را در دامنه خود بارگذاری کنید.
کنسول جستجو را برای یک کتابچه راهنمای (اقدامات دستی) بررسی کنید
در موارد نادر، ممکن است متوجه شوید که سایت شما به عنوان کلمات کلیدی رتبه بندی می شود زیرا اقدامات دستی فعال هستند. جریمه دستی معمولاً به دلیل نقض یا دستکاری قوانین در گوگل ایجاد می شود. این شامل مواردی مانند هرزنامه توسط کاربر (قاتل هرزنامه)، مشکلات داده های بدون ساختار (از سایت ها یا سایت شما)، محتوای ضعیف (محتوای نازک)، متن پنهان و حتی مواردی است که به عنوان هرزنامه خالص شناخته می شود.
اکثر سایت ها مشمول جریمه دستی نخواهند شد و هرگز اتفاق نمی افتد. با این حال، می توانید این را در کنسول جستجوی گوگل در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید. اگر سایت شما پنالتی دستی دریافت کند به شما اطلاع داده خواهد شد. اما اگر روی یک پروژه جدید کار می کنید یا یک سایت را مدیریت می کنید، این باید همیشه یکی از اولین مواردی باشد که باید بررسی کنید.
از ایندکس شدن وب سایت خود مطمئن شوید
اینکه آیا یک سایت نمی تواند توسط گوگل ایندکس شود غیرعادی نیست. در واقع تعجب خواهید کرد که هر چند وقت یکبار از فراموش کردن وبلاگ نویس سایت خود در حین انتقال از یک محیط صحنه سازی به محیطی برای تغییر تگ نوایندکس شگفت زده خواهید شد. شما می توانید از ابزار SEMrush استفاده کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما می تواند ایندکس و بررسی شود. در صورت توقف به سایت راه اندازی کنید، موتورهای جستجو نمی توانند سایت شما را ایندکس کنند. با بررسی مجدد اینکه آیا صفحات اصلی سایت شما ایندکس شده اند یا خیر، می توانید بسیاری از مشکلاتی که ممکن است بعداً پیدا کنید را حل کنید.
بیشتر بخوانید: جذب مشتری با تولید محتوا
چک لیست کلیدواژه تحقیقاتی
بدون فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، نمی توانید پرس و جوهای مرتبط و پربازدید را برای کسب و کار خود رتبه بندی کنید. اگر این رتبه بندی به درستی اتفاق نیفتد، ترافیک آنچنانی که باید دریافت نمی کنید.
از Google Keyword Planner استفاده کنید
Google Keyword Planner یکی از ابزارهایی است که می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی مهم استفاده کنید. این ابزار از طریق قسمت گوگل ادوردز در دسترس کاربران قرار گرفته است. که به شما در انتخاب بهترین کلمات کلیدی هنگام ایجاد کمپین کمک می کند. حتی اگر کمپین فعالی ندارید، می توانید ببینید که کدام کلمات کلیدی توسط کاربران جستجو شده و در صفحات مختلف سایت خود از آنها استفاده کنید. البته تا زمانی که کمپین فعال نداشته باشید، آمار دقیق حجم جستجوی آن نمایش داده نمی شود، اما همچنان یک ابزار بسیار کاربردی و کاربردی است.
کلمات کلیدی کم رقابتی را پیدا کنید
یکی دیگر از مواردی که در سئو 2023 باید به دنبال آن باشید، یافتن کلمات کلیدی رقیب کمتر است. در واقع، برخی از کلمات کلیدی توسط کاربران جستجو می شوند اما توسط مشاغل مختلف مورد استفاده قرار نمی گیرند. چنین کلمات کلیدی ممکن است ترافیک کمتری را برای شما به ارمغان بیاورند. اما اگر بتوانید تعداد زیادی از این کلمات کلیدی را به صفحه اول گوگل برسانید، قطعا ترافیک بسیار خوبی را جذب خواهید کرد. همچنین می توانید از طریق این کلمات کلیدی با کمک بازاریابی مناسب مشتریان زیادی را به دست آورید. در نهایت با کمک این کلمات می توانید کلمات کلیدی رقیب را به صفحه اول گوگل بیاورید.
رقبای خود را پیدا کنید
یکی از سریعترین راهها برای شروع تحقیقات کلمات کلیدی، یافتن پرس و جوهایی است که برای رقبای شما کار میکنند. وقت گذاشتن برای تجزیه و تحلیل رقبا اتلاف وقت است. دامنه خود و رقبای اصلی خود را در ابزار SEMrush Domain Overview اجرا کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود به سرعت رقبای را که در یک موضوع با شما رقابت می کنند شناسایی کرده و نحوه دیده شدن خود را با هم مقایسه کنید.
کلمات کلیدی درآمد زا پیدا کنید
شما باید کلیدواژه های اصلی درآمد زایی خود را بدانید. اگر ایده ای ندارید، اینها چیزهایی هستند که باعث برتری، فروش و تغییر شما می شوند. شما همچنین می توانید این موارد را در قسمت جستجوهای سرصفحه و کلمات کلیدی صفحه ستون پیدا کنید. همچنین می توانید از ابزار مرور کلی کلمه کلیدی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی در مورد محصولات و خدمات خود استفاده کنید و اصطلاح اصلی خود را مشخص کنید.
بیشتر بخوانید: نحوه نوشتن صفحه درباره ما
تغییرات کلیدواژه طولانی
استراتژی تحقیق کلمات کلیدی یک استراتژی بدون حضور کلمات کلیدی طولانی نیست. در واقع، کلمات کلیدی طولانی دارای نرخ تبدیل بالاتری هستند، اگرچه معمولا کوچکتر از ترم های سرفصل هستند. شما باید مطمئن شوید که استراتژی سئوی شما همه انواع کلمات کلیدی طولانی و همچنین کلمات کلیدی را به خوبی هدف قرار می دهد. از نظر بهینه سازی صفحات سایت خود، مطمئن شوید که آنها برای انواع مختلف پرس و جوهای مرتبط رتبه بندی شده اند.
اما باید بتواند در کنار محتوای کلیدی، محتوای پشتیبان نیز ایجاد کند. برای یافتن کلمات کلیدی طولانی می توانید از ابزار جادوی کلمات کلیدی استفاده کنید. در این حالت، این ابزار لیستی از کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد که در آن می توانید نوع تطابق را بر اساس کلمات کلیدی گسترده، عبارت، دقیق یا مرتبط تغییر دهید.
ایجاد نقشه برای کلمات کلیدی
راهنمای ایجاد نقشه های نقشه به صورت زیر بیان می شود:
در ساده ترین شکل، نگاشت کلمات کلیدی دارای چارچوبی است. که شما برای هدف قرار دادن سایت خود انتخاب کرده اید. طبق تحقیقات انجام شده، هدف نهایی نقشه برداری این است که به شما کمک کند تا بفهمید چه محتوایی باید تولید شود. که محتوایی است که باید تولید شود و در آن می توانید صفحات جدیدی را برای جذب ترافیک بیشتر اضافه کنید. مهم است که برای اطمینان از اینکه صفحات مناسب را با کلمات کلیدی مناسب هدف قرار می دهید، زمان اختصاص دهید. فرآیند ذکر شده در این راهنما می تواند به شما کمک کند ابتدا این توانایی را به دست آورید و از آن در راستای نقاط قوت خود استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: سئو خارجی چیست؟
صفحاتی که رتبه بندی می شوند را تجزیه و تحلیل کنید
شما باید مطمئن شوید که محتوای صفحه شما با هدف و نیت سازگار است. این بدان معناست که شما برای تجزیه و تحلیل صفحاتی که برای ترم مورد نظر خود رتبه بندی می کنند. وقت صرف می کنید و اطمینان حاصل می کنید که محتوای شما مطابق با موارد مشابه است. فرض کنید که شما به دنبال یک اصطلاح در سطح کشور هستید. ممکن است حجم بالای جستجو و مشکل کلمه کلیدی را شناسایی کرده باشید. با این حال، اگر آنها نتایج محلی را برگردانند، خود را در موقعیت های پیشرو نخواهید دید. اگر هدف محتوایی که گوگل رتبه بندی می کند را درک نکنید، نمی توانید متوجه شوید.
سوالاتی که پرسیده می شود را مشخص کنید
دانستن سوالاتی که مخاطبان شما می پرسند می تواند به شما در پاسخگویی بهتر به آنها از طریق محتوای سایت کمک کند. فراموش نکنید که امروزه بسیاری از افراد به موتورهای جستجو به عنوان موتورهای پاسخ گویی اشاره می کنند. لیستی از سوالات مربوط به هر کلمه کلیدی وارد شده در ابزار نمای کلی کلمات کلیدی را خواهید دید که به شما امکان می دهد. حجم جستجوی ماهانه آنها را مشاهده کنید. به خصوص اگر کلمات کلیدی خاصی را وارد کنید. علاوه بر این، میتوانید از ابزاری مانند AlsoAsked.com استفاده کنید که نتایج «People also Ask» را ضبط کرده و برمیگرداند. تا ایدهها و سؤالات بیشتری برای پاسخ به محتوای خود بیابید.
بیشتر بخوانید: چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟
متوجه شوید که رتبه بندی برای کلمات کلیدی مورد نظرتان چقدر سخت است
یک وب سایت جدید در تلاش است تا برای کلمات کلیدی رقابتی رتبه بندی کند تا زمانی که اعتبار و اعتماد کسب کند. شنیدن این گاهی دشوار است، اما حقیقت دارد. به همین دلیل، باید بدانید که رتبه بندی برای کلمات کلیدی مورد نظرتان چقدر دشوار است. مجدداً به ابزار نمای کلی کلمه کلیدی بروید، کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. که این گونه مو توانید از سختی کلمه کلیدی اطلاع پیدا کنید. بنابراین، رتبه بندی و رتبه بندی در قدم اول برای یک وب سایت جدید بسیار دشوار است.
چک لیست فنی SEO تکنیکال 2023
موضوع بعدی که به عنوان چک لیست سئو 2023 به آن اشاره می کنیم، چک لیست فنی سئو است. چک لیست در سئو فنی موضوع بسیار مهمی است. در واقع این چک لیست بسیار مهم است چرا که اساس سئو را تشکیل خواهد داد. اصلی ترین نکات به شرح زیر هستند.
بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا متنی [ تعرفه تولید محتوا متنی ] 2022
یک نقشه سایت ایجاد کنید
به کار گیری نقشه سایت می تواند بستر مناسبی برای مرورگرهای گوناگون فراهم کند. پلتفرمی که در آن URL های یک وب سایت به طور منظم و عالی کنار هم قرار گرفته اند و می توانند دسترسی آسان تری به جستجو و جستجو فراهم کنند. در نهایت، این پلتفرم باعث می شود بهینه سازی سایت سریعتر انجام شود. همچنین، داشتن نقشه سایت دقیق به ربات های مرورگر مانند گوگل اجازه می دهد. تا دسترسی بهتری به سایت داشته باشند و می توانند به فهرست بندی سایت بیشتر کمک کنند.
از HTTPS استفاده کنید
استفاده از HTTPS شاید عامل اصلی رتبه بندی سایت نباشد، اما عاملی است که می تواند تاثیر غیرمستقیم روی آن داشته باشد. بنابراین توجه به این عامل و استفاده از آن می تواند حس امنیت و اعتماد را برای کاربر ایجاد کند. در نتیجه باعث افزایش بازدید سایت و بهبود سئوی سایت شود.
بهینه سازی فایل Robots.txt
به کار بردن فایل متنی Robots به موتورهای جستجو این فرصت را می دهد تا فضای سایت شما را به خوبی یافت کنند. قسمت های قابل پخش سایت برای موتورهای جستجو مشخص شده است. سایر ابعاد سایت به خوبی برای این موتورهای جستجو قابل دسترسی است. بنابراین نتیجه استفاده از این فایل برای بهینه سازی سئو می تواند بسیار موثر باشد.
بیشتر بخوانید: لیست بک لینک رایگان
افزایش سرعت بارگذاری سایت
سرعت بارگذاری سایت موضوعی است که در بسیاری از موارد می تواند مخاطبان سایت را افزایش دهد. از آنجایی که مشکلات اینترنت گاهی باعث کاهش سرعت اینترنت می شود، داشتن سایتی با سرعت بارگذاری بالا بسیار مهم است. اهمیتی که بر تجربه کاربر نیز تأثیر مستقیم خواهد داشت. برای بهینه سازی سایت خود، شما می توانید با کم کردن حجم عکس های سایت تا حد خوبی سرعت سایت خود را افزایش بدهید و آن را ارتقا دهید.
برای فشرده سازی تصویر پلاگین بسازید
یکی از مهم ترین مسائل و مشکلات استفاده از تصاویر بین متن و محتوا، بازیابی ضعیف و دشوار تصویر است. برای بهبود این وضعیت و افزایش سرعت بارگذاری لازم است که تصاویر در سایت فشرده شوند. در نتیجه بکار بردن افزونه های فشرده سازی تصویر می تواند کارایی بالایی را ایجاد کند.
بیشتر بخوانید: کسب درآمد از تولید محتوا
توجه به کاربران تلفن همراه (Mobile Friendly)
داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل این امکان را به کاربران تلفن همراه می دهد که از محتوای شما استفاده و مشاهده کنند. این موضوع که به عنوان یکی از موارد اصلی چک لیست سئو 2022 شناخته می شود روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. نتایج و آمار نشان می دهد که استفاده کاربران نسبت به استفاده از تلفن همراه افزایش یافته است. سازگاری سایت موبایل عامل مهمی برای به روز رسانی صفحه از گوگل است. اما دلیل واقعی اینکه چرا باید از سازگاری سایت خود با موبایل مطمئن شوید این است که گوگل از اواسط سال 2019 شروع به فهرست کردن وب سایت های تلفن همراه کرد.
اگر خدمات تلفن همراه را ارائه ندهید، متوجه خواهید شد که دید ارگانیک شما از این موضوع آسیب خواهد دید. می توانید سازگاری وب سایت خود را با استفاده از google-s mobile-friendly تست کنید.
پیدا کردن دامنه ای قابل دسترسی برای وب سایت
توجه به دامنه مورد استفاده در سایت یکی از موارد جدید چک لیست سئو سال 2023 می باشد. روش های مختلفی برای بررسی هر دامنه سایت وجود دارد. با این حال، این می تواند تاثیر مستقیمی بر ایندکس شدن سایت شما داشته باشد و بر رشد و بهبود سئو سایت تاثیر بگذارد.
از ساختار URL مناسب SEO استفاده کنید
ساختار url سازگار با ساختار به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا صفحات شما را ردیابی کنند و بفهمند در مورد چیست. آدرس صفحه شما باید ساده و توصیفی باشد.
نمونه ای از URL های سازگار با سئو در زیر آمده است:
در مقابل، آدرس اینترنتی که به سادگی توصیفی نیست نیز قابل مشاهده است:
از خط پیوند ( خط تیره ) در آدرس اینترنتی خود برای جداسازی کلمات استفاده کنید. زیر خط URL ها را می توان تا حد امکان کوتاه نگه داشت مطالعه انجام شده توسط Backlinko نشان می دهد که URL های URL تمایل به رتبه بندی بالاتری دارند.
بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ابزار های رایگان سئو
چک لیست سئوی درون صفحه 2023
سئو داخلی یکی دیگر از جنبه های سئو است که به صورت جداگانه سلام مجزا تشکیل شده است. چک لیست در سئو داخلی به بخش های گوناگونی تبدیل می شود. بخش هایی که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.
از آدرس های عنوان توصیفی استفاده کنید
داشتن آدرس صفحه ای که محتوا را تا حدی توضیح می دهد به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در چک لیست برای سئو داخلی شناخته می شود. بهینه بودن این آدرس در کنار وجود توضیحات مختصر می تواند تاثیر خوبی در جذب مخاطب داشته باشد.
از عنوان صفحه جذاب استفاده کنید
در سئو داخلی داشتن صفحه ای با عنوان جذاب برای محتوا می تواند بسیار مهم باشد. در نتیجه می توان گفت این مبحث یکی از اولین چک لیست ها برای سئو داخلی می باشد. در واقع عنوانی که بتواند مخاطب را به خود جذب کند باعث میشود او برای خواندن مطلب وسوسه شود.
از متا تگ توضیحات استفاده کنید
متا تگ توضیحات یکی از موضوعاتی است که با حضور خود می تواند تاثیر بسزایی در رشد سئو داخلی سایت داشته باشد. پاراگراف کوتاهی که در زیر عنوان و لینک صفحه در زیر موارد جستجو ظاهر می شود و می تواند به مخاطب کمک کند تا روی محتوای ارسالی کلیک کند.
بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در تولید محتوا مشکل ساز برای سئو سایت
چک لیست سئوی خارج از صفحه
قسمت دیگری از چک لیست سئو 2022 به عنوان چک لیست سئو خارجی شناخته می شود. بخشی که مربوط به ارتباط با سایت های دیگر است و می تواند مخاطب سایت های دیگر را جذب کند. بنابراین این بخش به سئوی خارج از صفحه نیز معروف است. موارد اصلی این چک لیست عبارتند از:
فعالیت در شبکه های اجتماعی
از فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف می توان به عنوان یکی از چک لیست های سئوی خارجی نیز نام برد. این فعالیت می تواند باعث افزایش ترافیک و مخاطبان بیشتر سایت شما در محیط های اینستاگرام، توییتر، لینکدین و موارد مشابه شود.
برای سایت خود بک لینک بگیرید
استفاده از بک لینک و پیوند دادن محتوای خود به محتوای سایت های دیگر می تواند به رشد سایت شما و بهبود سئوی آن کمک کند. این روش مدتهاست که در چک لیست سئو وجود داشته است. با این حال، در به روز رسانی های جدید سئو، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
بیشتر بخوانید: سئو داخلی چیست؟
سخن پایانی چک لیست سئو 2023
برای اینکه در دنیای دیجیتال خود پیشرفت خوبی داشته باشید، باید در مورد چک لیست و مهم ترین به روز رسانی های آن بیشتر بدانید. در این مقاله سعی شده است برخی از مهمترین موارد موجود در چک لیست توضیح داده شود. نکاتی که به شما کمک می کند نتایج بهتری برای بهبود کسب و کار خود داشته باشید. با استفاده از این موارد و استفاده از آنها از منظر محتوایی و فنی گرفته تا دیدگاه های داخلی و خارجی نتایج خوب و قابل قبولی به دست خواهید آورد.
سوالات متداول
از محتوا (فیلم، عکس و متنو…) تا نوع لینک سازی داخلی تمام مواردی که برای سئو داخلی در سال 2023 لازم است بدانید را برایتان نوشتیم.
باید انواع لینک سازی ها را انجام دهیم و از کیفیت آنها مطمئن شویم تا به درستی چک لیست سئو خارجی سال 2023 را انجام داده باشیم. توضیحات کامل در مقاله ارائه شده است.
[…] چک لیست سئو 2022 […]
[…] چک لیست سئو 2022 [ چک لیست جامع SEO ] […]