کارشناس تولید محتوا کیست؟ چه وظایفی دارد؟ + استخدام

?>

در شرایطی که بازار کسب و کارهای اینترنتی رونق بسیار گرفته است، شاید شما نیز درباره کارشناس تولید محتوا چیزهایی شنیده باشید. ممکن است از خود پرسیده باشید، کارشناس تولید محتوا کیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد. این مقاله در نظر دارد، پاسخ مبسوطی در این باره به حضور کاربران عزیز ارایه دهد. اگر به خواندن این گونه مطالب علاقمندید، لطفا تا پایان این نوشتار با ما بمانید.

یک تعریف ساده از کارشناس تولید محتوا 

ساده ترین تعریفی که می توان از کارشناس تولید محتوا داشت، این است که بگوییم؛ فردی که با دانش بازاریابی نوین آشناست. البته کارشناس تولید محتوا این دانش را با دانش ساخت محتوای جذاب همراه می کند و بر مشتری ها تاثیرات فراوانی می گذارد. کارشناس تولید محتوا خوب بلد است بین تبلیغات و ارتباطات از یک سو و از سوی دیگر با قواعد نگارش و دانش زبانی پیوند برقرار کند.

البته کارشناس تولید محتوا تنها به فرم نوشتاری محدود نمی شود. بلکه کارشناسان دیگری نیز هستند که با تولید محتوای تصویری، ویدیویی و ارایه محتواهای صوتی نظیر پادکست به مخاطب ارایه خدمت می کنند.

اما در حقیقت دور از انصاف است که یک کارشناس تولید محتوا به ویژه در زمینه نوشتاری را به این موارد محدود کنیم. یک کارشناس تولید محتوا به بهترین شکل ممکن، ایده پردازی می کند. داستان سرای خوبی است و با تسلط بر دایره واژگان معنی سازی می کند. جادوی کلمات را در اختیار دارد و با تردستی مخاطب گریز پا را تا مدتی پای وب سایت شما می نشاند.

بنابراین یک متخصص تولید محتوا، کارش بازتولید متن های دیگر نیست. یادتان باشد، یک کارشناس تولید محتوا به جملات و عبارات دیگر سایت ها دستبرد نمی زند. تنها کاری که انجام می دهد، پیدا کردن متون و منابع و ماخذ است. سپس دست به استخراج یک متن زنده و متفاوت می زند؛ متنی که به خوبی بر مخاطب اثربخشی دارد. او را برای خرید ترغیب می کند و اجازه می دهد تا به تصمیم درستی برسد.

ساخت محتوا چگونه شغلی است ؟

اجازه بدهید، در وهله اول ببینیم محتوا به چیزی می گویند. در عرصه وب به هر داده ای که توسط نمایشگر قابل رویت باشد یا بتوان محتوای صوتی یک پیام را شنید، به آن محتوا می گویند. به طور عموم می شد محتوا را به هر داده ای که مبنی بر درک و فهم انسان باشد، می گویند.

در این حرفه، شخص یا نفراتی که به عنوان تولیدگر محتوا شناخته می شوندف باید بتواند در این یکی از این زمینه موفق باشد؛ محتوای نوشتاری، محتوای صوتی و پادکست ها، محتوای صوتی و سمعی بصری و اینفوگرافیک. اما ساخت یک محتوای ارزشمند و موفق برای وب سایت ها می بایست بر پایه یک سری اصول و قوانین باشد. 

دقت داشته باشید که ما کارشناسان تولید محتوا حرفه‌ای را استخدام میکنیم و مشتریان در صفحه پذیرش سفارش تولید محتوا سایت (content creation) اقدام به ثبت سفارش خود میکنند.

ویژگی های کارشناس تولید محتوا

در ادامه برای این که بدانیم، کارشناس تولید محتوا کیست؟ و چه ویژگی هایی دارد، به نکاتی اشاره می کنیم که دانستنش خالی از لطف نیست. به عنوان مثال کارشناس تولید محتوا می بایست در این حوزه تخصص داشته باشد:

  • اشراف کامل بر موضوع دارد
  • متن را منسجم و یک دست می نویسد
  • ظرفیت های زبانی را می شناسد و طبق ساختار حرکت می کند
  • اطلاعات عمومی و اختصاصی خوبی دارد
  • تسلط بر اصول نوشتن رپورتاژ آگهی

اشراف کامل بر موضوع مطروحه

هرگز به دانش و اطلاعاتی که در طول سالیات متمادی کسب کرده اید، بسنده نکنید. همواره با خواندن و مطالعه بسیار دانش خود را به روز نمایید.

زمانی که نیت می کنید درباره موضوعی ویژه ای تولید محتوا داشته باشید، بسیار مطالعه کنید. درباره جزییات و حواشی آن اطلاعات کسب کنید. ببنید آخرین اخبار آن حوزه در چه مواردی است. آن موضوع چه تاثیری بر سبک و زندگی انسان امروزی داشته است.

حتی اگر نیاز است به تاریخچه و سابقه آن موضوع نیز گریزی بزنید. بازارهای داخلی و جهانی آن را رصد کنید. حالا پس از غور در این باره، خواهید توانست با استعدادی که در نوشتن دارید و با تسلط بر موضوع، محتوایی بیافرینید که تالیفی است. متون تالیفی هیچ نگاهی به دیگر سایت ها ندارند و از اصالت و کیفیت بالایی برخوردارند.

تذکر برای افزایش ورودی گوگل:

حتما به خاطر داشته باشید، نظر دقیق سفارش دهنده محتوا را جویا شوید. در تمام مراحل با او مشورت کنید. ببینید تاکیدش بر کدام جنبه سفارش است. این کار سبب خواهد شد محتوای نهایی رتبه بهتری در گوگل داشته باشد.

متن را منسجم و یک دست می نویسد

متنی که به نگارش در می آورید، از نقطه نظر محتوایی و انسجام متن باید به گونه ای باشد که مخاطب را به یک معنای واحد برساند. از درازگویی و پراکنده نویسی خودداری کنید. متن شما باید به گونه ای باشد که بر یک موضوع تمرکز داشته باشد. اگر متنی که می نویسید از درون مایه واحدی برخوردار نباشد، متن شما دارای دو ستون فقرات خواهد شد. یک مخلوق عجیب الخلقه که نه زیباست و نه نمی تواند ذهن مخاطب را به هدف نهایی متن حرکت دهد.

کارشناس تولید محتوا سایت به خوبی موضوع را پرورش می دهد، نقاط قوت و ضعف آن را بیان می کند. به شدت از پراکنده گویی پرهیز دارد و تا موضوعی کاملا به روشنی تبیین نشود به موضوع دیگری وارد نمی شود. چرا که خوب می داند، نکاتی هست که اگر ر عایت نکند، مخاطب از خواندن متن دلزده شده و تا پایان مقاله نمی ماند. از همین رو، نوشتن جملات را به گونه ای در نظر می آورد که هر کدام از آنها به مثابه یک چرخ دنده باشد.

اولین جمله، جمله بعدی را هل می دهد و دومی سومین جمله را. چرخ دنده ها به حرکت می افتند و جملات به آرامی و سادگی پیش نگاه مخاطب به جلو رانده می شوند. این گونه است که متن با روانی و فهم قابل ملاحظه ای خوانده می شود و به آخرین کلمه از مقاله می رسد. بدون این که مخاطب را خسته کند. کارشناس تولید محتوا هرگز از تبادر معانی به ذهن مخاطب نیز غفلت نمی کند. او معانی را که جان جملات است با کالبد کلمات به گونه ای گره می زند،که مخاطب همراه خواندن به فهم و درک معنی نیز می رسد.

ظرفیت های زبانی را می شناسد و طبق ساختار حرکت می کند

زبان فارسی از آن دست زبان هایی است که قابل انعطاف است و همین ویژگی باعث شده است در طول سالهای متمادی دچار تغییر شود. منظور از منعطف بودن هرگز به این معنی نیست که شما با شکست قواعد نگارشی به یک متن تازه برسید. شکسته نویسی مساله ای جداگانه است که پرداختن به این موضوع در این بستر، جایگاهی ندارد. زبان فارسی با همه انعطافی که دارد از قواعد و قوانین خاص خود تبعیت می کند.

کارشناس تولید محتوا با درک این موضوع ساختار زبان فارسی را تکریم کرده و منطبق با انعطاف پذیری زبان دست به تولید محتوایی می زند که جذاب است.

متخصص تولید محتوا با تمامی ظرایف و پیچ و خم های زبان فارسی آشناست. قواعد و قوانین دستوری را بلد است. از معانی و بیان خوشه می چیند و در محتوایی که می نویسد استفاده می کند. لحن ها و سبک های نوشتاری را می شناسد. می داند که با هر یک از مخاطبان با چه لحنی سخن بگوید.

کارشناس تولید محتوا طناز و نکته پرداز نیز هست. حتی در متون جدی و رسمی نیز خوب بلد است نکاتی را ر متن بیاورد که حکم زنگ تفریح را داشته باشد. اشاره بسیار گذرا به یک ضرب المثل، کنایه، تکیه کلام می تواند متن را از حالت خشکی و رسمی بودن نجات دهد.

شما یک متن صنعتی می نویسید و خوب بلدید چطور با بازی کلمات، به نوشتار روح و طراوت بدهید. همه این موارد در سایه مطالعه دقیق، انظباط کاری و تمرین زیاد در نوشتن حاصل می شود.

اطلاعات عمومی و اختصاصی خوبی دارد

برای این که بتوانید حوزه اطلاعات عمومی و تخصصی خود را افزایش بدهید باید بسیار مطالعه کنید. هر چه سطح خواندن و نوشتن شما بیشتر باشد، به همان اندازه خواهید توانست جذابتر و بدیع تر بنویسید. متنی که شما خواهید نوشت، به هیچ وجه تکراری و خسته کننده نخواهد بود. خواننده آن را خواهد خواند و بسیار لذت خواهد برد.

کارشناس تولید محتوا از تمامی اتفاقات پیرامونش مطلع است. در هر زمینه ای اطلاعاتی بدست آورده است که می تواند در وقت مقتضی از آن در نوشته هایش استفاده کند. علاوه براین، در یک یا چند حوزه نیز به صورت تخصصی مهارت دارد و بدین شکل بر تولید محتواهای ارزشمند و دسته اول اهتمام می ورزد.

متاسفانه یکی از آفت های تولید محتوا این است که همه خود را در این زمینه صاحب نظر می دانند. خودشان آستین بالا می زنند و می خواهند برای وب سایت شان محتوایی بنویسند که مخاطب را پای مقاله بنشاند. اما غافل از این که در نوشتن هر چند هم که موفق باشند، باز اصول، تکنیک هایی هست که محتوا را از سایر نوشتار هم تمایز می دهد. بنابراین اگر شما مدیر سایت هستید، به دنبال یک کارشناس تولید محتوایی باشید که جامع العلوم بوده و اشراف کاملی بر پدیده زبان دارد. تسلط براستراتژی تولید محتوا بسیار مهم است، استراتژی تولید محتوا چیست؟ را بخوانید در این مورد اطلاعات کاملی در سایت هادی عظیمی منتشر شده است.

تولید محتوا چگونه شکل می گیرد؟

تولید محتوا فرقی نمی کند برای چه کسب و کاریی نوشته می شود. در هر صورت برای نوشتن یک مقاله خوب و ارزشمند باید به سطح بالایی از دانش و مهارت رسید. در متن فوق به برخی از ویژگی های یک کارشناس تولید محتوا اشاره کردیم. در ادامه توجه شما را به ذکر دو ویژگی مهم در زمینه ساخت محتوا جلب می کنیم:

  • مختصات درون متنی و محتوایی یک اثر
  • پراکنده گویی؛ دست انداز متن

مختصات درون متنی و محتوایی یک اثر

متنی که می نویسید باید حتما هدفمند باشد. باید بدانید این متن برای چه نوشته می شود. مخاطب آن کیست و چه ویژگی هایی دارد. قرار است این محتوای ساخته شده چه نتایجی برای کسب و کار سفارش دهنده داشته باشد.

به عنوان مثال اگر درباره رستوران تولید محتوا می کنید، باید تمامی ویژگی های یک رستوران خوب را بشناسید. در پایان مقاله باید مخاطب پس از خواندن متن به اطلاعات کامل و جامعی از رستوران ها و غذاهایی که در آن ارایه می شود، برسد.

پراکنده گویی؛ دست انداز متن

اگر قرار است درباره رستوران و غذاهایی که در آن سرو می شود، صحبت کنیم، تمرکز ما باید روی همین اصل بنا شود. نوشتن درباره جنس پارچه صندلی و یا لباس فرم پیشخدمت ها فقط اتلاف وقت است و خواننده را به اطلاعاتی که می خواهد نمی رساند. پراکنده گویی و از این شاخه به آن شاخه پریدن مسیر نوشتن را پر از دست انداز می کند. سرعت خواندن کاهش می دهد و باعث سردرگمی و خسته شدن مخاطب می شود. این گونه است که کاربر پس از چند پاراگراف خواندن، عطای مطالعه را به لقایش می بخشد و جذب دیگر سایت ها می شود.

در ذکر ویژگی های مثبت و منفی، مزایا و نقطه ضعف های رستوران باید صادقانه عمل کنید. متن شما در حین حال که شفاف و روشن است، از نظر درستی اطلاعات نیز باید روشن و صادق باشد. اگر قصد فریب خواننده را داشته باشید و تنها به نقاط روشن کار توجه کنید، پس از مدتی اعتماد آنها را سلب کرده و فراری شان می دهید. مراقب باشید، زمانی که از ویژگی های خوب رستوران صحبت به میان می آید، در این کار اغراق نکنید.

با تخریب دیگر رستوران نخواهید که وجاهت بسازید. این نوع نوشتن ها تنها شخصیت و منطق کاری شما را به شدت تنزل داده و مخاطب فهیم متوجه این ظرایف می شود. شرافت اخلاقی در هر زمینه ای امری پسندیده است و در نوشتار به مراتب مهم تر.

بنابراین در تولید محتوا موضوعی که بسیار مهم است و به کار شما وجاهت اخلاقی می دهد، روراست بودن با مخاطب است. اطلاعات لازم و کافی را در اختیار او بگذارید. از ذکر نواقص و معایب رستورانی که برایش تولید محتوا می کنید، ابایی نداشته باشید. آن چه مورد مذمت قرار می گیرد این است که شما برای پرجلوه کردن رستوران خود بخواهید رقبایتان را تخریب کنید.

سفارش تولید محتوا رپورتاژ آگهی دارید؟ ما این کار را برای شما با قیمت مناسب و کیفیت بالا انجام خواهیم داد برای سفارش وارد صفحه شوید.

به وقتی که مخاطب برای خواندن مقاله اختصاص می دهد، احترام بگذارید! زیاده گویی و انحراف از موضوع مخاطب را دلزده می کند.

متنی کاربردی بنویسید

متنی که می نویسید باید حتما کاربردی و مفید واقع شود. یادتان باشد، قرار است شما متنی بنویسید که در آن خواننده به یک سری اطلاعات لازم و مفید برسد. او متن را برای همین می خواند. مطابق با نیاز مخاطبان وب سایت باید به موضوع بپردازید. از هر نکته ای که بتواند مخاطب را در انتخاب تصمیم راهنمایی کنند، کوتاهی نکنید. برگردیم سر مثال رستوران.

 حتما در تولید چنین محتواهایی از ذکر این نکته که از چه مسیرهایی می توان زودتر به رستوران رسید، غفلت نکنید. درباره جشنواره ها و تخفیف هایی سالیانه آن مکان مطالبی بگذارید. سرآشپزها و آشپزها را معرفی کنید و به مخاطب اطمینان خاطر بدهید که غذایی که سفارش می دهد، از بهترین کیفیت برخوردار است. ذکر این نکات کلیدی و صدالبته کاربردی مخاطب را راضی از پای مقاله ای که نوشته اید، بلند می کند.

کارشناس تولید محتوا چه وظایفی برعهده دارد؟

کارشناس تولید محتوا برای خلق یک اثر خوب و ارزشمند باید به این نکات توجه داشته باشد:

  • شناخت و درک درستی از مباحث بازاریابی نوین داشته باشد
  • اهداف بازاریابی یک موسسه را در بستر دیجیتال به خوبی رسم نماید
  • باید بتواند اهداف راهبردی و برنامه ساخت محتوا را طراحی نماید
  • کارشناس تولید محتوا نسبت به سایر قالب های محتوایی آشنایی کامل داشته باشد
  • قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از نتایج را دارا باشد
  • توانایی انجام سفارش تولید محتوا انگلیسی را داشته باشد

کارشناس تولید محتوا پیش از هر مساله ای باید قادر باشد، اهداف بازاریابی نوین را به خوبی درک کند. شما به عنوان نویسنده تولید محتوا باید در چند نوبت متعدد با سفارش دهنده مذاکره کرده و از اهدف او آگاه شود. وقتی هدف از نوشتن متن واضح شد، مراحل تحقیق و جستجو در آن موضوع شروع می شود.

کارشناس تولید محتوا می داند مخاطب مقاله اش چه کسی است. چه نیازهایی دارد و قرار است بعد از خواندن متن به چه نتایجی برسد. در این بین هرگز اهداف غایی موسسه نیز هرگز مورد غفلت واقع نمی شود. هر برنامه ریزی که می شود در مسیر درست اهداف آن برنامه خواهد بود.

سپس نویسنده دست به تولید محتوا می زند. گاهی نیاز است که از یک تیم برخوردار باشد. او تیم را راهبری خواهد کرد و بر مبنای راهبردهای محتوایی دست به نگارش می زند. این تولید محتوای نوشتاری اگر با تقویم محتوایی استوار باشد و طبق الگوهای آن پیاده شود، کار نویسنده را سرعت داده و نتایج بهتری عاید او خواهد کرد.

تجزیه و تحلیل و مرور محتوای نگارشی قدم بعدی است. نویسنده با تمام استعداد و ظرفیت هایی که دارد دست به اصلاح و ویرایش متن می زند. اهداف نهایی سفارش دهنده را چراغ راه خود دارد و بر مبنای آن کار خود را به پایان می رساند.

درآمد کارشناس تولید محتوا چقدر است؟

از دیگر سوالات مهمی که همیشه صاحبان کسب و کارهای آنلاین را متوجه خود کرده است، هزینه دستمزد کارشناسان تولید محتواست. گاهی مدیران وب سایت ها تصمیم می گیرند تا خود به صورت مستقیم یک کارشناس تولید محتوا به استخدام موسسه یا شرکت شان در آورند. گاهی نیز به آژانس های تولید محتوا مراجعه می کنند.

از همین رو، یکی از دغدغه های این مدیران، درباره میزان دستمزد کارشناس تولید محتوا است. در این رابطه باید گفت، این کار به میزان و حجم نوشته ارتباط دارد. فریلنسرها که به صورت دورکاری تولید محتوای نوشتاری می کنند، بر اساس تعداد کلمات دستمزد می گیرند. فرقی نمی کند این محتوا یک مقاله بلند بالای چندهزار کلمه ای باشد یا یک کپشن چند پاراگرافی در اینستاگرام. در هر صورت هر کدام یک میزان معین برای سنجش دستمزدها در اختیار دارند.

آیا کارشناس تولید محتوا می تواند به صورت تمام وقت فعال باشد؟

دانستن پاسخ این سوال مناسب افرادی است که می خواهند وارد شغل تولید محتوا شوند. پاسخ نیز به عواملی بستگی دارد. مثلا فردی که در کنار شغل ثابت و اول خود می خواهد دست به تولید محتوا بزند، باید حداقل چهار ساعت زمان صرف این حرفه بکند. این زمان برای تولید محتوای نوشتاری که با دانش بازاریابی دیجیتال توام است، کافی است.

از یک طرف نیز ممکن است شما بصورت تمام وقت وارد این حرفه شوید. برای این منظور باید بررسی شود که شما دقیقا در کدام یک از قالب های تولید محتوا تخصص دارید. آیا عکاسی تان خوب است و تصویرهای خوبی در سایت ها بارگذاری می کنید یا سازنده محتواهای سمعی بصری هستید. شاید تخصص شما در خلق محتوای صوتی مانند پادکست ها باشد.

باید خودتان را در بوته نقد بگذارید و علاقمندی خود را به یکی از قالب های محتوایی مشخص کنید. سپس با اختصاص وقت و انرژی کافی به تولید محتوا دست بزنید. این محتوا باید دسته اول و بدون تقلید از دیگر محتواهای موجود باشد و گرنه از طرف گوگل مشمول جریمه خواهید شد.

روی یک قالب محتوایی تمرکز داشته باشید

گاهی اوقات دیده شده است، یک کارشناس محتوا در تمامی زمینه ها دستی بهم می رساند و در کار ساخت محتوا در تمامی قالب ها فعال است. به عنوان مثال، سازماندهی رسانه های مجازی را به عهده دارد، کار تولید محتوا را انجام می دهد، فتوشاپ را نیز به گردن گرفته و کار با وردپرس را نیز انجام می دهد.

همه این مسولیت ها برای یک نفر قدری سنگین و غیر منطقی است. لذا پیشنهاد ما به شما این است که تنها روی یکی از قالب های محتوایی تمرکز کنید و گرنه به کار شما ضربه خواهد زد. در هنگام تولید برای یک سفارش تولید محتوا سایت فروشگاهی رعایت قالب محتوا در کل مدت زمان تولید آن الزامی است.

چرا برون سپاری محتوا توصیه می شود؟

همانطور که گفته شد، بسیاری از فعالان اقتصادی بنا بر شرایطی، در نظر دارند یک کارشناس تولید محتوا را وارد مجموعه خود نمایند. اما این کار هرگز توصیه نمی شود. همان گونه که در بند فوق نیز ذکر شد، یک کارشناس تولید محتوا می بایست فقط در یک حوزه کاری تخصص داشته باشد. چنانچه بخواهد وقت خود را در تمامی فرمت ها و قالب های محتوایی صرف کند، کیفیت کارش زیر سوال خواهد رفت.

از همین رو به شما توصیه می کنیم محتوای مورد نظر خود را برون سپاری کنید. یعنی این که محتوا را به آژانس ها و موسساتی بسپارید که به شکل تخصصی و تنها در این زمینه فعالیت می کنند. یعنی تولید محتوا در همه قالب ها. این موسسات از همه نیروها و افراد مجرب در حوزه های مختلف در مجموعه خود استفاده می کنند. لذا هر فرد متخصصی تنها تمرکزش روی همان محتوایی است که باید انجام دهد. از همین رو، کیفیت کار ارایه شده بسیار بهبود می یابد.

علاوه براین در بحث تولید محتوا نوشتاری کارشناسان سئو نیز به متن نوشته شده از نظر گوگل جایگاه می دهند. همین موضوع سبب می شود تا مقاله به بهترین شکل ممکن در مرورگرها مورد توجه کاربران اینترنتی قرار بگیرد.

کارشناس تولید محتوا به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

فرقی نمی کند کارشناس تولید محتوا در چه قالبی از محتوا فعالیت دارد. مهم این است که در زمینه کاری خود مهارت هایی داشته باشد و این مهارت ها بتواند او را در خلق محتوا کمک کند. برای این که یک تولیدگر محتوا بتواند به خوبی از پس موضوعات متعدد و متنوعی که به او می سپارند، برآید باید این مهارت ها را در اختیار داشته باشد.

مهارت های اولیه

  • فهم دقیقی از بازاریابی دیجیتال داشته باشد و با فضای کسب و کار آنلاین آشنا باشد،
  • قادر به تعیین اهداف بازاریابی باشد و آنها را به خوبی ارزیابی کند،
  • مخاطب خود را بشناسد و با نیازها، سطح سلیقه و نگاه او کاملا آشنا باشد،
  • در معرفی محصولات و خدمات توانایی داشته باشد و تمامی نکات ریز و درشت کالا را به درستی و صادقانه به مشتری نشان دهد.

مهارت های ثانویه

  • سطح مطالعه خود را بالا نگاه دارد،
  • مبتکر و خلاق بوده و همیشه راهی برای فرار از تکرارها و عادت ها داشته باشد. به بهترین شکل ممکن با آشنازدایی بتواند نگاه نویی را به موضوعات و پدیده ها بازتاب دهد.
  • چنانچه در تولید محتوی تصویری فعال است، از مهارت با فتوشاب غفلت نکند و توانایی کار با نرم افزارهای ویرایش و اصلاح ویدیو را در اختیار داشته باشد،
  • فضای اینستاگرام و دیگر رسانه های مجازی را بشناسد و بتواند در این بسترها فعالیت کند،
  • سی ام اس، وردپرس و آشنایی با محتوای سئومحور را در کارنامه کاری خود داشته باشد،
  • فهم دقیقی از الگوریتم ها و قواعد موتورهای جستجو داشته باشد و بتواند سایت را به جایگاه قابل قبولی در موتورهای جستجو برساند.
  • تفاوتی ندارد کارشناس تولید محتوا هستید یا نه؟ کسب درآمد از متاورس را برای اطلعات بیشتر خود بخوانید.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد درباره کارشناس تولید محتوا کیست؟ با شما کاربران عزیز نکاتی ارایه بدهیم. این نوشتار فرصت خوبی بود تا بهتر به این حرفه بپردازیم. اهمیت و جایگاه آن را در بازاریابی های نوین بشناسیم. امیدواریم اگر این متن را خوانده باشید، بتوانید بهترین کارشناس تولید محتوا را برای معرفی وب سایت خود به استخدام در آورید.

هر چند که تاکید می کنیم در این زمینه حتما از موسسات تولید محتوا کمک بگیرید. اگر این نوشتار را تا بدین جا مطالعه کرده باشید، به دلایل این کار اشاره کرده ایم.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *