
با پیشرفت تکنولوژی، خدمات و محصولاتی که در بازار جود دارند به صورت بیرویهای افزایش یافته است. این تعدد در نوع کالاها سبب گشته تا مشتریان فرایند سختی برای انتخاب داشته باشند و در هنگام خرید دچار تردید شوند. به همین علت صنعت تبلیغات دست به کار شد تا کالاها را به گونهای عرضه کند که خریداران از آن استقبال کنند. استفاده از واژهها یکی از اصلیترین ارکان تبلیغات است. سفارش طراحی سایت دارید؟ قیمت مناسب آن را میخواهید؟ ما در خدمت شما هستیم.
امروزه از کلمات برای معرفی کردن یک محصول بهره میبرند. اما معمولا از افرادی که در حال بازاریابی و یا تولید محتوایی جهت معرفی کالا هستند، کلمه کپی رایتینگ را میشنویم؟ اکنون سوال این است که در فرهنگ تبلیغات کپی رایتینگ چیست و چه جایگاهی دارد؟ طراحی سایت در اردبیل نیز ممکن است برای شما اهالی این منطقه مفید باشد.
کپی رایتینگ و بازاریابی چه تاثیری بر افزایش فروش دارند؟
گاهی اوقات خواندن یا شنیدن برخی از جملات باعث میشود تا به صورت ناخودآگاه بارها و بارها آن را در ذهنمان تکرار کنیم. این کلمات به قدری قدرتمند هستند که حتی پس از گذر زمان نیز همچنان آن ها را به یاد خواهیم آورد. به همین علت فروشندگان همواره به دنبال منبعی از تعاریف میگردند تا بتوانند از آن جهت افزایش فروش استفاده کنند.
با این تفاسیر میتوان نتیجه گرفت که امروزه شرکتهای بزرگ دنیا متوجه شدهاند کیفیت بالای محصول یا خدمات به تنهایی نمیتواند به فروش بیشتر محصولات منجر شود. به همین دلیل شرکتهای مختلف، کیفیت محصول یا خدمات را لازم و ضروری میدانند؛ اما برای فروش بیشتر سراغ موضوعات بازاریابی و تبلیغاتی میروند تا بتوانند از این طریق فروش خود را افزایش دهند.
به عنوان مثال شرکت اپل در سه ماه آخر سال 2019 میلادی اعلام کرد که ایرپادهای این شرکت نیمی از هندزفریهای بیسیم دنیا را تشکیل میدهند. اما دلیل این اتفاق چه بود؟ طبق نظر تحلیلگران هندزفریهایی هم قیمت با ایرپادهای اپل وجود دارند که از نظر کیفیت بالاتر از ایرپادهای اپل میباشند اما مباحث بازاریابی و برندینگ این شرکت سبب شده که ایرپادهای اپل به پرفروشترین هندزفریهای بی سیم دنیا تبدیل شود. چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ سوالی که پاسخ آن را با توجه به تجربیات مجموعه پاسخ داده ایم.
چگونه یک کپی رایتر ماهر شویم؟
اگر همچنان برای شما هم سوال است که کپی رایتینگ چیست؟ و چگونه میتوان یک کپی رایتر یا نویسنده محتوا شد باید خدمتتان عرض کنیم اگر شخصی بتواند متون تبلیغاتی، شعارهای تاثیرگذار، شرح مشخصات محصول، متن کاتالوگ، بنرهای تبلیغاتی و … را به شیوهای جذاب بنویسد کپی رایتر است.
زمانی که در خیابانها یا در بستر فضای مجازی با جملات ناب و تبلیغات شگفتانگیز روبهرو میشوید احتمالا خلاقیت نویسنده آن را تحسین خواهید کرد. در چنین مواقعی شاید دلتان بخواهد به جای آن نویسنده باشید؛ اما نباید فراموش کرد که تولید محتوا گاهی اوقات کار خسته کنندهای است.
افرادی که به تولید محتوای متنی مشغول هستند بر اصول نگارشی مسلط بوده و با ساده نویسی، اختصاصی نویسی و استفاده از خلاقیت خود متن جذابی را به خواننده ارائه خواهند داد. این کار به قدری به فروش و بازاریابی کمک میکند که بیشتر کسب و کارها به استخدام نویسنده روی آوردهاند. سفارش تولید محتوا خود را با قیمت مناسب و ضمانت کیفیت به ما بسپارید.
کپی رایتر حرفهای چه مهارتهایی دارد؟
اکنون که میدانید کپی رایتینگ چیست و کپی رایتر چه شخصی است به بررسی مهارتهای یک نویسنده ماهر میپردازیم. مجموعه این مهارتها باعث میشود تا شخص در مدت زمان کوتاهتری به موفقیت برسد. نباید فراموش کرد تمامی مهارتها با تمرین و تکرار به دست خواهند آمد و رسیدن به موفقیت در هیچ شغلی آسان نیست.
شناخت مخاطب: یک نویسنده حرفهای باید بتواند متناسب با سن و نوع سلیقه خوانندهاش بنویسد. به همین علت افرادی که به آموزش نویسندگی مشغول هستند شناخت مخاطب را به عنوان اولین نکتهای که بر آن تاکید دارند آموزش میدهند. اطلاع داشتن از رفتار خواننده، احساسات او، علایق و مجموعهای از عقاید … باعث میشود تا محتوایی جذاب و تاثیرگذار تحویل دهید. جالب است بدانید از دید یک کپی رایتر جنسیت افراد نیز در نوع و سبک نوشتار نیز دخیل خواهد بود. به عنوان مثال: اگر مخاطب یک کپی رایتر، بانوان باشند از افعال احساسیتری و رنگهای شادتری استفاده میکند. اما اگر هدف و مخاطب تبلیغ، آقایان باشند نویسنده به موارد دیگری توجه دارد. مثلا قدرت و ماندگاری یک محصول بیشتر مورد توجه آقایان قرار میگیرد.
قدرت نویسندگی: با وجود اینکه برخی افراد فکر میکنن قدرت نویسندگی در رتبه اول قرار دارد اما همانطور که میبینید داشتن خلاقیت و قدرت نویسندگی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. یک کپی رایتر حرفهای بعد از اینکه توانست به خوبی با مفهوم سوال کپی رایتینگ چیست آشنا شود شروع به نوشتن کرده و مهارت او در طول زمان افزایش یافته بنابراین قلم او پختهتر شده است. شروع نوشتن تنها بعد از شناخت مخاطب رخ میدهد. هر نویسنده یک مخاطب دارد که برای او مینویسد. چرخه عمر محتوا چیست؟ این مقاله را کاملا مطالعه کنید در این بخش مفید خواهد بود.
اشخاصی که به عنوان یک شغل به هنر نویسندگی مشغول هستند به خوبی میدانند چگونه با کلمات ذهن مخاطب را درگیر کنند. این افراد با استفاده از واژهها تصاویر و الگوهایی را در ذهن خواننده ایجاد میکنند که ممکن است سالیان سال فراموش نشود. نوشتن شعارهای تبلیغاتی از جمله کارهایی است که یک نویسنده انجام میدهد. گاهی اوقات این شعارها به قدری قدرتمند هستند که فروش آن محصول یا خدمات را دوچندان میکند.
به دست آوردن اطلاعات: در نظر داشته باشید حتی ماهرترین افراد در حوزه نویسندگی و بازاریابی برای نوشتن یک متن جالب باید اطلاعات کافی در مورد محصولی که میخواهند تبلیغ کنند را داشته باشند. به عنوان مثال دیوید اگیلوی زمانی که میخواست برای رولز رویس شعار تبلیغاتی بنویسد حدودا چندین هفته مشغول به رفت و آمد به کارخانه و شرکت سازنده خودرو بود. او در تمام این مدت ویژگیهای این خودرو را یاداشت کرد تا توانست مناسب با این ویژگیها یک شعار تبلیغاتی جذاب خلق کند.
توصیفات صادقانه اما جذاب: زمانی که یک نویسنده بتواند به صورت صادقانه تمام ویژگیهای یک محصول را نام ببرد و از مزایای آن صحبت کند در گذر زمان به یک کپی رایتر مورد اعتماد تبدیل میشود. البته توجه داشته باشید که صداقت شما نباید به گونهای باشد که شرکت ارائه دهنده یا سازنده را دچار خسارت کند. شما باید تمام مزایا و معایب را با قلمی جذاب توصیف کنید که مشتری با وجود تمام خصایص بدی که ممکن است محصول داشته باشد، همچنان خواهان آن باشد. ارائه دادن تصویری روشن از آینده خرید و استفاده از محصول تبلیغ شده بستگی به خلاقیت نویسنده دارد.
هرچقدر که یک نویسنده مهارت بیشتری در تصویر سازی داشته باشد توانایی بیشتری در حذب مخاطب و مجاب کردن او به خرید دارد. سفارش تولید محتوا رپورتاژ آگهی نیازمند دقت بسیار بالایی است کارشناسان ما تسلط بسیار زیادی در این امر دارند.
چه افرادی میتوانند به یک نویسنده یا کپی رایتر حرفهای تبدیل شوند؟
شاید پاسخ به سوال کپی رایتینگ چیست آسان باشد. اما نمیتوان به همان سادگی گفت که چه افرادی میتوانند در این حوزه مهارت لازم را به دست آورند. ممکن است افراد زیادی به نویسندگی علاقه داشته باشند اما تمامی آنها به یک کپی رایتر حرفهای تبدیل نمیشوند. زیرا این شغل برای برخی افراد کمی خسته کننده است؛ چون همواره با دنیایی از کلمات درگیر هستند.
داشتن تجارب گوناگون در زمینههای مختلف نیز کمک شایانی به موفقیت در این شغل میکند. اما افراد زیادی وجود دارند که مایل به ریسک کردن نیستند و علاقهای به کسب تجربه جدید ندارند. کتاب پرفروش تبلیغات افسانهای اثر اوژین شوارتز بیان میکند: (کسی که میخواهد در زمینه تبلیغ نویسی فعالیت مثمر ثمر داشته باشد باید اشتیاق او به نوشتن و تحلیل موضوعات وصف نشود. انسانها نویسنده داستانهای خود هستند یک نویسنده باید بتواند با جزئیات رویاهای خود را بنویسد. شما مشتری آینده هستید پس باید به گونهای بنویسید که جزئیات آن نظر خودتان را نیز جلب کند.)
با این تفاسیر اگر شما به نوشتن علاقه دارید و از قدرت تخیل خوبی برخوردار هستید میتوانید در این خوزه مشغول به فعالیت شوید.
نکته: تنها افرادی که دیوانه یادگیری و نوشتن هستند میتوانند به درجات بالایی در نویسندگی برسند. کارشناس تولید محتوا کیست؟ بخوانید تا مطالعه را در این موضوع ادامه دهید.
کپی رایتینگ چه کاربردهایی دارد؟
اگر همچنان با سوال کاربردهای کمی رایتینگ چیست مواجه هستید باید خدمتتان عرض شود که این حرفه کاربردهای زیادی برای بازاریابی کسب و کارها دارد. مشاغل زیادی با استفاده از این مهارت مشغول به فروش محصولات و خدمات خود هستند. این فروش صرفا به خاطر کیفیت بالای محصول و تبلیغاتی است که توسط تیم بازاریابی انجام میشود. اما نباید فراموش کرد که اگر تیم بازاریاب شعار جالبی در دست نداشته باشد نمیتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند. پس داشتن یک کپی رایتر الزامی است.
گاهی اوقات مدیر یک کسب و کهر تصمیم میگیرد که علاوه بر نوشتن تبلیغات برای افزایش فروش، از نویسنده بخواهد که اهداف شرکت را برای مخاطبان بیان کند؛ تا اعتماد مشتریان را به دست آورند. این اعتماد سازی سبب افزایش وفاداری مخاطبان و مشتریان شرکت خواهد شد. آموزش بازنویسی محتوا را بخوانید اگر به مطالعه بیشتر در این خصوص علاقمند هستید.
آینده کپی رایتینگ چیست؟ آیا یک کپی رایتر به جایگاه بالایی در جامعه خواهد رسید؟
به جرات میتوان گفت که داشتن کپی رایتر و استفاده از کپی رایتینگ یکی از اصلیترین کارهایی است که یک کسب و کار باید برای پیشرفت از آن استفاده کند. دنیای پیشرفته امروزی به قدری پیچیده شده است که تقریبا هر کسب و کار معتبری برای رسیدن به فروش بالا نیاز به جذب مخاطب و حفظ آنها دارد. این کار بدون تبلیغات جذاب مویثر نخواهد بود.
نکته: مشاغلی که از همان ابتدای شروع به کار، از یک کپی رایتر باتجربه کمک میگیرند شانس بیشتری دارند که مخاطبان را به خود جذب کنند. زیرا گاهی اوقات تبلیغات نادرست سبب میشود تا مشتری برای همیشه از خرید یک محصول خودداری نماید. طراحی سایت در زنجان از دیگر خدمات ما است میتوانید مورد استفاده قرار دهید.