نکات طلایی تولید محتوا برای سایت مهم ترین نکات تولید محتوا 2022

?>

در این مقاله قصد داریم با شما درباره نکات طلایی تولید محتوا با شما سخن بگوییم. حتما شما هم شنیده اید که محتوا از همه چیز یک وب سایت است. چرا که قرار است شما با محتوا مخاطب خود را متمایل کنید تا به وب سایت شما توجه کرده و از مشتریان دائمی شما باشند. همه چیز در ید قدرتمند محتوا قرار دارد.

اگر محتوایی که می سازید، ارزشمند و در خور توجه باشد، در مسیر موفقیت و توسعه کسب و کارتان قرار گرفته اید. در غیر این صورت ، باید غزل خداحافظی با کسب و کار مدرن خود را بخوانید. این جاست که گفته بیل گیتس دوباره اهمیت پیدا می کند؛ محتوا پادشاه است!

اگر به این موضوع علاقمند هستید، از شما دعوت می کنیم این متن را حتما بخوانید. ما در این نوشتار نکات طلایی تولید محتوا را برایتان بازگو می کنیم. خدمات سفارش تولید محتوا متنی برای سایت هم با رعایت همین نکات در مجموعه هادی عظیمی ارائه میشود.

در معرفی محتوا

قبل از این که به نکات طلایی تولید محتوا بپردازیم، اجازه بدهید، محتوا را برای شما معرفی کنیم. خوب است معرفی خود را با یک مثال شروع کنیم. اگر وب سایت یک فروشگاه باشد، محتوایی که درون این فروشگاه می گذاریم حکم محصولات و خدماتی است که باید به مشتری نمایش داده شود. محتوایی که می سازید کاملا مشتری را درباره خرید خدمات و محصولات ترغیب و تشویق می کند. تمامی موضوعات و محتواهای که در وب سایت قرار می دهید، اعم از متن، تصویر، فیلم و … محتوا نامیده می شوند.

محتوا در معنی لغوی به معنای آن چیزی است که درون چیزی می باشد. به طور کلی می توان محتوا را نوعی از اطلاعات دانست که دارای ساختار مشخصی است و همچنین برای مخاطبان خود قابل درک می باشد. همچنین در محتوا فرآیند ویرایش قابل اجرا می باشد یا می توان گفت حداقل قبل از اینکه عرضه شود قابل ویرایش می باشد.

نکات طلایی تولید محتوا چیست؟

چنانچه به نکات طلایی تولید محتوا عمل شود، شما به محتوایی مفید و سودمند دست خواهید یافت که مشتری را جذب خود می کند. این نکات شامل موارد متعددی هستند که غفلت از هر کدام آنها باعث می شود تا چنددرصد کارتان افت پیدا کند. این نکات عبارتند از :

شناخت مشتری و مخاطب سایت

در اولین گام از مقاله نکات طلایی تولید محتوا باید بگوییم، مخاطب خود را بشناسید. ببینید این محتوا قرار است برای چه کسانی ساخته می شود. وقتی نیازها و احتیاجات آنها را شناسایی کردید، بهتر خواهید توانست آنها را در دایره ارتباطی خود بگنجانید. رابطه برقرار کردن با آنها امری سخت نخواهد بود. شما باید خواسته مخاطب خود را دریافت کنید و هدف خود از تولید محتوا را خواسته مخاطب قرار دهید. شما باید بدانید که مخاطب به چه منظور به محتوا شما سر زده است ومحتوا خود را چه گونه ای شکل دهید که پاسخگوی نیاز های مخاطب باشد تا بازدهی بالاتری داشته باشید.

پیدا کردن کلمات کلیدی

در دومین مرحله از ارائه نکات طلایی تولید محتوا ، به شما توصیه می کنیم ، حتما کلمات کلیدی مقالات خود را به درستی پیدا کنید. حتما می دانید، مخاطبان شبکه های اجتماعی بر مبنای مدل فکری و جهان بینی خاص خود از کلمات ویژه ای در مرورگرها استفاده می کنند. قدر مسلم ، نگرش و طرز فکر آنها با یکدیگر متفاوت است. چنانچه می خواهید یک محتوای ارزشمند بسازید، می بایست نوع کلماتی که برای مقالات خود انتخاب می کنید، بهترین تاثیر را داشته باشد.

کلمات کلیدی در واقع رگ و اعصاب متن شما هستند که تمامی ارگان های مقاله را به هم وصل کرده و به آن جان و حرکت می دهند. نکته مهم دیگری که نباید از آن غفلت کرد، تعداد کلمات کلیدی است که شما استفاده می کنید. کم یا زیاده از حد بودن این کلمات به متن آسیب می زند. به عنوان مثال گوگل شما را مشمول جریمه خواهد دانست . در حقیقت میزان کلمات کلیدی در متن باید سه الی چهار درصد تمام کلمات مقاله باشد.

سایت های رقیب را بررسی کنید!

نکات طلایی تولید محتوا را در سایت های دیگر رقبایتان جستجو کنید. بررسی نمایید از چه روش ها و تکنیک هایی برای فروش بیشتر و جذب مشتری با تولید محتوا استفاده می کنند. شما با آموختن این نکات طلایی سرعت کار خود را افزایش می دهید. وقتی فعالیت و نوع محتواهای سایر همکارانتان را بررسی می کنید، به راه ها و مسیرهای جدیدی می رسید که می تواند شما را در توسعه کسب و کارتان یاری کند.

به ایده های جدید فکر کنید!

برای رسیدن به نکات طلایی تولید محتوا می بایست ، مبتکر و خلاق بود. به ایده های جدیدی که می تواند در ذهن شما بارقه بزند، فکری کنید. یک طرح جدید و خلاقانه که در سایر سایت ها کمتر دیده شده است، برای مشتری جذاب است. این ایده ها در هر زمینه ای می تواند باشد. در نوشتار یا فیلم فرقی نمی کند. حتی قالب ظاهری ، فونت ها ، رنگ پس زمینه و هر مساله دیگر را باید با نگاه نویی بدان پرداخت. سعی کنید با وب سایت تان را به گونه ای طراحی کنید که به یک شیوه منجر به خرق عادت شود. آشنایی زدایی شاه کلید رسیدن به ایده های ناب است.

شما برای ایجاد یک محتوای جذاب و پر بازدید نیاز دارید تا خلاقانه عمل کند. مخاطب باید بین تعدادی زیادی از محتوا ها، محتوا شما برایش جذاب و چشم گیر باشد تا بازدهی محتوا شما بالا برود و در زمینه رشد و ارتقا گام بدارید.

نام مناسب از جمله نکات طلایی تولید محتوا

نکات طلایی تولید محتوا بسیارند. یکی از آنها انتخاب نام مناسب است. شما با نامی که بر می گزینید، در واقع یک طعمه جذاب و مشتری پسند در اختیار گرفته اید.  مشتری با دیدن آن به خواندن محتوا تمایل پیدا می کند. قبلا هم در دیگر مقالات خود به این موضوع اشاره کرده ایم، نام خوب و شایسته یک ویترین است که کلیت محتوای شما را به یک نظر به مخاطب نشان می دهد. نحوه نوشتن صفحه درباره ما را نیز برای یاد گرفتن برخی از اصول بخوانید.

شما با انتخاب یک نام مناسب برای محتوا خود می توانید محتوا خود را جذاب تر نمایش بدهید و در دید اول مخاطبین بیشتری را برای مشاهده محتوا خود جذب کنید. البته باید بگوییم که تنها یک نام جذاب تمام کار شما برای تولید یک محتوا جذاب و پر بازدید نمی باشد و شما باید در طراحی خود محتوا نیز نکاتی را رعایت کرده تا بازدید خود را افزایش دهید و ارتقا پیدا کنید.

میزان کلمات استفاده شده در مقالات را جدی بگیرید!

کمترین واژگانی که در سامانه می توان در نظر گرفت؛ هشتصد کلمه است. در وبلاگ ها می توان این میزان را تا سیصد یا پانصد کلمه نیز در نظر گرفت. چنانچه از این میزان کمتر بنویسید، مشمول جرائم موتورهای جستجوگر می شوید.

شروع نوشتارتان محکم و جذاب و درخشان باشد!

شما تنها چند ثانیه مهلت دارید که با ارائه یک پارگراف طلایی کاربر را وادار کنید که متن را بخواند. هر چه جذابیت و نوآوری در شروع داستان بیشتر باشد، به همان اندازه حس تعلیق را در مخاطب زنده نگاه می دارید. متن مهندسی شده، مخاطب را آرام آرام به خواندن متن دعوت می کند. سوالی در ذهن خواننده اندازد و منتظر ماند تا او برای یافتن پاسخ مجبور به خواندن متن شود. شروع جذاب یکی از نکات طلایی تولید محتوا است که باید از آن غفلت کرد.

نکات طلایی تولید محتوا و اهمیت یکدستی متن

اگر می خواهید نکات طلایی تولید محتوا در متن شما راه بیابد، حتما به انسجام نوشته اتان و محتواهایی که بارگذاری می کنید، توجه نمایید. هیچ وقت از موضوعات و کلماتی که با نوع فعالیت و کسب و کارتان هماهنگ نیست، استفاده نکنید. برای این منظور از LSI Keywords ( Latent Semantic Indexing )   کمک بگیرید. این واژگان و کلمات کمک می کند تا گوگل در هنگام پیدا کردن مقاله متوجه مضمون اصلی سایت مقاله شما بشود. به این رفتار، ایندکس شدن سایت نیز می گویند. LSI Keywords کلماتی می باشند که از جهت بار معنایی با واژه کلیدی شما مرتبط بوده و به ایندکس شدن کمک می کند.

کپی ممنوع !

ابتدا چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ را بخوانید تا دلیل اینکه نباید کپی کنید را بدانید. اجازه بدهید درباره نکات طلایی تولید محتوا راز مهمی را با شما در میان بگذاریم. کپی کردن مطالب از دیگر سایت ها نه تنها وجاهت سایت شما را زیر سوال می برد ، بلکه به شما اخطار نیز تعلق خواهد گرفت.

شما فقط این اجازه را دارید که از دیگر سایت ها الهام و الگو بگیرید. اما کپی پرداری محض شما را به ورطه سقوط می  کشاند. با کمی صبر و حوصله، تداوم در نوشتن، مطالعه و … می توانید خودتان محتوای نوشتاری سایت را انشاء کنید. اگر این مهم از شما ساخته نیست، کارشناسان تولید محتوای نوشتاری با نوشتن مقالات اصل و معتبر سایت شما به اعتبار دو چندانی خواهند رساند.

پس توجه داشته باشید که محتوا کپی شده باعث سقوط شما خواهد شد و شما را به سمت پایین خواهد کشید. با تمرین و تکرار می توانید بدون کپی برداری از دیگر سایت ها، محتوا خاص و یونیک خود را تولید کرده و بازدهی بیشتری داشته باشید.

ارتباط با مشتری از برجسته ترین نکات طلایی تولید محتوا!

شما بوسیله تولید محتوا تنها به فروش بیشتر نمیرسید. بلکه این محتوا پلی است که شما را به افراد زیادی متصل می کند. شما با تعداد بسیاری از کاربران اینترنتی آشنا می شوید. سبک زندگی ، نوع سلیقه و خط فکری آنها را خواهید شناخت . کاربر اینترنتی با خواندن ،دیدن و شنیدن محتواهای ساخته شده در سایت تان با شما ارتباط صمیمانه ای پیدا خواهد کرد. پس از مدتی خواهید دید یک کاربر صرف ساده تبدیل شده است به یک مشتری وفادار که هرگز حاضر نیست محصولات شما را محصول مشابه دیگری عوضکند. سعی کنید تمام راه هایی که به مشتری می رسد، پیدا کرده و آنها را بررسی کنید. با تمهیدات و شگردهایی که وجود دارد، آنها را به سمت و سوی خود بکشانید.

از زیر عنوان کمک بگیرید!

یکی از راه های رسیدن به نکات طلایی تولید محتوا، استفاده کردن از زیر عنوان است . شما وقتی متنی را می نویسید، طبیعتا متناسب با موضوعی که در آن مطرح میشود، آن را به قطعاتی تقسیم می کنید. این بخش ها اگر چه همه دارای یک مضمون و موضوع هستند، اما ممکن است در برخی موارد دارای تفاوت هایی نیز باشد. شما با زیر عنوان این بخش ها را از هم جدا می کنید. برای این که خواندن آن راحت تر انجام شود و دیگر این که این امر کمک می کند تا سئو مطالب شما بهتر اتفاق بیفتد.

تولید کننده محتوا با مخاطب ارتباط میگیرد، کارشناس تولید محتوا کیست؟ را بخوانید تا با این شغل آشنا شوید.

زیر عنوان ها همه از موضوع اصلی بنا شده اند اما این زیر عنوان ها بخش های مختلفی از عنوان اصلی می باشند.

مخاطب را شگفت زده کنید!

در نوشتن متن های بلند بالا دقت نظر داشته باشید، از بهترین کلمات ممکن استفاده کنید. گاهی استفاده از ضرب الامثل ها، تعابیر، تشبیه ها و سایر اصول نوشتاری که متن شما را غنا می دهد، باعث جذب مخاطب می شود. گاهی مخاطب را با قردادن یک محتوای ویدویی، پادکست یا … ذوق زده کنید. در متن نیز با یک ترفند نوشتاری می توانید خمودگی و خستگی را از تن او بتکانید.

 اگر مقاله شما درباره بازار بورس داخلی است، خواندن متن سنگین و بلند بالا حتما مخاطب را خسته می کند. گاهی از میانه متن به صورت نامحسوس با اشاره به برخی موارد حاشیه ای اما مرتبط با بورس او را سر ذوق بیاورید. مثلا یک کتاب معرفی کنید یا از تجربه فلان سرمایه دار حرف بزنید. گاهی اوقات خطرات را به او نشان دهید. دورنمای موفقیت را نیز همین طور.

 بیان نوشتار شما باید ساده ، قابل فهم ،  دور از پیچش و اطناب باشد. سایر قالب ها و محتوای دیگر نیز باید از جذابیت کافی برخوردار باشند تا مخاطب با آنها همراه شود. محتوای وب سایت شما باید بگونه ای نوشته شود یا تهیه و تنظیم گردد که مخاطب آن را فراموش نکند. در بین تعدد سایت و وبلاگ هایی که وجود دارد باز شما را بر دیگران ترجیح دهد.

لحن صمیمی، از نکات طلایی تولید محتوا

برای برقراری ارتباط با مخاطب می بایست از لحن مهربان و مودبانه استفاده کرد. این از نکات طلایی تولید محتوا به شمار می رود. اگر بتوانید در مشتری حس صمیمیت را برانگیزید، او بهتر خواهد توانست با متن شما ارتباط برقرار کرده و آن را تا پایان متن بخواند. لذا انتخاب یک لحن رسمی و جدی، جملات پر پیچ و خم او را از خواندن نوشته باز می دارد. آمار نشان می دهد، سایت هایی که از جملات ساده و سرراست استفاده می کنند، بهتر توانسته است مورد اقبال عمومی قرار بگیرد. خواندن متون پیچیده، بی روح و خشک مخاطب را بی علاقه کرده و باعث می شود تا او دیگر سایت ها را به شما ترجیج بدهد.

با مخاطب وارد گفتگو شوید

در نکات طلایی تولید محتوا می توان به این موضوع نیز اشاره داشت، با مخاطب وارد گفتگو شوید. مقاله ای را که می نویسید جذاب و تاثیرگذار طراحی کنید. سعی کنید، متن را به گونه ای بنویسید که باعث شود مخاطب به یک یا چند سوال برسد. او برای پیدا کردن پاسخ وادار خواهد شد تا متن را دقیق بخواند.

موانع و مشکلات تولید محتوا را برای جلوگیری از توقف در تولید محتوا بخوانید هر چه این سوالات بیشتر ذهن مخاطب را درگیر کند، بیشتر خواهید توانست او را به خواندن متنی که نوشته اید، ترغیب کنید. گاهی از او بخواهید نظر و پیشنهادش را در قسمتی که برای این کار در نظر گرفته شده است، بگنجاند. این روش خوبی برای ایجاد حس صمیمت است.

از سایر قالب های دیگر در محتوا استفاده کنید!

درباره نکات طلایی تولید محتوا می بایست به این نکته اشاره کنیم ، متن هرگز نمی تواند بازگو کننده تمامی مقاصد شما باشد. از همین رو، به شما پیشنهاد می کنیم، حتما از دیگر قالب های محتوایی نیز استفاده کنید. فرمت هایی چون تصویر، ویدیو، اینفوگرافی و …. می تواند در بیان مفهوم و مقاصد تجاری شما موثر باشد. علاوه بر این استفاده از این قالب های محتوایی متن شما را از حالت خشکی و بی روحی نیز نجات می دهد. مخاطب با دیدن تصاویر و فیلم های بارگذاری شده سر ذوق آمده و جذب صفحه شما می شود.

از فایل صوتی استفاده کنید!

برای برخی از افراد خواندن متن های بلندبالا می تواند حوصله بر باشد. یا برای خواندن متن با محدودیتی زمانی مواجه اند. از همین رو، استفاده از فایل های صوتی می تواند برایشان کمک کننده باشد. با شنیدن محتوا در هنگام پیاده روی، ترافیک و … با خدمات و تولیدات شما آشنا می شوند. گفتنی است ، استفاده از قالب صوتی می تواند برای شما یک امتیاز خوب نیز باشد. گوگل به سایت هایی که از این نظر غنی باشد، امتیاز داده و به آنها رتبه می دهد.

استفاده از عکس از نکات طلایی تولید محتوا

استفاده از عکس از نکات طلایی تولید محتوا است به شرطی این که عکس ها از وضوح و گویایی خوبی برخوردار باشند. پخش ویدیو نیز می تواند هم به مشاهده تولیدات و خدمات شما کمک کند هم مخاطب بیشتر در صفحه شما بماند. علاوه براین، گوگل نیز به شما رتبه بهتری در بین رقبا و دیگر سایت ها می دهد.

اهمیت بازنویسی را جدی بگیرید!

بازنویسی از نکات طلایی تولید محتوا است و اگر از این موضوع غفلت کنید، مطمئنا خواننده خود را از دست خواهد داد. حتما پس از نوشتن متن مقاله آن را بخوانید و از نظر نگارشی آن را بررسی کنید. استفاده درست از علائم نگارشی کمک می کند تا مخاطب بهتر متن را بخواند و با آن ارتباط بگیرد.

مقاله ای گوگل پسند بنویسید

همانطور که متوجه شدید، دامنه نکات طلایی تولید محتوا بسیار گسترده است. یکی از نکته های طلایی نوشتن مقاله ای است که بتواند گوگل آن را بخواند و به آن امتیاز بدهد. چنانچه مقاله ای که می نویسید یا فیلم، عکس و سایر محتواهای دیگری که خلق می کنید، فاقد این ویژگی باشد، کارتان بیهوده خواهد بود.

از همین رو، سعی کنید در تولید محتوایی که به عهده شما گذاشته شده است، به اصول سئو پایبند باشید. فیلم ها و عکس هایی که می سازید و بارگذاری می کنید، می بایست با تمامی استانداردهای مربوطه همخوان باشد. چنانچه یکی از این محتواها کیفیت خود را از دست بدهد، شما از دیدگاه گوگل جایگاهی نخواهید یافت.

 کلام پایانی

این مقاله درباره نکات طلایی تولید محتوا بود و سعی داشت در این زمینه موضوعات و نکات مهمی را به شما یادآوری کند. محتوای نوشتاری ، فیلم، عکس یا صوت فرقی نمی کند. شما می بایست ضمن تولید محتوایی جذاب و مخاطب پسند بتوانید از گوگل هم امتیاز بگیرید. این متن کمک می کند تا شما به این موفقیت نایل آمده و به هدف خود برسید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ها

بهترین کتاب های انگیزشی [ خلاصه و نکات ]

[…] نیز به مهم ترین نکات مثبت خواندن کتاب های انگیزشی و نکات طلایی تولید محتوا کتاب های انگیزشی مختلف را معرفی […]

چگونه یک برنامه ریزی درسی خوب داشته باشیم؟

[…] نکات طلایی تولید محتوا برای سایت مهم ترین نکات تولید مح… […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *